Gå til innhold

BMW2004

Medlem
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

BMW2004's Achievements

  1. Jeg har en BMW 316i 2004 modell. Bilen ble kjøpt av Bilia i 2008, hadde da gått 40.000km, har nå gått 70.000km. Det var veldig kaldt rundt juletider, og en dag jeg skulle hjem fra jobb, begynte plutselig oljelampa å lyse. Jeg stoppet umiddelbart bilen, og gikk ut for å peile olje. Da stod oljespruten opp av oljepeilerøret. Viking kjørte bilen til Bilia verksted og de konkluderte med at veivhusventilasjon/CVV/olje utskiller har fryst og det høye trykket medførte at pakning i motor må skiftes. Pris for bytte av veivhusventilasjons-system og pakning i overkant av 10.000kr. Bilen har fulgt alle servicer på merkeverksted. Bilia forteller at CVV ikke inngår i service da det ikke er en slitedel. Etter min mening må det jo da være å regne som en mangel ved bilen. Jeg sendte en klage til selger, men ble avslått. Dette kan riktignok også skje med enkelte andre bilmerker, men litt googling viser at BMW virker å være en av de mer utsatte. Det er også svært mange i Canada som har opplevd samme problem med sine BMW, og det er utstett en BMW service information bulletin (SI B11 08 03). BMW har senere laget veivhusventilasjonssystem spesielt egnet for kalde klima, med mer isolasjon, samt isolasjon av div slanger. Å ikke kunne kjøre bilen korte turer på kalde dager uten å risikere motorhavari mener jeg er å anse som en mangel. Hva er deres synspunkt, har noen av dere hatt samme problem med deres BMW? Vet dere om det er byttet veivhusventilasjonssystem tilpasset cold climates for BMW'er solgt i Norge? Tror dere jeg har en god sak om jeg klager til forburkerrådet?
×
×
  • Opprett ny...