Gå til innhold

toddegutt

Medlem
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Verdal

toddegutt's Achievements

  1. OBS! Kom plutselig på at jeg fulgte rådet om å banke litt på katalysatorene.....Kan være det som gav dette utslaget....Uansett så gjør jeg som jeg beskrev ovenfor først..
  2. Da har jeg byttet om på coilene og bildet forandret seg .Eks: Coilen som stod på plugg nr 5 ble plassert på plugg nr 2, og da ble det litt mere liv i plugg nr 5 og plugg nr 2 fikk samme symptom som nr 5 hadde før jeg byttet om. Tror kanskje jeg skal få målt coilene før jeg gjør noe mer. Så blir det diagnose eventuelt etterpå. Høres dette fornuftig ut?
  3. Bilen har et oljeforbruk som kanskje kan være en årsak til problem med kat...eller tar jeg feil?
  4. Da snakker vi om mellom 6-9 lapper?..
  5. Jeg skal prøve å bytte coilene i morgen tidlig. Er det to kat på 523? Hvis en av kat er tett, hva kan event gjøres med det?..Vi snakker om kat som sitter på eksosanlegget formoder jeg...?
  6. Det er en 97 mod 523. Det er flere som skriver om "bank"....Jeg er ikke sikker på hva som menes med det... Og når du skriver "kat", så mener du katalysator antar jeg...? Kan den bli tett altså?
  7. Ok. Da bytter jeg om på coilene i morgen å sjekker. Takk for tipsene:-)
  8. Under er kjøretur begynte bilen å fuske. Oppførte seg som om en plugg hadde tatt kvelden. Skifta alle pluggene men den gikk fortsatt veldig ujevnt. Begynte da å koble vekk kontakten på pluggene, en etter en. Plugg nr 1-2 og 3 "var med" men ingenting skjedde da jeg kobla ut nr 4, så nr 5 og til slutt plugg nr 6..... Syns det virker litt usannsynlig at alle de 3 ledningen/coilene har blitt ødelagt samtidig, så jeg tenker at det kanskje er en annen grunn til at de ikke fungerer. Er det noen som har vært borti tilsvarende?
  9. Kjørte en tur til Trondheim i går, en tur på ca 10 mil. Etter ca 8 mil fikk jeg tydelige vibrasjoner i bilen. Helt opplagt at det kom fra motoren. Trodde først at det kunne være at en av pluggene hadde "tatt kvelden". Men så registrerte jeg at vibrasjonen ble borte når det ble høyere turtall på motoren. Går veldig ujevnt på tomgang samt når jeg bruker automaten i vanlig modus, Skifter jeg til "sport" på automaten gikk den jevnt og fint.¨ Merket også en merkelig lukt av eksosen... Er dette luftmengdemåleren? Sønnen min mente det. Han hadde hatt samme symptomene på en 320 han hadde...
  10. Varme apparatet funker som normalt mener jeg.....Sjekka om det kom varme i dag og det gjorde det. Tenkte på ukontakt på føleren i og med at det kommer og går. Vet du hvor den sitter slik at jeg får sjekka den?
  11. Ok, da er jeg rett person;-) Takk for hjelpen.
  12. Jeg har "manuelle" vinduer bak, altså med sveiv...Er det jeg som ikke skjønner..? Kan godt være det altså Det jeg tenkte er at jeg kun skal fjerne sveiva slik at dørtrekket kan fjernes slik at jeg kan prøve å trykke ut bulken....
  13. Har nettopp kjørt fra Trøndelag til Tønsberg. Oppdaget at temperaturnåla "gikk opp" til normal for så å falle ned på "null", for så å flytte seg så vidt over det blå feltet. Slik holdt den på hele veien. Har sjekka kjøleveskenivå som er helt normalt, likedan arbeidstemperaturen var helt normal også i køkjøring gjennom Oslo. Kan det være dårlig kontakt på føleren og hvor sitter den i så fall? Kan det være luft i systemet? En eller annen smartere enn meg der ute.....
  14. Jeg mener dørpanelet har 1 skrue som står bak døråpneren...? Noe mere?... Hvordan fjerner jeg vindus-sveiva? Skal trykke ut en såkalt "parkeringsplassbulk" som en idiot "gav" meg uten å si ifra....
  15. Jeg snakker om E39 sedan...
×
×
  • Opprett ny...