Gå til innhold

ThorU

Medlem
  • Innholdsteller

    196
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ThorU

  • Bursdag 03/19/1992

Profile Information

  • Interesser:
    Mandal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ThorU's Achievements

  1. Beklager, du har selvfølgelig rett! Jeg blander med batteri som nettop er toppladet og kommet av en 230v batterilader.
  2. Takk for godt tips, skal forsøke det imorgen! Spenningen på et fulladet batteri skal vell være et sted mellom 13 og 14 volt?
  3. I går fikk jeg telefon fra dama mens jeg var på kurs, bilen ville ikke starte... Grunnet kaldt vær og mye småkjøring tenkte jeg batteri, men lang historie kort, hun lot bilen stå og gikk hjem. Når jeg kom hjem i dag begynte jeg først å måle batteri. Det var riktignok på ca 12,6V, så noe lavt, men regner med det blant annet skyldes mange startforsøk i går. Startkabler funket ikke, så la jeg merke til at jeg ikke hørte noe during fra bensinpumpen når jeg skrudde på tenningen. Fikk en kompis til å taue meg den lille kilometeren hjem. Underveis prøvde jeg å slepe bilen igang, uten at det hjalp, med andre ord er det trolig et problem med bensinpumpen. For sikkerhetsskyld byttet jeg sikringen med en ny, men til ingen nytte. Begynte så litt feilsøking, på de to hvite kontaktene (Er vell tankmålere?) under baksetet fikk jeg ca 10-11V med tenningen på. På den sorte kontakten (Er vell dette som er selve pumpen?) fikk jeg i et lite sekund 0,1V med en gang tenningen ble skrudd på, ellers ingenting. Prøvde å bytte relet (litt mindre enn de fleste andre i sikringsboksen, med blåfarge) med det jeg mener var relet for tuten, dette hjalp ikke. Prøvde så å koble strøm rett på pumpen via relekontakten (kontakt 30 og 87 hvis jeg husker riktig). Dette hjalp heller ikke. I et siste forsøk koblet jeg strøm rett fra batteri til den sorte kontakten under baksetet. Dette gav heller ikke resultat. Så til det jeg egentlig lurer på: Har jeg vært så "heldig" at både rele og pumpen har røket samtidig, eller har jeg oversett/gjort noe feil mens jeg feilsøkte? Håper noen kan hjelpe meg, vil helst slippe å kjøpe ny pumpe, hvis feilen egentlig ligger et annet sted. Kan gjerne ta bilder eller komme med mer info hvis det trengs! Bilen: E36 Coupe, 320i, 92 modell
  4. Har noe småtteri liggende som skal bort, bl.a. ZKW fremlykter og noe annet dill. Se link til finn.no annonse for detaljer. Bud/"kvantumsrabatt" er lov så lenge det ikke er helt på trynet utenfor oppgitt pris. Selger betaler frakt. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=55580648 Er ikke inne på forumet så ofte, så det tryggeste er å kontakte meg via finn.no.
  5. Jeg har et problem jeg håper noen her kan hjelpe meg med. På min 92-mod 320i e36 er tomgangen ugjevn. Jeg har følgende symptomer: - Problemet følger temperaturen, både i luften og i motoren. Ved kald motor på en varm sommerdag er det knapt merkbart, men når utetemperaturen kommer under -10 varierer turtallet fra ca 2000 rpm på toppen til nærmest 0 rpm (må sitte noen minutter og hjelpe den med gasspedalen for at den ikke skal stoppe når turtallet går ned). Etterhvert som motoren blir varm blir forskjellen mindre før det til slutt nesten ikke er merkbart når jeg får driftstemp på motoren. - Når jeg kobler av kontakten på LMM går den tilsynelatende gjevnt. - På EU-kontroll fikk ikke verkstedet gjevn avgassmåling, med påfølgende 2-er feil. - Jeg har prøvd med startgass for å se etter falskluft, men ikke funnet noe. Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette!
  6. Jeg forstår rett og slett ikke hva du spør om... Prøv å stille spørsmålet på nytt, men forklar bedre og skriv på bokmål/nynorsk.
  7. Var en tur innom den lokale malingspusheren og fikk tak i noe kraftige saker. Akkurat når jeg hadde smurt det på den første felgen kom selvfølgelig en av lastebilene tilbake og tok den eneste ledige plassen med høytrykkspyler. Fikk derfor ikke spylte det av, men var mye som løsna bare av å skrape litt. Utgifter så langt i prosjektet: - Pensel 34,- - Malingsfjerner 130,- Dette var nok det siste jeg fikk gjort på en stund. Skal 3 uker på kurs, så frem til da får bare felgene stå. Etter en liten stund begynte det å boble. Er ikke så lett å se, men nesten all lakken er borte!
  8. Kan jo hende det blir en annen spenstig farge
  9. Kjøpte meg nettop en E36 med ufattelig stygge felger. Nå som vinterdekk er på bilen har jeg fått vrengt av dekkene på sommerfelgene og prosjektet starter! Felgene hører så vidt jeg vet til 5-serie, men er usikker på navnet, så om noen kjenner til det, er det bare å rope ut. Som sagt er dette et økonomiprosjekt der jeg prøver meg frem for første gang. Har altså nesten ingen erfaring med verken felg eller lakk. Startet med stålbørste, flattrekker og 80-sandpapir for å få bort den verste flassen, samt balanseringsvekter. Tok ikke lang tid før jeg fant ut at dette produserte mye støv, så neste gang blir det bruk av støvmaske. Videre planer er malingsfjerner og høytrykkspyling med varmt vann. Har ikke bestemt meg for hvilken farge jeg vil ha på felgene, så det for komme siden..
  10. Ingen som har en delebil de holder på å ribbe?
  11. Er på jakt etter sikkerhetssele høyre side bak til E36 coupe med delbart baksete. Altså hele rullen med strammemekanisme, sele, kobling og feste til karosseri.
  12. Da var alle solgt!
  13. Etter opprydding i flyttesaker, har jeg noen banner/flagg med BMW logo på som jeg ønsker å selge. Størrelsen er ca 150x70 cm. Er flaggsnorer i to av hjørnene, så de kan heises opp i flaggstang. Fin dekorasjon i garasjen eller på gutterommet. Har fire stk, alle er ubrukte. Pris: 200,- per stk (Inkludert frakt!) Har også to stk sorte med Volvo logo, hvis noen skulle ønske det.
  14. Se det ja.. Merkelig at det ikke vare skjedd noe på den gamle demperen da.. får vel ta å bestille opp litt skiver ol!
  15. Var jeg som monterte demperne, satte det i akuratt samme rekkefølge som på de gamle.. Må sjekke opp i dette altså..
×
×
  • Opprett ny...