Gå til innhold

Jaffa81

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Jaffa81's Achievements

  1. Herlig! Kossen funka det med turbo? Her var det lite drag når bikket 240, synes og huske att drog den dertil på 4 men litt i tvil. Speedometeret viste rett over 240 når måtte blinke med lysa på porshen, så rekner med det var ved 250 siden han sa etterpå att sperren slo inn der. Det som fasinerte meg mest var så stødig og elegant bilen lå på vegen, har kjørt ein 325 ci i rundt 200 og den startet bli vinglete og upresist så måtte slippe den ned att under. E-28 virket som trives best i hastigheter rundt 200 med tanke på forbruk,veigrep og kvor presist styring og alt var.
  2. Han som kjøpte den er ikkje heilt klar over omfange med en sann bil og lurer på ta den i bruk som drifte-bil. Har ribbet interiør og gått gjennom bilen selv (fagkyndig overflarebehandling) Er litt rust men ikkje mye, må påregnes sveising i vinduskarmer og torpedovegg. Vert mye snakk om det er en 535? Bilen er en m535iA originalt Men det er satt inn nytt maskineri. Kvilket maskineri er vanskelig finne ut av siden nummrene er slipt vekk. Bilen ble i sin tid kjøpt på crifo og det fulgte lite av opplysninger med. Ser er ein kar som har lagt ut spesifikasjonene på bilen? Tviler på det er riktig bil siden denne har el takluke og den han dro fram hadde manuell. Enkelte oppfører seg på samme måte som gjengen på dagbladet diskutere fotball. Bilen er solgt, men kan bli overtatt på ny siden denne vedkommende planlegger bruke den til drifting mens avtalen vår var resturering. Men må nok påregne eit bud godt over 20.000 for å kjøpe bilen.
  3. M535ia Motoren blir mistenkt vere en alpina, det begrunnes med målinger og ved att forrige eiger oppgav det. Men er ikkje sikker siden nr på maskin er slipt vekk. Bilen er også sammenliknet med en 535 fra california og det er store forsjeller på understell så vel som styling.
  4. Nevner igjen att det er merket med M535 på id brikken. Skal se etter nr på blokken når returnere fra jobb, vet att toppen er skiftet i seinere tid etter motorskifte. stiffmaister Takker for mye god info, er hjulbue lister på denne som gikk i et med støtdemper bak. Samtidig må jeg nevne att ramme nr slutter med a noe som bare deiv første bilene gjorde før dei gikk over til s eller m. Mulig det har noe å gjøre med att bilen er første gang reg i februar 85. Veldig irriterende att stolene er byttet, tidligere eiger har sikkert tatt dem ut før bilen ble inndradd av Crifo.
  5. Såg salgslist i fra Jæger fra 86 og der stod det 535.m535 og m5 oppført. Og M er mer understell og computer enn styling. Nevner igjen att bilen er merket M535 på karosseri og synes dette står sterkere enn manko på bakspoiler og hvitt blinklys. M5 ble også levert uten styling faktisk originalt lik min, kansje eg skal kalle det en m5 styla m535. Nok av biler så får seg litt plukk fra Rieger og plutselig framstår som en M. Dette er ein M bil med kjøre kvalikfasjonene til Alpina sine B7 trimminger av m30, med 300+ hester og toppfart på 270. I stedet for 256kh og en max fart på 240.
  6. utvendigkarosseri er det kun småflekker med rust, men Torpedovegg og kanaler er litt mer rammet. Samt rundt framrute og hjulbuer.
  7. Interiør er preget av att en rute ble knust å bare dekket med plast mens jeg var vekke i jobb. Ruter og takluke gikk ikkje sist eg hadde strøm på. Men går utfra at det handler om småting. Motor til takluke er "ny" for nokre år sida siden det var det første som streika. Setene ble byttet før bilen ble kjøpt av forrige eiger på crifo for en 14 år siden. Men oppkobling til el setene er der forsatt.
  8. Motor er skiftet av en tidligere eiger, kjøpte selv bilen av en kollega for 10 år siden.
  9. Merkene som oppgir antall passajerer og vekt div Står det M535 på. Pris ja, bilen er ikkje mer verdt enn kva du byr!
  10. Testet ut bilen en gang på tur i Tyskland. Ved 180 km/t er eneste gang fått forbruket under liter på mila, 4 pers og baggasje holdt fint en boxer og den måtte fint vike ved oppnådde 250 for å slippe oss forbi. ",) Hadde ca 275 ved 5500 omd.
  11. Gullet må selges grunna plass mangel og ikkje hatt tid til resturering. 85 mod bil gått 210ooo Motor er skiftet så godt noe mindre. Ny motor er 3,7 med 3,5 topp. I følge forrige eiger er det en Alpina men ingen kjennemerker på det. Går bedre enn en standard m535 i allefall. El skinnsetene er byttet mot andre seter. Er grenrør og AC Schnitzer effektanlegg -kn-filter Bilen skal vere original siden understell og merker i dørramme tilsier det, men på rammesøk kommer det opp vanlig 5 serie, dette trur jeg kan vere pga att m5 kom først året etter og dei ikkje gjorde det særegent før det. fint om noen har nokre fakta om dette. Må beregne litt el arbeid og noe sveising. Bilen tjinnet i sommer men startet ikkje, stått i ro siste 6 år. Kom med bud, seriøse henv som vil pusse den opp til daglig bruk er alt gått i gang på prutinga.
×
×
  • Opprett ny...