Gå til innhold

aambakk89

Medlem
  • Innholdsteller

    489
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

aambakk89's Achievements

  1. Noken som veit om motorfester er bolton? Eller om det må borrast/gjengast? Takker for svar:)
  2. Kunne sjå ut som det var forskjell på pickuprøret til oljepumpa også? Håpte her skulle være noken som hadde gjort samme bytte før☺️
  3. Flott, lurte litt på svinghjul og clutch osv, noken som veit?
  4. Ingen som veit??
  5. Hei, hatt motorhavari på touringen min. En 2001 520d m47d20 Spørsmålet er da: Passer motor fra en 2000 320d m47d20?? Evt. ka passar ikkje overens??
  6. Ja tekster sei vel sitt. Trenger en ny motor etter at veiva på min er knekt:)
  7. Hey, har litt problemer med varmeapparatet på e34n min. Vifta blåser bare på stille nr.4 noen som har hatt samme problemet? hvor ligger motstanden? Takker for svar:)
  8. betalte forresten 18000kr for alt:) dyrt? ja Men ikke 27000kr ivertfall:p
  9. Heisann, har da (etter mye venting på deler) fått igjen e39en fra verksted! Bilen blei satt inn på eit verksted i Ørsta for å få skifta turbo, og fikk en grei pris på fabrikkny turbo og skift. Turboen kom vel etter ca. 7 dager og vart skifta ganske fort, og fikk dei til og skifte veivhusventilasjonen i samme slengen, som var potte tett og måtte vente enda ei veke for og få den!. Alt vart ferdig montert og bilen blei starta opp, for så og stoppe igjen. Etter en telefon til Bmw norge fikk vi vite at vi burde sjekke dyse nr1, for vi kunne risikere at den sto open og motoren fikk for mye diesel. Så da blei dette utført, og dei fant ut at dysa var heilt fin, men tetningsringen var heilt gåen. Når dei monterte på dette igjen fant dei ut at en vacumslange fra turboen var hull i, så blei skifta denne også. Og etter dette starta bilen uten problem. Til sist blei eksos å intercooler tømt for oljerester og sjekka innsug om der var noe. Nå, noen tusenlapper fattigere går bilen BETYDELIG bedre en da jeg kjøpte den for 1 år sida. Hvorfor? dunno:) Bare for og informere. Brages i Ålesund skulle ha 27.600kr for KUN turboskift inkl. turboen
  10. usikker på ka som var feilen igrunn. på fakturaen sto det feil kundenr. og summen på regninga stemte igrunnen ikke:p MEN, alt er ordna og er greit.
  11. Heilt grei plass og handle deler:) litt lang leveringstid, men overkommelig:) MEN, for ca 4mnd siden fikk jeg inkasso på 5000kr på en vare som "ikke" var betalt i 2010. Og sjølv om jeg hadde betalt for varene, så måtte jeg (som ikke hadde gjort noke galt) til og dra i banken og få signert kvittering av betalingen for så og sende det til kreditoren!. Litt plagsomt. Så er litt skeptisk på og handle der igjen.
  12. Vel, hadde jeg hatt endel presskraft i handa hadde det sikkert gått, men banka forsiktig med en hammer på ei cobberhylse, og da gikk den fint inn:) Har skifta på begge side nå åso skifta jeg casterstaget, fyfaen så kula satt fast!!! Blei en heilt anna bil og kjøre:)
  13. Vel, om jeg hadde vert litt sterkere i hendene kunne jeg sikkert skubba det fast. Men brukte eit kobberstykke og kakka det forsiktig på plass med hammer:) var en leik og få av gamle lageret:)
  14. Forresten, noen som har peiling på hvor mye bolten på navet skal strammest??
×
×
  • Opprett ny...