Gå til innhold

Warper1911

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Warper1911's Achievements

  1. Det er LØST! Etter bytte av ledningsnett i dag så fikk z4'n sin gamle form tilbake! Helt utrolig i siste liten, fikk vite dette 30 min før verkstedet stengte. Som de sa på verkstedet, det hadde visst skjedd før at ledninger ser ok ut men likevel så er det en feil på ledningsnettet som de ikke klarer å finne før alt er byttet. Så nå er jeg superglad, helt til uka da jeg skal inn å forhandle hva prisen på dette arbeidet skal bli. Men dama er fornøyd, nå blir det ferie! Takker til alle som forsøkte å hjelpe til! Det ble til slutt BMW tyskland som foreslo løsningen.
  2. Gunnar, fra mitt ståsted så skjer det uavhengig av hvor lenge har jeg kjørt bilen og hvor hardt bilen er kjørt på forhånd. Jeg drar derimot aldri turtallet høyt opp på kald motor, så det har jeg faktisk ikke prøvd. Jeg har oversendt en henvendelse om å vurdere kjølesystemet.
  3. De har testet mye sensorer men har ikke full oversikt. De snakket om vanos en dag og tror de har prøvd å bytte kamsensor. De har forsøkt så mye at jeg har mistet oversikten. Skal høre med de i morgen tidlig, takk for forslag! Gunnar, kjølesystem tror jeg ikke de har testet noe på. Jeg skjønte ikke helt hva det sto i den teksten der, menes det at det kan være radiatoren eller en termostat eller kjølevæske eller hva? Det kan være et bra tips dette her! Verkstedet stenger klokka 14 i morgen så nå er det virkelig i siste liten.
  4. Verkstedet jobber med bensinfilter og bensinpumpe nå. Pluss at de måler oljenivået på kassa for å se om det kan være eventuelle lekasjer (TobiasT). Venter på tilbakemelding. Ledningsnettet har fortsatt ikke ankommet, kanskje i morgen. Er ikke bilen i orden i morgen må jeg avlyse hoteller og ferjer for planlagt bilferie neste uke, og istedet bestille en feit sydentur for å slippe å få bank av dama. Dette blir en kostbar sommer gett. Fyr løs hvis dere fortsatt har noen ideer!
  5. Verkstedet mener at de skulle ha fått opp feilmelding dersom det var lite olje på kassa. Men jeg har likevel insistert på at de skal sjekke dette ved neste anledning. De hadde ikke fått inn disse andre delene i dag, så det blir ikke testet før i morgen. Det er bare å komme med flere forslag!
  6. glimrende forslag, jeg skal sjekke med verkstedet med en gang. Første gang jeg opplevde problemet var i vinter da det var på det kaldeste, så din teori er logisk riktig.
  7. Dyrt ja? Sluttregninga kommer til å gå inn i historiebøkene... Så derfor er 1000kr til den løser nøtta i løpet av uka bare peanuts.
  8. Har hatt bilen i kun et år så vet ikke om EML har vært byttet på min bil tidligere. Bra tips, jeg skal høre med verkstedet. Gi meg gjerne link til siden du fant dette på. throttle position sensor skal jeg også spørre om. Ja, det er VELDIG snodig. Glemte å nevnte at hele luftinntaket er demonert og funnet ok. Samt at bilen er forsøkt kjørt på fri eksos. Så alle luftveier funnet ok, men de har ikke vært inne i selve motoren enda. Jeg vet at mange har erfart nødprogram av ulike sorter, har til gode å få tak i noen som har opplevd akkurat det samme som meg. Kom med flere tips folkens!
  9. Kjære BMW entusiaster, jeg håper dere kan hjelpe meg med tips for hvorfor min Z4 2,5ia går i nødprgram ved høyt turtall. Nå er jeg så desperat, fordi jeg og dama har planlagt biltur til italia onsdag neste uke, men bilen har nå stått på et BMW verksted i Oslo siste halvannen måneden uten at de klarer å løse problemet. Hvis DU kommer med forslag på hva problemet kan være, så skal jeg videresende forslagene til verkstedet. Dersom ditt tips er avgjørende for å løse problemet i løpet av den uka her, så gir jeg 1000kr i "idé-dusør". Problemet skjer med bilen både i Drive, Sports Drive og Manual. Dukker opp mellom 3500 og 5000rpm, avhengig av hvor tungt den drar, f.eks oppoverbakke eller nedoverbakke. Det skjer også i alle gir. Når motoren kutter mister jeg all motorkraft fra pedal, den reagerer ikke. Varsellampe for EML, antispinn, og brems slår seg på. Legg merke til hva som skjer når jeg setter kassa i Nøytral. Tomgangen står å jager på 1200-1300 omdreininger. Bilen oppfører seg helt normalt etter å ha startet den på nytt og inntil det samme skjer igjen. Dette er feilkodene som er registert: 28A2 Air Path: Monitoring P16A7 SAE diagnostic trouble code Dette er blandt annet det som allerede er testet på bilen: - byttet luftmassemåler - byttet motorstyreenhet (argh) - strømtilførsel fra batteri - byttet gassspjeld - pluss en drøss av andre ting. Verkstedet har brukt over 40 timer på bilen så langt. Dette er hva som er planlagt testet denne uka: - bensinfilter - bensinpumpe Så hvis du klarer å komme med en ide som ikke allerede er testet, og dette leder til at bilen blir fixet innen fredag, så får du 1000kr på konto til helgen. Happy hunting!
×
×
  • Opprett ny...