Gå til innhold

ruben79

Medlem
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Skjetten

ruben79's Achievements

  1. Google på delenummeret og se bilder. Alle festene skal være med. Vet ikke hva du trenger til panser åpneren.
  2. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... 874/607774
  3. Da er jeg blank. På min 318is for mange år siden skjedde det samme, men da var det ene kontakten bak speedoen som ikke var i og da var det kun speedo nåla som ikke fungerte. Når jeg fikk kontakten på plass så virket viskerene også som de skulle!
  4. Fungerer speedometeret?
  5. Veivsensoren ligger under starteren og er veldig vanskelig og komme til uten og demontere div ting. Den ligger over oljenivået så det kommer ikke olje ut når du skal bytte.
  6. Så vidt jeg kan se så er det ikke lmm på denne bilen. Denne bilen skal ha 4 lambdaer, 2 foran og 2 bak kat. Altså 2 stk. bredbåndslambdaer som leser mye mere nøyaktig og regulerer luft bensin blanding uten lmm. Der lmm vanligvis sitter er det bare en temp måler.
  7. Flott at det ordnet seg
  8. ruben79

    Lakk kode

    A52
  9. Kjedestrammeren er fjærbelastet, men er ikke veldig stram. Dette er for og holde kjeden forholdsvis stram når motoren ikke er i gang. Når du starter motoren så kommer det oljetrykk på kjedestrammeren som holder kjedet riktig stramt hele tiden. Når motoren blir dratt rundt i feil retning så drar kjeden på kjedestrammeren så kjeden blir slakk og da kan kjeden hoppe over noen tenner (ikke hoppe av som du skriver). Det finnes en fiks på disse motorene der det skrues fast et blikk som skal forhindre dette, men det er ikke sikkert dette er gjort på din bil!
  10. Du har et par godt poeng der, men det skal ikke mer en et par meter med sleping med bilen i gir før kjedet hopper over noen tenner. Spesielt hvis bilen stod i revers og bilen ble slept noen meter framover for da går motoren feil vei. Disse motorene har lett for å hopper over på registeret og når motoren ikke går og ikke har oljetrykk til kjedestrammeren så hopper den lett over. Da når den blir prøvd startet så tar ventilene i stemplene og bøyer ventilene, og i verste fall knekker bukkene over kammene og toppbytte eller motorbytte er eneste løsning.
  11. Samme lurer jeg på...
  12. Har du tatt diagnose på den?
  13. Hvis du har lyktespylere så blir det mere komplisert. Da burte du ta av fangeren!
×
×
  • Opprett ny...