Heisann, har da (etter mye venting på deler) fått igjen e39en fra verksted!
Bilen blei satt inn på eit verksted i Ørsta for å få skifta turbo, og fikk en grei pris på fabrikkny turbo og skift.
Turboen kom vel etter ca. 7 dager og vart skifta ganske fort, og fikk dei til og skifte veivhusventilasjonen i samme slengen, som var potte tett og måtte vente enda ei veke for og få den!.
Alt vart ferdig montert og bilen blei starta opp, for så og stoppe igjen. Etter en telefon til Bmw norge fikk vi vite at vi burde sjekke dyse nr1, for vi kunne risikere at den sto open og motoren fikk for mye diesel. Så da blei dette utført, og dei fant ut at dysa var heilt fin, men tetningsringen var heilt gåen.
Når dei monterte på dette igjen fant dei ut at en vacumslange fra turboen var hull i, så blei skifta denne også. Og etter dette starta bilen uten problem.
Til sist blei eksos å intercooler tømt for oljerester og sjekka innsug om der var noe.
Nå, noen tusenlapper fattigere går bilen BETYDELIG bedre en da jeg kjøpte den for 1 år sida. Hvorfor? dunno:)
Bare for og informere. Brages i Ålesund skulle ha 27.600kr for KUN turboskift inkl. turboen