Skal være en bra trøkk med luft når du kún bruker 'rutevarmeren'.
Om det er noe mindre eller såvidt ånder så er det nok et spjeld som er defekt/knekt. Evt. spjeldmotor, men det tror jeg er skjeldent.
For å sjekke spjeld så har du en liten jobb....
Og spjeld skaffes ikke originalt heller som jeg vet om..
Jeg hadde eksakt samme sympton en stund.
Plukket ned bunnpanna og fant restene av halve registerkjedeføreren/skinnen i oljesilen..
Byttet skinne, og alt i orden.
Har puttet en 323 motor i en 318 og sliter med at turtall 'henger' noe/tomgangsregulator stenger sent ved rusing/girskifte. Altså turtall henger i 2 sek etter at gasspjeld blir stengt, men detter normalt ned på tomgang etter da. Fantastisk plagsomt.
Er nye pakninger/o-ringer/slanger/tomg.reg/lmm/renset spjeldhus/forsøkt å blende alle vakumslanger etc uten bedring.
Det jeg står igjen med er clutchbryter som finnes på 323i som skal ha med ECU/DME og gjøre for å 'lette' igangsetting/girskifte.
Denne er fast i ledningsnettet på 323'en som jeg ikke har flyttet over. Har heller ikke studert hvor ledninger kommer/går fra/til.
Men vet ikke om systemet er aktiv eller ikke når det mangler i ledningsnettet på 318'en.
Kan dette clutchbryter-dritet kodes/laskes vekk på noe vis?
Noen som har vært borti slikt kammar?
Husk at det ikke er samme som på E36 der du må trykke inn clutch for å starte motor.
E46 M3 (s54b32) med ettermontert turbo eller kompressor.
Er det mulig å få dette godkjent ombygd?
Er det noen som har gjort dette før? Finnes det noen papirer på dette?
Godkjent motorstyring/chip/syklustest?
Fantaserer om å snekre en 4-dørs/sedan e46 med litt pulver i..
Men v/godkjenning osv.. er det mulig å sikte til e46 M3 oppsettet/papirer?
Eller ikke, da M3 kun har blitt levert som 2-dørs/coupe?