Gå til innhold

E30 Ole

Medlem
  • Innholdsteller

    198
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

E30 Ole's Achievements

  1. E30 Ole

    E30 M50B25

    Hvordan fant du ut det? prøve å feile metoden?
  2. Opp! Dørene er solgt ! Ratt og turbo ligger her! Selges billig billig billig så tar imot bud!
  3. E30 Ole

    E30 M50B25

    Heisann! Sliter med at min e30 med m50b25 nekter å gi full effekt. Får litt følelsen av at den går i nødmodus. Og igjen kommet frem til at det kan stå om kamsensor eller veivakselsensor. Prøvd å ohme de etter no jeg leste på et forum... Veivakselsensor: 520ohm (helt kald motor) Kamakselsensor: 1210ohm (helt kald motor) Er det noen som kjenner til problemer med disse sensorene eller har noen erfaringer med lignende? Motoren kom fra en 1990 525 og er da uten vanos. Forøvrig lest noe om at man kan oppleve å måle mellom 500 og 600ohm på kald veivakselsensor, mens at når den blir varm (strøm går gjennom spolen/varmes opp fysisk med varmepistol f.eks) vil man kunne se motstanden stige helt til den plutselig kutter (åpen krets/brudd) Høres kjent ut? Også lest at det er bare OEM sensorer som gjelder? At alle andre er shit? Koed skal vel ha 900 og noe for veivakselsensor mens GS skal ha ca 1400 for samme? Stor forskjeld når det står begge er OEM... UANSETT - Tusen takk for alle tanker, innspill og noe som helst som kan løse problemet! (JA kunne kjøpt sensoren og prøvd, men sure penger hvis det viser seg å ikke være problemet..)
  4. Trenger ett Brock B1 senterdeksel? Noen som har? Evnt vet om forhandlere?
  5. Rart dette her altså ! Må sjekke hartge papirene mine om det står der! Men det er tysk så en utfordring...
  6. 900,- for rattet!
  7. Opp! Alt er fortsatt til salgs! Selger også en M52B28 veivaksel 2500/bud Selger også en intercooler ubrukt aluminium universal type - bilder ved interesse
  8. Hei hei! Fått positivt svar på min søknad angående s50b30 i min bmw e30. Hoveddelen av svaret var ok og ganske rett frem mtp godkjenning, men når det kommer til delen om bremser ble jeg litt usikker på hva de mener. Noen som kan hjelpe meg forstå hva de mener her? Jeg skrev følgende i søknaden, da 300mm.de selger et kit med Tüv-papirer; "Da Hartge H35-24 har 295mm bremser foran ønsker jeg her å montere 312mm bremser med calipere fra BMW 540 (e34)." Men i de medfølgende Tüv papirer står det ingenting om hovedsylinder! Her er Tüv papirene på bremsene: 312-294-TÜV.pdf Hjelp hjelp?! Noen tanker? Mvh Ole
  9. Selger unna no deler som bare har blitt liggende siden jeg kjøpte det. Selges for å fylle opp sparekontoen til laseroperasjon av øya! E30 coupe dører, rette men noen rustflekker (relativt lite vil jeg si) - BUD Mtech 1 ratt, 380mm - BUD Garrett GT40 turbo, (mye brukt av Skogenracing på deres biler) - minimalt med slakk - wastegate blokkert for bruk av ekstern wastegate. 3000,- Kan nås her og på tlf: 46427104 Delene befinner seg like utenfor Sandvika, ca 20 min vest for Oslo Bilder:
  10. Bilen har omsider fått lakk! Etter mye om og men bestemte jeg meg for å beholde orginalfargen! Gjernstår å lakkere cromlistene svart, og mangler noen plastklips for å montere grillene rundt lyktene foran! Ting tar tid, spes med stramt budsjett! Forøvrig kom jeg også over denne her for en stund siden... Garrett GT40! Hvorvidt jeg kommer til å bruke den, eller kliner til med my Precision 5862 gjenstår å se!
  11. Lurer på å handle meg slik en Gt40 som jeg skal bruke sammen med min m50b28 (m52b28 veiv, ppf h råder, cp stempler).... Den aktuelle turbon er brukt og det står at den har 57mm inn og 63mm ut.. antar det er dim på turbinhjula? anyways, noen som har en noen formening om dette vil være en ok turbo å begynne med? Det er $$$ som stopper meg fra å kjøpe en ny Presicion 5862.
  12. Opp!! Ny pris! Må bort!
  13. Leeeenge siden update nå! Bilen står for øyeblikket helt ribba og klar for lakk. Tok litt lang tid da det tok nærmere 5 måneder å få tak på org forskjermer. Med ny frontplate, nye forskjermer, mtech 2 og ny lakk bør bilen bli pen. Nå håper jeg bare den kommer seg i lakkbåsen snart! Ikke jeg som står for lakkeringen, så ikke bekymre dere! ^^ Oppi all denne ventingen har jeg funnet ut at jeg skal nappe ut motoren igjen neste vinter.... Tenkte jeg skulle bygge den om til m50b29 (2926ccm) Da med veiv fra m52b28, PPF råder og JE stempler... Dette med tanke på overlading etterhvert, men i første omgang skal den nok kjøres som sugemotor. Får se hva tiden bringer... Så da har jeg jo begynt å samle no deler da! Fått tak på en veivaksel! Fikk den ganske billig da det har gått noen skår av dette drevet: Det kan jo tas av, så antar det skal la seg fikse greit. Passer vel sikkert med drevet fra m50b25 veiva. Jaja, ikke mest spennende update, men livstegn hvertfall! Har fått endel PM om hvordan jeg godkjente dette! Tenkte bare å si at er det noe noen skulle lure på ikke nøl med å spør! - Ole
  14. Kjøpt meg en m52b28 veiv til min M50b25. Tenkte å kombinere PPF sine smidde råder med JE stempler. Noen som vet hvilken lengde man bruker på råder? Og med original sylinderboring, hvilken diameter bruker man på stempler? Mener å ha lest man skal havne på 2926ccm slik og tenker å kjøre det som sugemotor i første omgang, men motoren skal bygges med tanke på overlading.
  15. M52B28 veivaksel ø.k. I god stand. 46427104 - send helst sms, eller kontakt meg her på forumet.
×
×
  • Opprett ny...