I går fikk jeg telefon fra dama mens jeg var på kurs, bilen ville ikke starte... Grunnet kaldt vær og mye småkjøring tenkte jeg batteri, men lang historie kort, hun lot bilen stå og gikk hjem. Når jeg kom hjem i dag begynte jeg først å måle batteri. Det var riktignok på ca 12,6V, så noe lavt, men regner med det blant annet skyldes mange startforsøk i går. Startkabler funket ikke, så la jeg merke til at jeg ikke hørte noe during fra bensinpumpen når jeg skrudde på tenningen. Fikk en kompis til å taue meg den lille kilometeren hjem. Underveis prøvde jeg å slepe bilen igang, uten at det hjalp, med andre ord er det trolig et problem med bensinpumpen.
For sikkerhetsskyld byttet jeg sikringen med en ny, men til ingen nytte. Begynte så litt feilsøking, på de to hvite kontaktene (Er vell tankmålere?) under baksetet fikk jeg ca 10-11V med tenningen på. På den sorte kontakten (Er vell dette som er selve pumpen?) fikk jeg i et lite sekund 0,1V med en gang tenningen ble skrudd på, ellers ingenting. Prøvde å bytte relet (litt mindre enn de fleste andre i sikringsboksen, med blåfarge) med det jeg mener var relet for tuten, dette hjalp ikke. Prøvde så å koble strøm rett på pumpen via relekontakten (kontakt 30 og 87 hvis jeg husker riktig). Dette hjalp heller ikke. I et siste forsøk koblet jeg strøm rett fra batteri til den sorte kontakten under baksetet. Dette gav heller ikke resultat.
Så til det jeg egentlig lurer på: Har jeg vært så "heldig" at både rele og pumpen har røket samtidig, eller har jeg oversett/gjort noe feil mens jeg feilsøkte? Håper noen kan hjelpe meg, vil helst slippe å kjøpe ny pumpe, hvis feilen egentlig ligger et annet sted. Kan gjerne ta bilder eller komme med mer info hvis det trengs!
Bilen: E36 Coupe, 320i, 92 modell