Gå til innhold

clo

Medlem
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://is.gd/e0HoS

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

clo's Achievements

  1. Jeg har ennå ikke møtt eller sett noen som sykler for å vise seg frem, men det kan jo hende det finnes noen. Selv om man velger lite trafikkerte veier, er det ofte ikke mulig å holde seg helt unna trafikkert vei hvis man sykler 100-150km. Noen kombinerer også sykkeltrening og transport, og hvis man skal til/fra jobb, er ofte vei og tidspunkt vanskelig å gjøre noe med. (Ingen tjener på å hisse seg opp, "stå på krava", etc uansett framkomsmiddel, og det er veldig sjelden det er noe problem å sykle på normalt trafikkert vei)
  2. Bra, få det ut! Hvis du lurer på hvorfor jeg mener innleggene dine er tåpelige, kan jeg bruke dette eksempelet: "Veiavgift" finnes ikke. Årsavgift inngår i Statsbudsjettet, akkurat som fartbøter, inntektsskatt, etc. Sykkel er et kjøretøy som kan kjøres på offentlig vei uten sertifikat. At du selv mener du tolker noe riktig, betyr ikke at du har rett.
  3. Jeg betaler ca 6000 til Codan, og har de andre forsikringene mine i Gjensidige. Gjensidige hadde tydeligvis oppdaget at jeg er NAF-medlem, men at jeg ikke hadde bilforsikring hos dem. Tilbudet jeg fikk var på ca 9500kr.
  4. Ja, jeg blandet dere visst sammen. Fort gjort, siden innleggene deres er like tåpelige.
  5. Ingenting, det var en kommentar til "Just -turbodiesel"s kommentar om at han skulle "more seg". Hvis noe skjer mens man "morer seg", er det ikke en ulykke. Dét var poenget. Pussig å se hvordan noen klarer å hisse seg opp, forresten.
  6. Flott! Det kan "dere" (jeg vet ikke hvem du uttaler deg på vegne av) ha i bakhodet når "dere" skal "ha det moro" i trafikken. Her er en relatert filmsnutt: http://www.youtube.com/watch?v=vLvkIFREZU8
  7. Men J__ O__ H____, da! Har du glemt alt nå?
  8. He-he, det blir jo som hvis en Polski Fiat-eier sier at han ikke kan skjønne hvorfor noen må ha BMW. Hvis man vil vil bli god til å sykle på en billighaug, ikke vil sykle sammen med andre, ikke deltar i ritt, ikke vil sykle langt, osv, osv: Javisst! Jeg har flere sykler: racersykkel for vei, fulldempet for sti, og en gammel racersykkel jeg fant i en container til bruk i byen. Ikke noe galt med billige sykler!
  9. Det er faktisk ikke din jobb å hverken informere eller håndheve dette. Det med at enkelte føler for å bryte lover som er gitt, er det vi har politimyndighetene til. Det å ta hensyn og bruke hodet er sunn fornuft, men ingen selvfølge at alle kan. Klart det hadde vært bra om alle visste trafikkreglene, men vanskelig å utføre i praksis. Da er vi jo enige? Og da burde du vel henvende deg til de som skriver at de tar loven i egne hender?
  10. Her er et bilde jeg tok på vei til jobb i dag. Ingen hisset seg opp, det ble ikke ropt noe (verken på norsk eller engelsk), og egentlig er det jo bare tragikomisk.
  11. Kort fortalt: Jeg synes det hadde vært bra om alle i trafikken visste hvilke regler som gjaldt, og at alle brukte hodet og var hensynsfulle. Jeg synes jeg har vært rimelig seriøs hele tiden, med unntak av ertingen av "Just-turbidiesel", som startet denne tråden. Jeg synes jeg har vært saklig (og referert mye til informasjon andre steder), men er enig i at jeg kunne droppet ertingen av "Just-turbodiesel", selv om han så å si ba om det. Selv om vi kjører samme bilmerke, har vi neppe så mye til felles. Det blir jo som å tro at alle med Jordan tannbørste eller joggesko fra Nike har noe til felles. Høres ut som en historie om to fjols i trafikken, synes jeg.
  12. Hvem er "dere syklister"? "Pes-trening": Jeg skrev først i ett innlegg av jeg syntes det virket skummelt, og nylig (i går?) refererte jeg til en sak der det sto at det var, eller i hvert fall kunne være, ulovlig. Likevel forventer du at jeg skal argumentere for det? Synd du ikke skjønte Rapha-spøken, og komisk at du måler alt i penger.
  13. En gutt som bor hos foreldrene sine og skriver om "mannfolk", etc må jo regne med en kommentar. Men slapp av: Jeg skal være saklig, og ikke plage deg mer med at du prøver å virke eldre/tøffere/etc enn du er. Forresten: Alle syklister med selvrespekt går utelukkende kledd i Rapha: http://www.rapha.cc/
  14. Gratulerer med ny signatur. Husk å rydde rommet ditt.
  15. Først: En til meg selv for å bruke tid på å svare. Jeg vet ikke hvorfor enkelte syklister gjør som de gjør, akkurat som jeg ikke vet hvorfor enkelte bilister gjør som de gjør. Hvis du ser en person som gjør noe du ikke forstår, foreslår jeg at du spør vedkommende. Når det gjelder treningsformen til syklistene i ulykken: "Dersom de ligger så tett på at de risikerer å kjøre inn i bilen foran, er det brudd på trafikkreglene" http://is.gd/ecKIp Det betyr likevel ikke (og dette skjønner vel så å si alle) at man som medtrafikant kan innbille seg at man selv også kan bryte loven. Ingen trafikanter skal behøve å "regne med" at en idiot hisser seg opp, tar seg til rette, og forårsaker ulykker. Litt om treningsformen, fra et sykkelforum: "Motorpes er en veldig vanlig treningsform med lange tradisjoner. Det viser seg at treningsutbyttet er et annet enn ved tilsvarende sykling uten bil foran. Kanskje er det noe med at når man ligger i 50 med ok puls så koster det veldig mye å tette smålukene som stadig oppstår til bilen. De korte akselerasjonene der du må legge veldig mye watt i pedalene er nok vanskelig å gjenskape på noen annen måte. Jeg har også slitt lenge med å forstå prinsippene bak denne typen trening, men den har nå blitt brukt med hell nærmest så lenge konkurransesykling har eksistert." Et forenklet eksempel, for de som trenger det: Hvis du ser noen stjele en sjokolade i butikken, gir det deg ikke rett til å slå ned vedkommende.
×
×
  • Opprett ny...