Har nettopp vært igjennom en større sak med Stenshagen Bil på Drammensveien og ønsker å dele mine erfaringer med andre som påtenker eller har fått bilen reparert der. Tirsdag 10. august fikk jeg problemer med bilen min (BMW 520DAT Årsmodel 2007 – 76000km) og kjørte dagen etter inn til Stenshagen Bil. Får beskjeden fra verkstedet at de vil se på bilen og gi meg en tilbakemelding. Etter å ha kontaktet dem en del ganger for å få status får jeg endelig svar 23. august. Etter å ha gjennomført en feilsøking får jeg til min store overraskelse meldingen at girkassen er ferdig og må skiftes. BMW kan ikke dekke dette da reklamasjonsperioden på 2 år har gått ut. Derfor får jeg et tilbud på kr. 78.000,- for en ny girkasse. Det mener ikke kan være sant og diskutere saken med mekanikeren (Iflg. Stenshagen en av deres mest erfarne mekanikere) og meldingen er den samme ”girkassen er ferdig”. Jeg betaler regningen på litt under 2.500,- for feilsøkning og kjøre bilen ut til Furubakken Bilverksted i Bærum. Her får jeg en helt annen og meget profesjonell behandling. De kontakter BMW Norge for å søke om reklamasjon. Svaret kommer fort ”BMW dekker 50% av girkassen”. Girkassen bestilles hjem og verkstedstermin blir satt op til 1. september. Fra å skulle betale kr. 78.000,- hos Stenshagen får jeg nå en pris på ca. kr. 38.000,- på Furubakken. 1. september gjennomfører Furubakken en feilsøkning på bilen innen girkassen byttes ut. Konklusjonen er klar girkassen feiler ingenting, men turboen må skiftes. Furubakken søker om reklamasjon hos BMW Norge. BMW Norge yter god service og dekker turboen 100%. Jeg får en regning på kr. 7.700,- fra Furubakken for timelønn og noen smådeler. Så fra at skulle betale kr. 78.000 for girkassen og kr. 2.500,- for feilsøkning ender jeg opp med en regning kr. 7.700,-. En ganske stor forskjell.
Etterfølgende kontakter jeg Daglig Leder hos Stenshagen Bil og forklare ham forløpet. Han er meget overrasket og tilbyder å tilbakebetale de kr. 2.500,- med en gang. På tross av diverse unnskyldninger fra Stenshagen Bil så sitter jeg frendeles tilbake med en følelse av at de med fullt overlegg forsøker å svindle. Hva om de hadde skiftet girkassen og bilen frendeles ikke er i orden – skulle jeg da også betale for en ny turbo? Hvorfor kontakter de ikke BMW for å søke om reklamasjon? Hvorfor er servicen så dårlig og hvorfor behandler de kundene deres så arrogant? Uansett er min konklusjon at jeg aldri kommer til å benytte Stenshagen Bil igjen og anbefaler alle mine venner og kolleger det sammen. På den annen side til jeg gjerne rose og anbefale Furubakken Bilverksted og si dem en stor takk.