Gå til innhold

Chris1

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chris1

  • Bursdag 09/01/1990

Profile Information

  • Interesser:
    Drammen

Chris1's Achievements

  1. Det var en grei jobb når jeg først fikk det til Blir i grunn ikke støtt av det fordi jeg har ikke såpass med bilkunnskap at jeg bare kan bytte clutch Det var jo også min feil at den ble ødelagt, men det var bare så fordømt irriterende at jeg skulle klare å ødelegge en av de vanskeligste skruene.. Det funket til slutt og nå går bilen som ei klokke igjen
  2. Jeg fikk tak i en torx fastnøkkel, dermed fikk jeg litt bedre plass til hammer.. Så fikk jeg banket den på og løsnet skruen Så nå er clutchen ENDELIG demontert Jeg anbefaler INGEN å gjøre den drittjobben!! Det er nesten bedre å betale for det på verksted MEN, om noen skulle finne på å begi seg ut på et slikt eventyr så kan jeg anbefale denne siden: http://www.bimmerdiy.com/ Der står det hvordan du bytter de fleste deler på din BMW Jeg har fått MYE hjelp av den siden på veien, og kommer til å få mer hjelp derfra når clutchen skal monteres i morgen Takker for alle svar jeg fikk!
  3. Problemet mitt er: Jeg får ikke Torxbitsen som er riktig str. ordentlig på skruen.. Jeg får bare festet den på tuppen, den går ikke helt innpå fordi torxsporene på skruen er ødelagt.. Men går det ann å borre hull i hodet på skruen og stikke inn en stålpinne eller noe for så å løsne skruen?? Sporene på torxskruen er såpass ødelagt at bitsen ikke vil ordentlig på.. Men hvis jeg borrer et hull i hodet og putter inn en pinne så tror jeg det kan gå.. det blir i grunn samme prinsipp som å bruke bits og skralle.. Noen tips til hvordan "pinne" jeg kan bruke?? Trenger jo noe som ikke knekker så lett.. og en forlenger er jo for tykk....
  4. Jeg får nesten på den torxpipen som er riktig str. Men jeg får den ikke helt innpå slik at den bare løsner når jeg drar til.. Og jeg har ikke sjans til å få en hammer inni der.. Det er for trangt :S
  5. Jeg driver å bytter clutch på min BMW 316 E36 med M40 motor.. Jeg har begynt å løsne skruene og slikt.. Men så har jeg nå kommet så langt at jeg mangler å løsne EN skrue. Noen av skruene er jo utvendig torx.. Uten at jeg tenkte noe over det så løsnet jeg alle skruene med vanlig piper, det gikk greit med alle unntatt denne siste :S Der har jeg da klart å mestre å ødelegge sporene.. ikke mye, men nok til å torxbitsen ikke tres skikkelig på.. Når jeg da skrur så løsner bare bitsen :S Noen som har noen kjappe råd om hvordan jeg da kan løsne skruen?? Hvis du ligger under bilen med hodet mot fronten av bilen så er det den skruen som er øverst på venstre side (altså under passasjersiden på bilen).. Der komme man akkurat til med pipe og skralle så det er litt tricky å komme til med noe annet (borr f.eks).. Jeg vil helst ikke prøve mer før jeg vet hva jeg kan gjøre.. vil ikke ødelegge mer.. :S Hjelp fort, vær så snill!! (Er ikke SÅ bilkyndig.... )
×
×
  • Opprett ny...