Takker for så raskt svar!
Reima er nokså nylig skiftet, ikke gått mer enn et par tusen km, så jeg prøver å gjøre det litt enkelt denne gang, da jeg ikke er så erfaren på å skru ennå.
Men ja igjen, tusen takk.
Hei
Har begynt å skru litt på min BMW i håp om å få skiftet topp pakningen men har satt meg litt fast. Har kommet til det punktet hvor jeg skal huke av register reima fra kamakslingen, men der måtte jeg stoppe og forhøre meg litt først. Vil det ikke i teorien bare være å huke på reima igjen når jeg har skiftet pakningen, såframt at jeg ikke rører kamakslingen og drivakslingen? Reima har jo samme avstand mellom "taggene" (?).
Håper på svar og tips, kanskje jeg får skiftet den iløpet av uken!
Mvh Eirik!
Hei
Har litt problemer med min BMW. Bilen starter men jeg må hele tiden holde på gassen for å holde turtallet oppe, og om jeg slipper gassen stopper bilen. Batterilampe i dash lyser. Bilen ryker også mye (Topp pakning?) men jeg har også en misstanke om at det kan være pga at det ligger litt kjøleveske i eksosanlegget (eksosanlegget stammer fra en annen bil og hadde litt kjølevann i seg fra før av).
Jeg lurer med dette på om noen vet hva det kan være? Kan det være at noen plugger ikke tenner eller ville jeg merket dette på annet vis? Håper på svar da jeg har veldig lyst å få bilen på veien!
Mvh Eirik!
Hei
Er snart ferdig med å sette i sammen bilen, er bare noen småting igjen. Det største problemet jeg har nå er å få festet akslingen til girkassen. Jeg har en glippe på rundt 1,5 cm mellom girkassen og akslingen. Er dette vanlig? Og er det isåfall bare å dra akslingen den resterende biten? Har prøvd å dra litt i den men har ikke dratt så hardt.
-Eirik
Lirking har jeg prøvd. Mener det er rundt 2mm før gjengene treffer hverandre, så røret skal lenger inn, men jeg får det ikke til. Ingen som har gjort dette før?
Rørene er helt løse. Problemet er at jeg ikke får de ytre gjengene på "pluggen" til å entre gjengene i kassa slik at jeg får skrudd til. Kan virke som om at det er et hakk jeg må forbi for å komme til gjengene på kassa, men har prøvd å slå forsiktig med en hammer uten resultat.
Andre tips?
Hei
Holder på med å sette i sammen bilen etter at jeg har hatt ute motor og girkasse. Sitter for øyeblikket fast med rørene mellom oljekjøler og girkasse. Problemet er at jeg ikke får koblingene på girkassen til å entre. Har noen vært borti dette før? Hva kan jeg eventuelt gjøre (Må det spesialverktøy til?)
På bildet under har jeg satt rød ring rundt delen jeg har problemer med.
- Eirik
Hmm, bedre enn ingenting forsåvidt. Har du en pris på den? Og så lurte jeg, elektrisk takluke motoren, kan den erstatte manuell sveiv uten for mye mekking om du vet?
Hei
Greide netopp å ødelegge startmotor nr 2 så er nå på utkikk etter ny. Har du en til en høvelig pris ta kontakt! (318iA E36 1993 model)
Er forøvrig også interessert i venstre framskjerm i diamantsvart.
- Eirik
Kom ikke noe klikk når jeg gjorde det, klikket kom ikke før jeg vred om tenningen.
Har ikke gjort noe med bilen i dag, begynner i morgen tenker jeg. Men er fremdeles usikker på de ledningene. Ingen som har en E36 de kan gå og se i?
Takker for svar. Dere mener altså at det skal gå 2 ledninger inn på + siden, og 1 ledning på - siden? Er slik jeg har koblet det nå, og det var da startmotoren sluttet å gi lyd fra seg. Men mulig der bare er startmtoren det er noe feil med da. Vil bare være sikker før jeg skifter startmotor og prøver på nytt.