Gå til innhold

stronst

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stronst

  • Bursdag 09/29/1985

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand

stronst's Achievements

  1. Det forstår jeg
  2. Gi beskjed dersom du blir stuck med puta til baksetet, for den trenger jeg. Jeg badet min egen i batterisyre Jeg trenger ikke det andre, så kommer ikke til å kjøpe samlet.
  3. Jeg har en original bremsekraftforsterker til E34 liggende, tipp topp stand. Ble byttet etter mistanke om vakumlekkasje, som viste seg å være innsugspakninga på motoren. 1991 modell. Gi bud. Holder til i Søgne utenfor Kristiansand. Evt. frakt 160,-
  4. På min bil var det pakninga på innsugsmanifoilden som skapte lekkasje i vakumet. Brukte startgass for å finne ut av det.
  5. Løsningen ble å helsveise det anlegget som stod på, + ny O2-sensor + ny tomgangsregulator + nye plugger + tette hull i innsugsbelgen. Den hadde godt av litt service Går nå som ei kule.
  6. Jeg fant feilen ved hjelp av startgass. Pakninga på motorsiden av innsugsmanifoilen er gåen i det ene hjørnet. En god dose varmebestandig pakningssilikon gjorde susen for min del Så får vi se hvor lenge det holder.
  7. Får vel bare lete videre da ja... takk for tips. De slangene er helt nye, men verdt en ekstra sjekk. Motoren er jo ikke akkurat den nyeste og mest velholdte.
  8. Jeg må legge til at plystrelyden virker å komme fra baksiden av motoren, altså mot torpedoveggen.
  9. Fordi du var aldri med på å fjerne akslingene helt Meg og Trond.
  10. For å få armene helt ut på E34'en min som meg og ///Mysild demonterte, måtte vi ta bort det ene motorfestet og sleppe motoren 5-10 cm ned for å få ut hele vipparmakslingen. Den gled som sagt enkelt ut ved å vri frem og tilbake med umbrako fremkant, og presse med en annen umbrako i bakkant. Ingen slag nødvendig. Bytte av vipparmer og vipparmaksling er igrunnen en svært enkel operasjon. Det er jobben med radiator og tømming/lufting av kjøleanlegget som tar piffent ut av hele operasjonen Har gjort det 3 ganger nå fordi jeg var slapp og bare byttet 1 og 1 vipparm de 2 første gangene. Nå er alle 12 nye
  11. Har igrunnen kjørt med powerfilter siden jeg kjøpte den i august i fjor. Men ja, det kan jo være en ÅRSAK, men ikke hva som er selve problemet nå
  12. Trenger hjelp til feilsøking. Har en 525i 90 modell som går som ei klokke, med unntak av 2 problemer som kan eller kan ikke være relatert til hverandre. 1. Siden jeg kjøpte bilen i fjor har jeg hatt problemer enkelte ganger ved nedgiring fra f.eks 4. til 2. gir i rundkjøring så stopper motoren. Slipper ut clutcjen og den starter fint igjen. Dette skjer kanskje i 1 av 100 tilfeller, og oppleves ikke som noe stort problem. 2. De siste 2 månedene har det blitt en kraftig pipelyd fra motorrommet, og jeg er 99% sikker på at dette er noe vakum som lekker. Jeg har gjort en del allerede for å feilsøke, uten at jeg har komme nærmere mål. Trenger derfor tips til hvor jeg bør feilsøke. Når jeg skrur av oljepåfyllingslokket merker jeg at motoren suger inn luft fra hullet, og motoren stopper nesten. Disse tingene har jeg sjekket/byttet: Luftmengdemåler (sjekket ok) Innsugsbelg (byttet) Tomgangsregulator (byttet) Bremsekraftforsterker (byttet) Toppdekselpakning (byttet) Hva burde jeg sjekke? Kan det være noe simpelt som innsugspakning, gummislangen som er festet i topplokket eller andre slanger en plass? Eller kan det være noe så surt som stempelringer / ventil-ting / topp-pakning eller what? Isåfall hvor lenge kan jeg kjøre med det?
  13. Jeg ønsker komplette dempersett hvis det er til salgs
  14. Antar at den er skrotet? Er på jakt etter originale dempere....
×
×
  • Opprett ny...