Når jeg skulle montere den nye, måtte jeg uansett under bilen for å komme til for å få en brakett på plass og få røret på igjen. Tror bare jeg tok løs den blanke metallplata, og noe plast under. Fort å greitt uansett.
Min gikk også dårlig, 0-100 på 15.5 sek... (136 hk) Renset LMM og den gikk som en kule, men det holdt bare noen timer. Shoppet ny og forbedret LMM på www.maf-shop.com og fikk motorstyringen omprogrammert. Nå gjør den 0-100 på 11-12 sek og bruker MYE mindre diesel. Men tror egentlig den skal gå enda bedre enn det. Spekulerer om vakuumstyringen fungerer som den skal eller om EGR fusker. Har gjort ren intercooler, EGR og innsuget. I innsuget var det nokså mye koks, la den i et bad med en boks kaustiksoda over natten. Ble helt gulle ren.
Mistenker at disse turboene er av dårlig kvalitet, stod "Made in Italy" på min...akkurat det sier mer enn nok for min del. Skal ikke rare greiene til før de får problemer. Vet ikke om du er klar over det, men påse at veivhusventilasjonsfilteret ikke har gått mer enn 50 000-70 000 km. Ett tett filter kan ødelegge tettingene i turboen og vips så har du en turbo som kokser og lekker olje inn i intercooler og motor.