Gå til innhold

Mariuslk

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mariuslk's Achievements

  1. Kan du legge ut noen bilder av bilen?
  2. Bærum. 700 inkludert frakt kan vi sikkert ordne
  3. Ingen som har lyst på et par fine tåkelykter? Er det prisen som er for høy? Går for 700,-
  4. Selger et par shadowline tåkelykter til E34, kjøpt på Schmiedmann. Lykten ble montert på bilen min, men motoren havarerte bare et par uker senere. De er derfor ganske så strøkne SOLGT Kontakt meg gjerne på telefon 45199381 eller epost mlk2@online.no Marius Kinge
  5. Ja, da har problemet blitt værre enn før. Var ute å kjørte i stad da kaklinga plutselig ble veldig høylytt. En ordentlig høy mekanisk lyd, så ett eller annet er skikkelig galt i hvertfall. Motoren går igrunn fint på tomgang, om man ser bort ifra "ulyden". Fikk kjørt bilen hjem, så får se på det til helgen. Vet ikke hvor mye vits det er å koste på motoren nye deler. Et alternativ kan jo være å handle inn ny motor. Bortsett fra M40, hvilke andre motorer kan monteres i en E34 uten alt for mye trøbbel?
  6. Ja, veldig rart det kom sånn plutselig. Motoren begynner å dra på årene, snart gått 252000. Er ikke sikker på hvordan motoren har blitt behandlet av de forrige eierne, men den har funket knirkefritt de 10 000 jeg har kjørt bilen siden august i fjor. Motoren har alltid gått veldig fint, ingen ulyder el. Høres absolutt ut som om lyden kommer fra motoren ja. Enkelte halvløse varmeskjold under bilen kan lage litt lyder i blant, men dette kommer nok fra motoren. Nok olje er det også på bilen, oljelampa har aldri lyst. Kan nevnes at motoren bruker litt vann, men det tror jeg ikke har sammenheng med dette... En lekkasje ett eller annet sted tenker jeg. EDIT: Hadde det vært rådebank, ville ikke lyden vært der til enhver tid da?
  7. Ikke lenge siden oljeskift nei. Oljen er valvoline maxlife, som jo skulle være bra. Vanos er det vel ikke på M40 motoren. Kan fint kjøre uten å høre noe særlig til lyden, men så fort motoren får lite belastning eller blir dratt over ca 3000 rpm kommer lyden.
  8. Hei. Var ute å kjørte nå nettopp og plutselig begynner motoren å kakle/tikke. Lyden kan minne litt om lyden fra en dieselmotor. Synes også bilen gikk dårligere, treg å få opp turtallet. Motoren var god og varm da dette skjedde. Kan også nevnes at det virker som at kaklelyden blir borte, eller i hvertfall lavere, når motoren får mer belastning.. F.eks. i oppoverbakker. Hva tror dere dette kan være? Kamaksling? Rådebank?
  9. Mulig å ta en tur bare for å se på? Å kjøre 518 på bane er nok lite morro, så jeg får nøye meg med å titte litt.
  10. Ingen som vet?
  11. Hei! Nå er vinterhjula satt på E34'n, men jeg trenger hjelp å finne ut av hva slags felger det er. De satt tidligere på min fars E39, men kan dette være orginale BMW felger? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg må få tak på 2 stk. kapsler som dere ser på bildet. Takk på forhånd
  12. Ingen som har noen tips? Var ute en tur i stad. Tempmåleren viste igjen mer en middels, nærmere neste strek. En liten periode begynte også måleren å gå kjapt fram og tilbake mellom midten og neste strek, som om det ble plutselige temperaturforskjeller.
  13. Hei. Har en E34 518 og lurer på om motoren går litt varm. Ofte ligger tempmåleren mellom midten og neste strek, enkelte ganger går den litt nærmere neste strek etter midten også. Skrur jeg varmeapparatet på full guffe blir det ordentlig varmt i coupen, og motortempen synker litt. Pga. god varme i varmeapparatet er det vel ikke luft i systemet. Jeg tror heller ikke motoren bruker vann. Har sjekket vannet i tanken hver morgen nå, kan ikke se ut som det blir mindre og mindre vann i tanken ettersom dagene går. Kan det rett og slett være normalt at tempmåleren ikke står helt i midten? Noen som har tips til hva jeg kan undersøke? Takk for hjelp
  14. Sendt deg PM.
  15. Høres bra ut. Vet du årsmodell på den M5'n? Trenger høyre tåkelykt til en '90 518. Mye vil du ha for den?
×
×
  • Opprett ny...