Gå til innhold

Mfh-e39

Medlem
  • Innholdsteller

    124
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mfh-e39

  • Bursdag 01/15/1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.oppdalgatebil.no

Profile Information

  • Interesser:
    Oppdal

Mfh-e39's Achievements

  1. Så var jeg inne på noe likevel helt i starten. Turbotrykk 2,2bar. Gåen turbo accumulator/eller elektromekanisk wastegate om du vil
  2. Begynt å tenke på maf eller dpf.... Skal koble fra å se i dag
  3. Da skal videoen være i orden
  4. Har nå satt sammen igjen alt i motorrommet. Sjekket hele anlegget for lekkasjer, men intet funnet. Prøvekjørte, og opplever det slik at når bilen når 1500-2000 omdreininger kjennes det nesten ut som motoren bremser. Får ikke opp tempoet, og bilen aksellererer som en gammel traktor. Virker på meg som den ikke blir kvitt trykket (luft) inn i innsuget. Spjeldet ved egr åpner for full maskin og ser ut til å jobbe riktig. Stenger når bilen stoppes. Likeledes når jeg står på tomgang, går den ikke ned på turtall før den på en måte har "brukt opp" overskuddet av luft. Se video. Kunne jeg glemt å satt på en kontakt et sted? Er det noe i innsuget som blokkerer trykket fra ic å komme dit det skal? http://youtu.be/29R2o2wdwzs
  5. Ok. Takk for mange gode forslag TRF. Da får jeg plukke den ned til manifold igjen, sette den varsomt sammen, testkjøre og evt få den i benk om det ikke blir
  6. Actuator beveger seg. Så spjeldet ser rett ut
  7. Har ingen mulighet for å lese feilkoder eller verdier. Dette er som sagt fruens bil, og jeg har aldri satt meg så mye inn i den. Blafrelyden minner om noe som blåser ut og dette kommer ved 1500rpm-> ved lading av turbo? Det første jeg merker var at jeg sto i et kryss og skulle ut i veien. (Under prøvekjøring etter manifoldbytte) Kom en kar litt brått på, så jeg måtte trå til litt. Og bilen kom liksom ikke. Det skjedde ikke noe.. Da ble jeg oppmerksom på denne blafrelyden, og svingte av øyeblikkelig og fikk sjekket om f.eks. En ic slange var løs. Dette var min første antagelse etter å ha vært iherdig japsebiltrimmer i flere år.. Finner ingen åpnenbare slike lekkasjer. Kjører bilen hjem på verkstedet og begynner plukke deler i håp om å finne en åpenbar feil.
  8. Og at det kommer en blow back lyd når motor stoppes.
  9. Symptomene er helt nøkternt: bilen er slapp, det kommer en blafrelyd når jeg får litt turtall på bilen.
  10. Har nå forsøkt. Spjeldet står åpent., forsøkte å ut med kontakten, og akkurat likedan som på videoen over. Beklager om jeg virker utakknemlig, noe jeg slettes ikke er. Bare litt småfrustrert! Setter stor pris på alle forslag...
  11. Ok. Der ser du. Høres ut som wg som blåser hvertfall.. Har forsøkt filme symptomene, mer lyden som er aktuell. Spjeldet ser ut til å være åpent... Og turbo synes å bygge trykk som bare juling
  12. Turtallet øker jo, og bilen drar, skulle den ikke vært helt død om dette var tilfellet?
  13. Eksosstusser rett bak. Og den har el gasspjeld.
×
×
  • Opprett ny...