-
Innholdsteller
85 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om BernhardB
- Bursdag 03/02/1982
Contact Methods
-
Website URL
http://www.partsandretards.no, http://www.brynildsenautospa.no
Profile Information
-
Interesser:
Moss
BernhardB's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
BAS Detailed: 2012 Ducati 1199 Panigale S
emne svarte i BernhardB sin BernhardB i Bilder og filmer / Show-off
Takk for hyggelig tilbakemelding Penguin Siden detailermiljøet her er så lite så er det vel ikke noe i veien med å kanskje få endret litt på det, eller i det minste gjøre ett forsøk -
Da er det for først gang på laaaaaang tid på tide å legge ut en rykende fersk S&S fra min side. Dette var en første gang for meg i å polere motorsykkel, og dette er jo en glimrende mulighet til å miste dyden på mc-polering. I mine øyne så er dette motorsykkelens Ferrari, rød og ett realt beist. Litt korte fakta om sykkelen er at den har en tørrvekt på 166,5kg, 195hk, v-twin 2 sylindret motor,Termongini effektanlegg og sykkelen har rullet 4500km. Jeg synes også at det er litt artig at den er rammeløs, alt er skrudd til motor. Jeg møtte eier i Ås kl 17.00 og lastet sykkelen av bilen, for å skru av sidekåper og en liten prat etter så var jeg igang. Slik så sykkelen ut etter at kåpene var plukket av og klar for vask: Vask besto av følgende remedier: MAC Prickbort Bilthamber Surfex HD 1/7 Swissvax Bike Bath P21S Power Gel Swissvax bøtte Swissvax Waschpudel Swissvax tørkehåndkle Klart til start: Følgende produkter ble brukt: Swissvax DA maskin Swissvax Cleaner Fluid Strong Hvit Swissvax pad Swissvax Cleaner Fluid Regular Sort Swissvax pad Swissvax Bike Sheen Noen 50/50 bilder: Finpolert tanken: Voks legges: - - - Updated - - - Bilde av "baksvingen", litt matt: Eksosen måtte få litt også: 50/50 av eksosen: Speilene ble først renset med Swissvax Plastic Wash før de ble satt inn med Swissvax Protecton: Voksen fjernes etter å ha ligget på i ca 45 min: Eier hadde heldigvis jobben med å ta av og på sidekåpene: Og vi avsluttet selvsagt med litt bilder av ferdig sykkel: - - - Updated - - - - - - Updated - - - Takk for titten!
-
Ferdig snart eller? Drøyer noe jævlig nå....
-
BAS Detailed: BMW E28 M5 skinninteriør
emne svarte i BernhardB sin BernhardB i Bilder og filmer / Show-off
Takk for mye hyggelige tilbakemeldinger Dette kan selvsagt brukes på alt som er laget av skinn. Zippo lighterbensin stemmer bra.. -
BAS Detailed: BMW E28 M5 skinninteriør
emne svarte i BernhardB sin BernhardB i Bilder og filmer / Show-off
Det var hyggelig sagt Mikkel -
BAS Detailed: BMW E28 M5 skinninteriør
emne svarte i BernhardB sin BernhardB i Bilder og filmer / Show-off
Takk for hyggelige tilbakemeldinger Bare å komme det Mikkel -
Da var det på tide med en liten S&S fra min side igjen. Denne gangen er det ingen bil som taes, men derimot interiøret som trengte å strekkes opp litt. Interiøret sitter i en 1985 modell BMW E28 M5 og det trengte en real strekk. Baksetene så omtrent ikke ut til å være rørt siden det var nytt, men baksetene hadde en merkelig rødfarge i seg som var vanskelig å få vekk. Produktliste ble som følger: 6 x forskjellige skinnbørster. 4l Scholl Spam 0,5l Swissvax Leather Cleaner Forte 0,5l Swissvax Leather Cleaner 250ml Leather Master Strong Cleaner En haug med mf. Masse gummihansker. Zippo Lighterbensin 3 x Swissvax Leather Healer pad Swissvax Leather Healer sort Swissvax Leather Milk. Tidsbruk: 27 timer. Setene så ut som dette før start: Det var ekstremt mye arbeid med disse setene da det var gammel og inngrodd møkk som satt veldig godt fast.. Alle setene ble renset møysommelig 5-6 ganger for å få de helt rene. Tilstand etter rens: Her holdes det på med Lighterbensin for å fjerne fettstoffer for å gi skinnfargen bedre heft: Skinnfargen ble påført med svamp og lagt i 2 lag med 48 timer herdetid imellom før Leather Milk ble påført etter ca 72 timer.. Dessverre så har det sneket seg med noen små støvkorn på ferdigbildene. På det ene bildet hvor nakkestøttene ikke er i lik "farge" som resten av stolen er det pga at disse ikke var ferdige enda: Bildene er tatt av Joachim Næss.. Takk for meg.
-
Ok, tror jeg tar det om jeg får en til å hente det for meg
-
Chemical Guys Green Clean, skummer ekstremt lite ift andre APC
-
Åssen fungerer dette opp mot den luken som dekker over batteriet nå?
-
Ikke dumt, Combivac er en super maskin
-
Oj, litt sent svar.. Hva tenker du på ang skinnpleie? Er det oppfargingen du mener så brukte jeg Swissvax Leather Healer..
-
Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Hvis du mener at bilen var slitt som en hverdagslig bil så får det stå for din regning.. Han hadde bilen inne hos ett lokalt firma i Oslo i 2010 som da ikke gjorde jobben sin veldig bra, enkelte eier dessverre ikke yrkesstolthet... Forøvrig er skinnet på sportsbiler alltid slitt på det stedet som jeg viser grunnet setekonstruksjonen.. Det gjelder BMW, MB, Audi, Porsche, Ferrari, Lamborghini, Lada osv
-
Dette er riktignok en "gammel" jobb, men har ikke orket å lage noe på den tidligere. Eier kontaktet meg via en bekjent av seg som hadde hatt sin bil inne hos meg tidligere, og han ønsket en full strekk på sin egen bil, jeg var ikke vond å be på dette og tid ble booket inn. Bilen er en Rossorød Ferrari 360 Modena F1 hvor motor er en 3.6 med 400hk. Front, sideskjørt og diffusor er oppgradert til Challenge Stradale, speilene er fra MA Carbon Design og felgene er noen solide 19 tommere fra Novitech skodd med Michelin Pilot Sport Cup. Dimensjonen bak er på voksne 345/30/19, så det er godt med veigrep til den kraftige motoren. Bilen ble overlevert og den dagen jeg skulle starte på bilen så hadde jeg besøk av både Truls og øHN. Takk til Truls som tok en hel haug av ubrukelige bilder Dette blir en ganske bildetung tråd, men regner med at det ikke er så mange som har noe imot dette Litt før bilder: Startet som vanlig med å legge Scholl Concepts Rim 7 på felgene for mest effektivt løsne opp møkk. Felgene skal som vanlig av bilen, men det er alltid greit å ta en runde på de for å få av den værste møkka. Mens felgrens fikk stå og jobbe så var det på tide med å fjerne litt asfalt, og der fikk Prickbort lov til å jobbe litt først: Etter at Prickbort hadde fått virke i 5-6min gikk jeg over hele bilen med Scholl Concepts Rapid 9000: Tilslutt skummet jeg hele bilen med Valet Pro Orange Prewash, ren i skumkanonens beholder og nesten på full styrke ut av kanonen: Dette fikk stå og renne av seg i 7-8min før det var tid for spyling: Hjulhus slipper selvsagt ikke unna: Håndvask ble deretter gjort med Mothers mitt og CG Glossworkz: "Italian Stalion!" Så ble dette spylt av igjen: CarPro Iron-X tilslutt: Surfex 1/1 på dekk: Dette ble ufattelig mye bilder av vask, dessverre har jeg ikke like mange bilder fra resten, men noe er det da. Her kommer ihvertfall litt bilder av det jeg hadde å jobbe med: Jeg testet litt forskjellige komboer: Scholl Concepts S17+/ Svart Scholl Scholl Concepts S17+/Orange Scholl Scholl Concepts S17+/Blå Scholl Scholl Concepts S3G/Orange Scholl Scholl Concepts S3G/Gul Scholl Alle kombinasjoner var med Rupes maskin og stor pad, jeg falt til ro på sistnevnte kombo. 50/50 bilder er vel alltid populært? Så var det hjulene sin tur til å tas av, og først og fremst ble jeg imponert over str på hjulene: Til venstre står det ene 20 toms hjulet mitt: Litt støv blir det jo: Samme vaskeprosedyre som tidligere, bare av bilen denne gang: Deretter ble de tørket og renset med Swissvax Cleaner Fluid og satt inn med Swissvax Autobahn: Satte inn dekkene med Swissvax Pneu: Litt mer 50/50: Capristoeksosen trengte også litt TLC(Det første bildet er dessverre blury): Finito: Dessverre så lot det seg ikke gjøre å shine opp rørene på ut og inn fra eksosen: Bremser og hjulkasser ble også gått over: Jeg glemte faktisk å ta bilde av caliperne, men de ble renset med Swissvax Cleaner Fluid og Swissvax Autobahn. Litt random bilder av lakk: Nå ser det litt bedre ut: Ojsann: Tyggern var også innom: Hva gjelder finpolering så ble dette en utfordring, men jeg mener å huske at jeg gikk over hele bilen med Scholl Concepts S17+ sammen med svart Scholl på Makita. Spredde på 600rpm, 1 runde, opp til 900 rpm 2 runder, 1200rpm 2 runder og ned på 600rpm 1 runde. Deretter så fant jeg til syvende og sist ut at svart Uber sammen med Menzerna 106FF på roterende "Spesial" gjorde en meget god jobb. Dette var etter at jeg hadde vært innom omtrent alt jeg har fra Lahega til Scholl og ved en tilfeldighet tenkte jeg at at det skader ikke å prøve, jeg har jo prøvd alt annet. Og jaggu fungerte det. Jeg slet med mircroswirls fra de andre polishene, men endelig ble det bra. Og slik så det ut: Mattene hadde sett noen tunge dager: Støvsuget: Passasjersiden ble også titt, matten her ser selvsagt penere ut. Før: Støvsugd: Her blir førermatte renset med Scholl Concepts Speed 9000 og Foma Combivac: Eksosstussene trenger litt omsorg også, disse var vriene å ta bilder av synes jeg: Etter: Motorrom fikk også smake litt: Før: Etter: Så gikk jeg over til interiøret igjen, skrudde ut stoler og oppdaget at det fortsatt lå igjen plast på gulvet: Setene hadde de vanlige slitasjemerkene som sportseter normalt har. Dette skulle jeg gjøre noe med, så jeg bestilte skinnfarge fra Swissvax som skulle komme med Express fra Sveits da dette hastet. Meeen, her hadde det skjedd en svikt i kommunikasjonen mellom Norge og Sveits, så Sveits sendte dette med Ekstrem Treg Levering, så det tok faktisk 5 uker før jeg fikk fargen. Jeg var selvsagt frustrert, Kim hos Swissvax var frustrert og kunde var irritert. Tilslutt kunne jeg ikke vente lengre, så jeg måtte bruke fargen fra denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/10405-bas-detailed-2005-porsche-997-cab Jeg blandet til noe som var 99% identiskt med Ferrarifargen og brukte dette. Kim hos Swissvax ordnet opp på eksemplarisk måte så all ære til deg for dette Kim. Setet før: Renses: Slipes: Deretter renset jeg setet med Lighterbensin for å fjerne fettet som ligger i skinnet. Dette gjøres for å gi fargen best mulig heft. Deretter satte jeg inn setene med Swissvax Leather Milk. Bilen hadde mye støv og poleringsstøv på seg etter å ha stått rolig i mange uker, så den ble kjørt ut for å spyles: Swissvax Scuderia ligger og koser seg: Bilen er ferdig innvendig og setet er montert inn igjen: Setet som ble farget opp, eier så ikke hvor det var farget: På passasjersiden: Ferdig bil: Voksrester på tanklokket dessverre: Det var det, takk for meg..