Gå til innhold

krisasagen

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om krisasagen

  • Bursdag 08/27/1993

Contact Methods

  • MSN
    Krisasagen@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Ålesund

krisasagen's Achievements

  1. Noen som vet om en dynamo fra m54 passer på en m52? Takk
  2. Har hatt 2 problemer med min E39 som har gjort at den ikke starter, det ene var "sur" motor.. for at jeg skulle få start på den igjen så hjalp ikke det å kinne som faen, jeg ble slept ca. 500 meter i 2 gir før den startet skjedd 2 ganger fordi jeg var i militæret å brukte bilen lite.. det andre problemet var kam sensor. Veiv sensor er også et lite problem på E39. Hørt at bensinpumpa og bensinpumpe releet er problem på E39 også, skru av "lokket" på enden av fuel railen og trykk på den lille pinnen som stikker ut. Spruter det så funker Pumpa. pass deg for trykket Lykke til med å få start hverfall
  3. Ja, den bare kinner.. for noen dager siden så startet den og stoppet etter noen få sekund :/ har tatt diagnose på den, men det kom ikke opp noen spesielle feilmeldinger opp som gjør at motoren ikke vil starte :/ bare airbag passasjer sete og 2 abs sensorer og noen få til jeg ikke husker hva var..
  4. e39'n starter ikke, kjørte hjem fra jobb en dag også bare stoppet motoren.. så måtte slepes siste stykke hjem.. Har byttet veivaksel sensor men det hjalp ikke.. Det kommer gnist fra pluggen som jeg sjekket.. den var litt våt av bensin så tror den får det også, så syns det er litt rart den ikke starter, men det kan jo være at den ikke får bensin. noen spørsmål: er det noen "vanlige" feil med e39 så gjør at den ikke starter? Hvordan kan jeg se om den virkielig får bensin? Hvor å hvilken sikring/rele er for bensin pumpen? håper på lette svar
  5. er heldigvis slank ) håper det den som gjør at bilen ikke vil starte, fikk så vidt start på den i ste, men den stoppet etter ca. 10 sek :/
  6. Takk : velkommen til bimmers
  7. Driver å ser søker etter hvor veivakselsensoren ligger, noen sier den ligger rett under termostathuset og noen under startern. Kan noen som er 110% sikker på hvor den ligger si det? har noen vært borti samme problemet som meg? termostathuset lekket, så byttet det for snart 2 uker siden og på tirsdag så stoppet bilen på vei hjem fra jobb.. fikk opp på diagnosen at det var kam sensorn så jeg googla litt å fant ut at det er vanlig at diagnosen sier at det er den men igrunn så er det veivaksel senorn
  8. For å si det enkelt å greit som de ovenfor egentig har gjort. Kjøp: - 1.stk monoblokk (1kanals forsterker) - 1.stk RCA kabel (Signal kabel) - 25kvadrat eller mer strøm kabel og jordings kabel, lengde ser du når du kobler å skal gjemme den om du gjør det, sikker ikke mer enn 2 meter pr. kabel . finn en liten kabel som du kobla til remoten på den andre forsterkeren til remoten på monoblokka, så slipper du å trekke 1 ekstra kabel gjennom bilen.. Noe jeg har glemt? som K-E sa, les: http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a573 .. Det hjalp meg mye når jeg bygde anlegg i min bil! jeg tok en vinkelsliper å slipte ut ståle i midten bak baksetet xD vendte derret men 2x12 MOT seteryggen, jeg har også bassportane i midten. etter jeg gjorde dette så dundret det meget godt i min bil med 2x12 p2 ) jeg var like blank som deg med å begynne med så jeg også brukte fler kanals forsterker, å trodde subbane var rævva. HUSK! kjøp ei monoblokk som er kraftig nokk for dine subber. IKKE gå etter det billigste! Lykke til kan være litt vanskelig å skjønne med å begynne med
  9. Som emne sier, jeg får ikke start på bilen min. Det høres ut som at det ikke er noe komp når jeg chinna den, det er bare en lang chinne lyd, ikke sann hakkete som er normalt. jeg driver å utdanner meg som bilmekaniker så jeg spurte lærern min i dag, å han var redd for at kjedet mitt hadde røke. men jeg vet ikke helt, det er vell meget liten sannsynlighet for? den gikk helt fint å rent før jeg stoppet den. Kan det være andre grunner for at den ikke starter?
  10. Er ikke lenge siden jeg gjorde det. hadde bare et problem, å det var spiller. men jeg byttet til 2 din spiller så det var det med monterigsrammen som var problemet mitt. ellers er alt resten smertefritt
  11. Hadde samme problemet sjøl. jeg prøvde min forsterker i en annen bil, og den gikk i protect igjen. problemet med meg var at jeg hadde koblet subben min i 1ohm og forsterkern tåler ikke lavere enn 2ohm. Det var en Rockford fosgate r1000-1d. så jeg kontaktet dem jeg kjøpte den av å fikk en ny en etter jeg hadde sendt den gammle inn igjen:)
  12. Jeg tok vinkelsliperen å slipte ut veggen bak sete, men kunn i midten. Du ser ka som stiva av bilen på veggen, ikke kutt der Når det gjelder bytte av spiller, så er ikke det så vanskelig igrunn, ta ut øverstedelen først tror jeg det var, jeg tok 2 kniver under å pirka frem å tilbake så kom den etter hvert, å da er det bare å ta ut den nedre delen. no står ramma igjen. ta av lille lista som er fra spillern til ratte å skru ut 1 eller 2 skruer der. og samme på andre siden. så er det bare å ta den ut, kan være litt tung vindt.
  13. Der er ingen hull for org høytalerne i hattehylla. det er egen kasse der men om du lukke opp bagasje luka di, stikke hode ditt inni å ser opp mot hatthylla er der 2 runde saka på 3-5" så du kan kakke vekk med et lite flatt jern
  14. Har troa på at den kan bli finere enn dette værtfall
  15. http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736 Dette adapteret lar deg koble til en ekstern lydkilde til BMW radioer med AUX-inngang 09/2002 --> Passer til: (med Bavaria plugg (m/runde pinner) og støtte for AUX-IN) • BMW 5-serie (E39) Business Radio (må ha software versjon nyere enn 8.1)
×
×
  • Opprett ny...