Gå til innhold

JoakimVV

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JoakimVV

  • Bursdag 11/15/1989

Contact Methods

  • MSN
    joakimvv@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Godøya, Giske Kommune

JoakimVV's Achievements

  1. Hei:) For ganske nøyaktig en uke siden fikk jeg ett litt merkelig problem med min 1990-modell E34 525i, etter jeg hadde fylt bensin merket jeg at instrument/dash belysningen ikke virket, i tillegg oppdaget jeg at høyre parklys, høyre kjørelys bak og skiltbelysning ikke virket. Jeg er desverre ikke så dreven på det med å fikse sånt selv, men har fått hjelp av bekjente som har mer peiling til å sjekke pærer og målt sikringer, men ingen feil der. Har fått tips av en kar jeg kjenner som har hatt E30 med samme feil om at det kunne være en slags diode/motstand som var gåen, bestilte ny diode men har ikke lykkes med å finne hvor den skal sitte, noen som har peiling på hvor den evt. sitter på E34 (skulle visstnok være på ledningen bak lysbryter)? Men håper på inputs om hva lys-feilen kan være, da jeg vurderer å bite i det sure eplet og få ett verksted til å feilsøke og fikse problemet, men koster jo gjerne mye:( Har også prøvd å bytte LKM modul uten hell. Lysene som ikke virker er altså, høyre parklys og bakre kjørelys (høyre), samt instrument/dash-belysning og skiltlys bake. Jordfeil? Ledninger? Releer? Håper noen kan gi svar:)
  2. Jo, men skal ikke temperatur nåla stå noenlunde konstant på midten da? Vet den kan vike en smule (1 mm eller 2 ca.), men skal vel ikke bevege seg helt ned på blå-streken ved gasspådrag? Vet det er verre hvis den beveger seg oppover ja, men skal jo stå noenlunde konstant på midten hvis ikke jeg tar feil?
  3. Heisann:) Er ny her, etter å ha lest igjennom forumene en del bestemte jeg meg for å joine Bimmers da jeg selv liker og eier en BMW, en svart 1990-modell 525i E34 (12V, manuell). Bilen har nettopp rundet 264 000 km, kjøpte den rett før sommern, den er en fryd på veien, men har hatt noen issues også da. Tok vare på annonsen fra da bilen lå til salgs: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22742570 Ville egentlig ha en med 24V motor da de er noe mer holdbare osv. men ble denne siden den så såpass lovende ut og lå i samme fylke. Siden dag en omtrent har jeg hatt en del issues, morkne kjøleslange som det kom rift i og i etterkant mye krøll med kjølinga på den, den drev å brukte kjøleveske, og etter en stund fikk jeg lekkasje ved varmeregisteret også, fikk målt CO nivået hos ett verksted, og da fikk jeg bekreftet det jeg frykta, at toppakninga var gåen, sikker gått seg varm da jeg fikk lekkasje i kjølesystemet. For å spare meg noen penger fikk jeg hjelp av bekjente som kan litt mer enn meg når det gjelder å skru til å skifte toppakning, sendte toppen til skikkelig overhaling og plansliping også. Byttet samtidig morkne slanger, vannpumpe, thermostat, servoreim, registerreim, viftereim, fordelerlokk og rotor. Etter mye om og men fikk vi montert på igjen toppen, starta den, justert ventilene på feelingen, men så lyste ikke speedometeret opp og fikk ikke utslag på temp målern under lufting. Siden jeg også hadde lekkasje fra varmeregisteret så bet jeg i det sure eplet og sendte den på verksted hvor de fiksa det litt fortere, de justerte ventilene og en del andre småting. Av en eller annen grunn har de brukt rød kjøleveske i stedet for blå, men de hadde visst flusha systemet så antar det ikke er noe issue. Men har oppdaget noe som er litt rart, vet ikke om det har noe med kulda ute å gjøre, men ved gasspådrag så synker ofte temperatur viseren langt ned mot kald, så når jeg står stille eller bare cruiser så ligger den der den skal. Noen som vet hva årsaken kan være? Snakka med mekanikern på verkstedet, han mente det kunne være gåen thermostat eller feilmontert thermostat, eller kansje liten kortsluttning av ett slag? Håper noen kan svare meg, i følge de som jeg har snakka med er det ikke farlig så lenge nåla ikke går oppover.
×
×
  • Opprett ny...