-dette med at viskeren går helt ned og litt opp er at den begynner på ny rotasjonsfrekvens og er forårsaket av at rotasjonsarmen er ute av innstilling,
på motorakslingen er der påmontert en arm som roterer til mekanismen. uansett om andre feil må denne rettes opp og er ikke store jobben.
Riktig som du beskriver er der mikrobrytere på motorgearboks.
Mulig tappen fra motor til viskermekanismen som har forskjøvet seg , trolig forårsaket av tung snø eller fastfrosset viskerblad.
Mutteren som holder må løsnes og innstilles igjen.
Å bruke rå makt kan forverre , liten kveldsjobb dette.
Edit: innstilling på rotasjonsarmen er 0 punktet for ny viskersekvens
Prøv med voltmeter eller 12v prøvelampe fra gods motor til karosseri.
Kabelen som jeg beskriver tidligere ligger under/side motor ca: 10-20 cm lang.
Denne kan bli skadet til brudd eller glemt ved motorskifte.
Mye surt arbeid å demontere igjen , men kanskje nødvendig?- selve turbo er trolig ok men har feil i overføring.
Aktuatoren skal heve /senke seg med variabel gass pådrag.
El kabelen til kontakten ligger den på riktig side så den ikke klemmer i aktuator og blokkerer bevegelse?
Sikringer er vel og med i dette.
Tipper du finner feilen ganske raskt!
Prøv først å kontrollere om overføringer aktuator til spjellet fungerer,
plukk bort noe plast så er det lettere å se når en starter motor og øker pådrag.
Armen mellom spjell og aktuator kan og ha feil side/retning? -har selv prøvd denne tabben.
Enklest er det å demontere skive/trommel når der fremdeles er feil etter skifte, dette kan kontrolleres på bremsebandets slitasjeflater om hele flaten er benyttet.
Hadde selv dette problemet der stort avvik (for lav Radius) på skoene som er nesten umulig å oppdage når en monterer og strammer.
Dette er og som Otis beskriver.