Gå til innhold

Chey1ne

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Chey1ne's Achievements

  1. man hører begge pumpene.... har fått bilen til å gå, men er avhengig av at den har over halv tank med diesel. fikk høre om en som hadde hatt samme problemet, men dette var på en bensin og han hadde bytta masse deler uten at det hjalp, men når han bytta hele tanken og innmaten ble den fin igjen :/
  2. nå er jeg med har testa de to pumpe via strøm også har jeg testa dem når de er på bilen. den under bilen testa vi ved å koble til en kanne med diesel og den i tanken kjørte vi i en bøtte med diesel og begge funker. trodde problemet kom bak, men plutselig begynte den å pumpe ut en fin stråle av slangen ved førsøk på å starte bilen (hvor den tidligere har bare spytta litt diesel innimellom sammen med masse luft), så vi kobla alt til igjen og da var den mer tungstarta men starta opp og gikk.... men i slangen som går fra filter til høytrykkspumpa ser man at det kommer masse luft. så prøvde jeg å sette den i gir og da stoppa den helt igjen. men jeg skjønner ikke systemet på den for hvilken oppgave har slangene som sitter på flotøren? for når vi kobla til alt igjen på pumpa i tanken på passasjersida lot vi førersida av tanken være opp med ingen slanger kobla til i begynnelsen, men det kommer ikke noe diesel der? :/
  3. Noen som har en ide om hva som må til for å få nav'en til å funke igjen? Jeg har originalt navigasjonssystem på bilen som har funka hele tiden, men plutselig her en dag funka den ikke lengre. Når jeg går inn på meny'en på tv'en i bilen bare henger den seg og det står ''please wait'' og eneste måten og komme seg ut igjen til menye er å trykke seg tilbake. Noen ide'er?
  4. Bor i Tønsberg området Jeg har fått fra to fronter nå beskjed om at jeg har tre pumper...en ved motor, en under og en i tanken...? Bilen har gått noen dager nå, men med mindre effekt, men på vei hjem fra oslo idag stoppa den for meg igjen og jeg måtte haike med falken.... Har skrudd litt på den ikveld og sjekka pumpene. Bytta dieselfilter bare for å utelukke det og både pumpe under bil og i tanken funker. Men det er ekstremt mye luft i systemet og spytter bare litt diesel igjennom slangene innimellom. Tror du fortsatt det er railtrykket? Hvor kommer all lufta fra liksom?
  5. Opplever ikke noe vakum når jeg tar av lokket, men noe må det være siden det ikke går ann å fylle tanken på normal måte :/ På diagnose ga den feil på railtrykk giveren, at det var for lite trykk... Fikk brukt bilen idag, den var tungstarta, men har funka idag selv om jeg synes motoreffekten er litt borte
  6. Hei Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Jeg har en 2000 mod e39 530td som begynte igår å tulle. Jeg lå på e18 og skulle legge meg ut i akslerasjonsfeltet da jeg plutselig mista effekt og etterpå kom feilmelding om ''fuel injectsystem'' (tror det er det det står ca tross dårlig piksel) også slukte den diesel, men jeg fikk den hjem. Jeg lot den stå litt før jeg tok en titt på det og da jeg skulle starte den opp igjen var den litt tung starta, men funka helt normalt på testtur. Så skulle jeg starte den på morran idag og da var den virkelig tungstarta, men funka fint et stykke før jeg mista effekt og feilmelding kom og den stoppa helt. Bensinpumpene under bilen jobber hardt og du ser på slangen fra dieselfilteret at det er luft i systemet. Etterhvert fikk vi start på den og fikk den til å gå fint og fungerte på tur. Men på vei hjem igjen, savna jeg litt effekt og etter en stopp var den tungstarta igjen og en stund etter det kom feil melding igjen og jeg mista mer effekt. Noen som har en ide? Lurer på om den trekker falsk luft fra en plass? Så lenge jeg har hatt bilen har jeg alltid sliti med å kunne fylle tanken full. Jeg kan ikke holde full trykk på pistolen og når den kommer til halv må jeg fylle litt og litt, ellers kommer dieselen opp slik at pistolen klikker for at det er fullt. Vet ikke om det kan ha noe å si på problemet.
×
×
  • Opprett ny...