Gå til innhold

FiGu

Medlem
  • Innholdsteller

    64
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn

FiGu's Achievements

  1. Det var ikke så mye å "rense" i den svarte boksen/styringsenheten... Men da jeg åpnet 'kuppelen' som sitter rundt kompressoren så jeg at en av ledningene hadde irret tvers av... En rød ledning som går inn på et slags relė. Er det noen som vet om noen som 'overhaler' disse kompressorene? Jeg prøvde selvfølgelig å skrape bort irr og sette ledningen bortpå igjen for å se om den våknet til liv, men det var helt dødt... Kan det være en idė å bytte det røde relėet? Nye tips mottas med takk! FiGu
  2. Glimrende tips!! Gyver løs på denne i kveld, så får vi se hvordan det går... Thanks! FiGu
  3. @Odd-M: Hvordan får jeg sjekket hvordan signalene kommer fram? Jeg vet ikke engang hvordan kompressoren ser ut/sitter (annet enn at den visstnok druknes når det er vann i hjulbrønnen...)
  4. Ingen?
  5. Hei! I Sommer fikk jeg svømmebasseng i hjulbrønnen på min e39 touring 99 mod. Det endre med at sikringen for nivåregulatoren røk et par-tre ganger. Jeg fikk tørket opp og reguatoren fungerte fint i et par-tre måneder. Helt til nå... Bilen ligger helt nedpå bak og varsellampa for regulatoren lyser etter et par minutter. Kompressoren starter ikke, så jeg regner med at det er "senskader" etter sommerens oversvømmelse. Noen av dere som vet om kompressoren kan fikses? Er det noe triks jeg bør vite om? Noe som kan gjøres for evt å redde den jeg har? Ny koster visstnok skjorta, så kanskje jeg bør starte hos en hugger? Noen av dere som har en til salgs? FiGu
  6. Jeg trenger en bremsekalipper venstre side foran til min 523 e39 1999 modell. Har du en på lur? Fortrinnsvis en hvor stempelet ikke har satt seg fast, sånn som den jeg har...
  7. ja, du har nok rett i det. Kan det smøres opp på noen måte?
  8. Hei, I går kveld byttet jeg skiver og klosser foran på e39'n. Etter en kort kjøretur på et par kilometer begynte det å ryke fra bremsene på den ene siden... Når jeg spytta på skiven freste og kokte det... Før jeg demonterer igjen ville det vært fint med noen tips om hvilke deler som evt bør smøres opp siden det opplagt er noe som henger på... FiGu
  9. ja... Jeg får prøve med et annet hjulsett i ettermiddag og se om det er felgene sin feil... Er det noen måte å sjekke om skivene er skjeive, eller må de byttes for å eliminere denne muligheten?
  10. Arg...!! Siden denne tråden ble opprettet i sin tid har ristingen som jeg trodde jeg var kvitt, kommet tilbake... Nå er endelig kasterstag og foringer byttet, men bilen rister like ******* i hastigheter over 110 km/t. Opp til 90-100 er den silkemyk... Kasterstagforingene trengte utvilsomt å bli byttet ut ettersom gummien hadde begynt å sprekke, så jeg vil ikke kalle slitet for bortkastet tid, men hvor fortsetter jeg? Folk har foreslått hardykobling, støttelager (?), mellomopplagring (?) og traversforinger. Er det noen som har peiling eller hatt lignende problemer som kan foreslå hva jeg bør begynne med? Er ikke så lysten på å bytte ut alt under der hvis det ikke er behov for det.... Kvalifiserte råd foretrekkes framfor vill gjetting... FiGu
  11. Her ser det nesten ut som om det er mange grunner til at flere av oss opplever det samme problemet - eller i alle fall nesten det samme. Håper det er OK at jeg beskriver mitt problem her i stedet for å starte en ny vindusvisker-intervall-tråd... Jeg har en e39 99modell touring. Ifølge manualen skal regnsensoren virke dersom viskerhendelen står på hakk 2 opp når bilen startes. Dersom hendelen står på hakk 1, dvs AV, er det intervallfunksjonen som skal styre vindusviskeren når den skrues på etter at bilen er startet. Problemet mitt er at regnsensoren ikke virker i det hele tatt. Uavhengig av hvor hendelen står når bilen startes. Det som også er rart, er viskerne går hvert 4-5 sekund uavhengig om jeg prøver å endre på intervallene. Det skjer mao ingenting selv om jeg prøver å få den til å gå oftere eller skjeldnere... Hakkk 3, dvs kontinuerlig visking fungerer som det skal... Noen ideer? FiGu
  12. Har noen av dere montert iPad i bilen og evt koblet den til stereoanlegget for musikk og stemme til GPS'en? Ville satt pris på bilder og forslag til løsninger i forhold til innfesting og plassering. Er det forresten noen av dere som har forsøkt å koble en iPad til DICE-løsningen? Jeg vurderer å kjøpe DICE og koble den til CD-skifter-koblingen, men vet ikke om DICE takler iPad slik den takler iPod/iPhone... FiGu
  13. Ja, jeg prøvde med en trearmed avtrekker i går. Hadde en 3mm stålplate som jeg la an mot ene siden av foringen. Jeg skrudde til jeg ble blå. Plata bøyde seg og foringen rikket seg ikke en milliometer...
  14. Ok! Jeg kaster inn håndkle... Har nå i to dager forsøkt å; - få ut kasterstagene - presse ut kastertagforingene Og jeg har tydeligvis hverken utstyret eller verktøyet som trengs. Her er historien, kort fortalt: Bestilte kasterstag men oppdaget at stagene og foringene kom hver for seg. GS Bildeler var da greie nok så jeg slapp å kjøpe stagene. Hvis jeg først må til et verksted for å få presset foringene inn i staget, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne bruke de som jeg måtte skru av bilen uansett. Tanken var å demontere stagene og ta dem med til et verksted for å presse i de nye. Problem nr 1 er at jeg ikke hadde stor nok endeleddsavtrekker til å få av stagene... Jaja, tenkte jeg, hvorfor ikke bare presse ut de gamle og inn de nye selv - uten å ta av staget fra det ytterste feste? Nei... Fikk ikke til det heller... Selvtilliten som hobbymekker har sunket betraktelig, men problemet mitt nå er at bilen henger på bukker, uten hjul og med kasterstag hengende å blafre på hver side... Jeg har ikke så lyst til å skru sammen f**nskapet bare for å rulle til nærmeste verksted å betale skjorta for en jobb som nesten er ferdig der den står nå... Derfor spørsmålet; hvem har utstyret til å presse ut de gamle og inn de nye foringene for meg? Bor du i nærheten av Jessheim og har lyst til å tjene en tusenlapp for jobben, så send meg en PM... FiGu
×
×
  • Opprett ny...