Gå til innhold

Dannii

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Dannii's Achievements

  1. Begynte plutselig her om dagen da jeg måtte kjinne flere sekunder for å starte kjerra. Nå må jeg dette hver eneste gang jeg skal starte. Det hender også at bilen stopper når jeg har rygget 1 meter. Kan dette være noe så enkelt som plugger/hetter? 520ia 97mod.
  2. Har søkt og lest mye om temaet her inne, men ikke kommet fram til noen løsning. Jeg koblet ut anlegget, åpnet opp fronten slik at jeg kunne se inne bak knappene (det var til å begynne med noe tull med knappene, dette skulle altså rettes på) Alt virker koblet riktig sammen igjen, men når jeg slår på tenninga skjer det enten ingenting (helt svart i displayet), eller så kommer alt frem slik det var før jeg koblet ut, men da uten noe reaksjon fra knappene. Får ikke justert noenting. Står da på 16 grader og ac, ugunstig med tanke på kommende årstider Alt funkerte bra før jeg koblet ut og åpnet. Noen som kan vite hvor feilen ligger?
  3. takk for tips, litt enklere er det jo også ved å søke =)
  4. Dette er forresten en 97 mod 520ia touring =)
  5. Den vil ikke gire fra 2 til 3 gir selv, så må hjelpe til med trip-tronicen. Ellers girer den som den skal. Hva er galt? Dette er en 97 mod 520ia touring.
  6. Disse lampene lyser aldri når jeg starter bilen, men kommer på etter litt bremsing. Før disse lyser så er det som at abs`n jobber konstant når jeg bremser, selv om det er rolig bremsing på bar asfalt. Lampene lyser av og på samtidig, aldri hver for seg. Hva kan problemet/feilen være?
  7. det er mye mulig dette er feilen da ja. takk for tips, men gidder ikke gjøre for mye ut av dette eller bruke så mye penger. går nok for den "gratis" metoden da =)
  8. takk for tips. har tidligere fått fikset noen dårlige koblinger i beltelåsen, så kanskje det er noe feil der. på bmw skal de jo rane deg for å slette dette med diagnose, samtidig som de sier at det er 2er feil på eu. tror jeg sikrer meg ved å ta ut pære og teipe for. noen tips for å skru ut instrumentpanel, hvor begynner jeg?
  9. mener at det går å nulle ut servicelampa ved bruk av glødelampa og holde den i 12 sekunder på nr 7 i diagnosetilkoblingen. finnes ikke noen slike triks her?
  10. Har ikke hatt ut noen airbager. Det er en 520ia 97mod stasjonsvogn. Bor i Fredrikstad, så er jo et stykke unna da.
  11. Er dette et problem med tanke på eu-kontrollen? bryr meg ikke om det ikke er 2er feil. den begynte å lyse etter at jeg skiftet batteri, så mistenker at den kan stilles tilbake med en diagnose. men finnes noen billigere måte å fikse det på?
  12. Skal skifte vindusviskermotor på e39 520 97mod nå, men sliter med å få løs feste til viskeren på førersiden. viskeren er av, men nå er det en avlang firkantet mutterlignende sak som er problemet. Skrur jeg på denne så vrir bare viskerene seg til side, og jeg tør ikke å bende den opp når jeg ikke vet hvordan den er festet! Den sitter skikkelig godt fast.
  13. Tusen takk for hjelpen veldig fin link også!
  14. Må ha ny vindusviskermotor på min 520 97modell. Da er spørsmålet om disse motorene er like på høyre- og venstrestyrte biler? Om ikke like, at de fungerer overens?
  15. Etter litt hard påkjenning av mye snø knakk et feste til viskeren på passasjersiden. Har fått kjøpt ny, men problemet er nå at viskerne stopper på toppen istedenfor bunnen av ruta, altså motsatt av normalt. De virker jo og gjør jobben sin, men med tanke på eu-godkjenning snart bør vel dette fikses. Hva kan være feilen her? Takk for nyttige svar
×
×
  • Opprett ny...