Gå til innhold

Bulle

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Bulle's Achievements

  1. All lakk er helt original. Bilen har aldri vært skadet. Siste eier hadde bilen i over 12 år. EU-godkjent til 2012. Nettopp påkostet nær kr 20.000,- (bremseskiver/klosser, bærearm, foringer, eksospotte,vannpumpe, drivrem, olje/oljefilter girkasse m.m) Kvitteriger på alt. Betalte kr 1000,- for kontroll/rep av motorgange. Men feilen kommer og går fortsatt (motoren fusker/"lystrer" ikke). Skyldes antagelig en dårlig forbindelse eller overledning i det elektriske anlegget. Når feilen oppstår går girkassen i nødmodus og det skurrer i en av høytalerne. BMW skal ha forskrekkelig mye betalt bare for å lete etter feilen. Bilen selges derfor til noen som selv har utstyr til å finne ut av slikt. OBS: tilhengerfestet er komplett med alle ledninger etc, men er ikke montert. Radioen virker ikke.
  2. Høres rimelig ut. Men jeg har røsket i alle ledninger og kontakter som jeg ser, og dem jeg kommer til rundt/bak hanskerommet. Hvor sitter "mistenkelige" kontakter og ledninger for dette femomenet?. Skal skifte olje. Men er det et filter som skal skiftes også? Har bare tysk reparasjonshåndbok og ut fra den forstår jeg det som det er en "sil" i kassa. Må hele motoren ut for å få skiftet kassa, i tilfellet?
  3. Automatkassa i E34 funker alltid fint når bilen er kald. Har den stått litt, men fortsatt er varm, så slurer bilen seg så vidt i gang. Meldingene veksler mellom feil, normalangivelse og ingen angivelse. Også når alt er "normalt" hender det at enkelte punkter i displayet (punktene som danner "E D" og andre meldinger for girstatus) slukner, og displayet blir etter hvert bare sort, eller viser deler av bokstavene. Noen ganger blir noen deler av bokstavene (noen av punktene som danner bokstaven) svakere. Når det skjer så krangler kassa igjen ganske snart. Og jeg hører gjerne noen raske klikkelyder fra området rundt hanskerommet. Det må da være andre på dette forumet som har slitt med det samme? Men uansett hvordan jeg søker så klarer jeg ikke å finne tak i dem. Noen som kan hjelpe meg i retning av dem? Enten med et navn eller gode søkekriterier. Veldig takknemlig for hjelp.
  4. Automatkassa i E34 funker alltid fint når bilen er kald. Har den stått litt, men fortsatt er varm, så slurer bilen seg så vidt i gang. Meldingene veksler mellom feil, normalangivelse og ingen angivelse. Også når alt er "normalt" hender det at enkelte punkter i displayet (punktene som danner "E D" og andre meldinger for girstatus) slukner, og displayet blir etter hvert bare sort, eller viser deler av bokstavene. Noen ganger blir noen deler av bokstavene (noen av punktene som danner bokstaven) svakere. Når det skjer så krangler kassa igjen ganske snart. Og jeg hører gjerne noen raske klikkelyder fra området rundt hanskerommet. Det må da være andre på dette forumet som har slitt med det samme? Men uansett hvordan jeg søker så klarer jeg ikke å finne tak i dem. Noen som kan hjelpe meg i retning av dem? Enten med et navn eller gode søkekriterier.
  5. Kassa funker alltid fint når bilen er kald. Har den stått litt, men fortsatt er varm, så slurer bilen seg så vidt i gang. Meldingene veksler mellom feil, normalangivelse og ingen angivelse. Også når alt er "normalt" hender det at enkelte punkter i displayet (punktene som danner "E D" og andre meldinger for girstatus) slukner, og displayet blir etter hvert bare sort, eller viser deler av bokstavene. Når det skjer så krangler kassa igjen ganske snart. Og jeg hører gjerne noen raske klikkelyder fra området rundt hanskerommet. Noen som har andre (billigere) forslag enn å skifte kassa?
×
×
  • Opprett ny...