Ja, har fjernkontroll med on og off. Når jeg trykker på denne kommer webasto ned et slags utpust og det skjer ingenting. Trykket mange ganger og den startet endelig. Kom røyk ut av fronten og hører at den går, men sluknet etter 10 sekunder. Etter rundt 2 min starter den igjen før den sluker etter 10 sek. Dette gjentok seg til jeg slo den av. Prøvde å starte på nytt, men da ville den ikke
Hei. Har en E90 318d sedan med webasto og er usikker på om denne fungerer. Velger Menu>Parked og kommer da til webastomenyen. Der kan jeg velge mellom heater og blower samt to tidspunkt. Hvis jeg trykker på heater(som jeg antar er oppvarming av kupe) kommer det et kryss i den boksen, men det forsvinner like fort som det kom. Kan trykke flere ganger men krysset forsvinner hver gang. Er det noe galt? Bilen var ikke varm i morges
Legger merke til at bilen er godt utstyrt. Hvis du kan dokumentere godt vedlikehold og service gjennom tiden tror jeg du vil få solgt den til noe rundt den prisen hvis også lakken er OK. Km standen er nok det som avskrekker de fleste desverre så tror ikke du kan forvente en flom av potensielle kjøpere
Nydelig bil du har der, liker spesielt interiøret *sikle* . Ser du handlet inn noen felger på side 1 (bilde nr 14). Har noen kjipe orginale 15"ere selv og synes de som du hadde på det bilde var ganske fine. Kan jeg få spørre om de er replica og isåfall om hvor du kjøpte dem, ? Synes det blir for dyrt med Orginal BMW felg så er på letern etter replica
Grunnen til at jeg la ut ny info var at motoren nå kom opp til 90 grader, det hadde jeg ikke opplevd før. Jeg var derfor usikker på om det var termostaten, ville ikke kaste bort penger på termostat om den ikke var problemet.
Ellers tusen takk til de som har svart på mitt spørsmål, nå blir det innkjøpt ny termostat
Har nå noen nye opplysninger anngående termostat. Kjørte bilen når det var rundt en 5-10 pluss grader her Trondheim og full sol. Opplevde at tempraturen på motoren var på 90 grader og nålen stod rett opp. Mens jeg oppdager dette ser jeg nålen er på vei ned igjen og stopper ikke før den er like under 70 grader.
Det virker også som at bilen kommer nermere 90 raskere når den står i ro enn når sen er på farta.
Er det fortsatt termostaten eller kan det være ett annet problem her?
Dette er ett lakkverksted ja, har en kjenning der som skal ta det, mener selvfølgelig ikke å få igjen pengene, men verdien på bilen vil vell stige når den har fått nye lakk, eller spiller ikke det noen stor rolle når bilen har rullet så langt som den har?
Hei vurderer å lakkere en BMW 5-serie 523 E39 1998 mod
Prisen på hel lakkeringen ble på 12 000 og jeg lurer på om det er verdt prisen
Vil jeg få igjen for denne investeringen den dagen bilen skal selges?. det skal sies at bilen ikke er særlig fin i lakken nå.
Bilen har rullet 180 000km og regner med å ha den en stud til.
Takk for tips, er virkelig usikker
Fikk bare resettet trip telleren og ikke en meny
Når det gjelder forbruket som er nevnt over her tror jeg faktisk at en 528 skal bruke mindre enn en 520. Mener å ha lest dette på Broom.no. Jeg har en 523 og når jeg kjører forsiktig klarer jeg å ligge på ca 1,1 liter mila.
Ja jeg har original CD spiller og der er det jeg får opp den menyen (var en BC knapp der også). Prøvd å holde inn BC knappen på hendelen for å se om noe skjer? Det med tripp telleren vet jeg ingenting om men kan ta en titt imorgen.
Prøv å gå inn på BC(kjørekomputer) ved radio cd spiller, og rett å slett prøv å trykke på de forskjellige alternativene du får opp, evt reset BC. Hadde det samme selv og drev på å fikla inne i den menyen. Plutselig var alt tilbake til det normale. Ikke en helt nøyaktig beskriving, men husker dessverre ikke eksakt hva det var som fikk BC til å fungere igjen.
Håper det fungerer for deg
Litt dyr med tanke på km stand spør du meg. Fikk min 523i 1998 for 60 000kr, 170 000 med noen småfeil. Undersøk uansett bilen godt (NAF Test?) da det kan være endel småplukk på biler som har gått så langt og med EU kontroll snart på denne bilen kan det bli dyrt å få den godkjent hvis det dukker opp endel feil
Har nå funnet årsaken. Termostaten er stilt inn på 70 grader fordi bilen er fra Tyskland. Er det likevell bare å bytte termostaten eller er det flere ting som må byttes/endres?