Gå til innhold

RuneF

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RuneF

  • Bursdag 11/13/1965

RuneF's Achievements

  1. Da var jeg her igjen..med min 523(E39) og lovlig lang kjørelengde. Mottoren sliter..somehow..spesielt med en stygg "Surkling" etter gasspådrag, en tysk kompis (men Fordmann ;( ) sa at motoren min sakte "toten es" hvilket make sense tar man kjørelengden i betraktning. Er der noe jeg kan gjøre ? Siste servicemann som tok "inspection 2" sa at motoren ikke virket slitt i det hele tatt? Jeg føler selv at mottorn har blitt mere bråkete, lager mere lyder etc..er det bare min "redsel" for kjørelengde eller er en ovehaling et bra bet`? Og hva koster herligheten..bilen har og den vanlige BMW Rust guarantie..(rust på de vanlige plassene) , så er det verdt det ?
  2. 523ia 98' med 394+ på tellern..bilen var just på jaeger med 4 punkter på eu kontroll, styrekule, stag bak, lekkasje frontdeksel motor (?) og gåen pære på tåkelys venstre --ikke for mye på en så langt gått bil..spørsmålet er og, hva med motor ? , merker mye "metall lyder" i 2-3 sekunder etter kaldstart, går fint eretter..men den skal snart på oljeskft. BMW mekanikerene mente at jeg kunne holde intervaller på 20-25K selv om motor hade dratt jorden rundt..føler meg usikker, burde ikke en motor med så lang fartstid bli behandlet penere ? , og hva bør jeg se opp for ? bilen legges ut for salg så snart jeg har GT'en min her
  3. den kom på 893 700 , føler bismak nå, og lurer på om det virkelig var verdt det , kul bil men så dypt på flexilånet har jeg neppe vært før
  4. Funnet drømmebilen til en fair pris..spørsmålet er hva toll og tull gjengen skal ha, 2 X er vel et greit utgangspunkt ? Er der noe spesielt jeg må tenke på iht privatimport ? 523'n som jeg har i dag kom fra dusseldorf via noen deasent folk i brummundal (eldre ektepar - slik at jeg ser på å importere selv for mulig. btw , link til "godwagen" http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
  5. JA , sjekk olja , ..kan nesten ikke tro det, men tok for gitt at lamper varsla om noe var lavt eller tomt, min 523 startet samme tingen, lurte i flere dager da tikkinga tiltok, sikker på at kam/løftere hade tatt kvelden (min er gått rett i underkant av 400') Opp med panseret før jeg starta igjen, og til min store skrekk..pinelig tørr peilepinn ... fikk fatter til å komme med noen liter syntetisk og voila, tikking vekke, grøsser ved tanken dog om jeg ikke hadde peilet oljen. Lamper og sensorer er coole , men ikke stol blindt på dem.
×
×
  • Opprett ny...