Hei!
jeg la bilen ut for salg i fjor høst og, noe som var en useriøs annonse fra min side. Men nå skal den derimot selges i kjøreglad stand:-)
Gi gjerne Bud.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30019746
Jeg forstår ikke hvordan pakningen kan komme bedre på plass ved å dytte den ned, da den allerede er i sporet. Men kan feil vinkel på røret være problemet? jeg har festet den godt med strips, men skal prøve å fabrikere en brakket som kan strammes, kan det løse problemet?
hmm ja der har vi jo og en løsning:-) men da kan jeg evnt prøve å presse den ned selv om jeg har montert den.
merket den gikk inn i et spor da jeg la den nedi
Da har jeg byttet o-ringen.
det stemmer vell at man legger den nedi først, før man trekker peilepinnerøret ned?
festet på peilepinnen passer ikke på m52 toppen, så den var i utgangspunktet festet med strips. dette videreførte vi da vi satt det sammen igjen. lekasjen så ut til å forsvinne, men etter en kjøretur ble det motsatte bevist. kan dette være fordi røret står skjevt, eller trengs det et godt trykk ned fra festet`?
eller kan dette skyldes unormalt høyt oljetrykk eller noe annet`?
opplevde og at motortemperaturen steg da jeg stoppet til kryss, noe som er rart da termostat og vannpumpe er ny.
mangler et par deksler som dekker til takfunksjonen når den er nede, tenker da på de små firkantete dekslene som dekker konstruksjonen når taket er nede, og de som dekker hardtoppen når den er oppe.
Håper det ga mening:-)
takk Side In! det ser ikke ut til å være stort mye annet! er det bare å lirke røret opp`? da renner det vell en del olje ut ser jeg for meg, så da må jeg vell gjerne tømme det på forhånd
Det lekker godt med olje fra festet mellom peilerøret og bunnpannen, er det noen her som har vært borti dette, eller eventuelt vet hvordan man fikser det`?
bunnpannen og blokken er m50
takker for svar!
Jeg sliter også med det samme på samme motoren, men jeg var dum nok til å dra litt feil vei til å starte, med, dro ikke hardt, men det kom et klikk, og viften fikk større motstand, noen som vet om jeg da har prestert å ødelelegge clutsjen?
Jeg så på youtube en som brukte spesialverktøy for å holde hjulet igjen, ikke helt uten knot det heller...