Gå til innhold

waagbull

Medlem
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

waagbull's Achievements

  1. Hvis du skrur med rett moment skal jo ikke hodet knekke av.... Hvor er logikken i det da? Må ha brukt for mye moment da, høres det ut for meg ihvertfall... Ifølge Haynes Bmw verkstedhåndboka & Bavaria, så skal det ikke være så "store" jobben å bytte rattlåsen... Men burde helst være to for å holde noe trykk ifra noen fjærer på rattstammen under byttet av rattlåsen ifølge Bavaria... (stod ingenting om det i Haynes Manualen....) Men du må nok bytte tenningslås også, hvis rattlåsen har slått inn.... for hvis tenningslåsen hadde vært i orden ville ikke rattlåsen slått inn (mener jeg da...) Du kan jo bare skru av Bakre del på tenningslåsen(rød/oransj klump) som er satt fast med to settskruer(som du kun trenger flatt skrujern for å starte bilen med ) og vri & trekk ut den delen av tenningslåsen som skal inn i tenningsmodulen skal være tre "tagger" som passer inn i den delen du har skrudd løs(oransje ...) rund med en tang & så vil du få av rattlåsen , funket topp på min 97`320iT E-36 ihvertfall (bare huske å la nøkkelen stå i tenningen hvis du har startsperr på bilen) Gjorde nemlig det da jeg måtte vente 1 uke på ny tenningslås.... Kunne jo ikke være uten bil 1 uke hehe...Fikk også beskjed om at jeg måtte bytte rattlås samtidig med byttet av tenningslås pga det ofte hang i sammen, så kjøpte det også....men trengte kun å bytte tenningslåsen så funket rattlåsen fint den;) Var vel for å få solgt flere deler tenker jeg.... Litt rotete forklaring, men håper du forstår det... ser med en gang hva jeg mener når du skrur av dekselet under rattet (som er festet med 2 stk torx skruer,ikke stjernejern ) Så kjøp deg Boka så står det trinn for trinn med tekst og bilder hvordan du bytter rattlåsen hvis du må bytte den, så går det nok greit det Uansett Lykke til
×
×
  • Opprett ny...