Gå til innhold

DKxxxxx

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

DKxxxxx's Achievements

  1. Takk for svar! Skal få sjekket opp dette i nær fremtid
  2. Bilen har i det siste brukt endel olje. Kjører 30000+ pr. år og alt er langkjøring Toppdekselpakning er byttet etter en lekasje og full tåkelegging i kupeen på en av de kaldeste dagene i vinter som var. også veivhusventilasjon er undersøkt. Bilen bruker fortsatt mye olje og her en dag når jeg tråkket litt ekstra på gassen for å komme meg forbi en bobil, virket det som om motoren glemte at den hadde 6 sylindre. Virket mer som om den hadde 1 sylinder. Lampen som indikerer motorfeil begynte å lyse og jeg dro inn på en sidevei samt stoppet umiddelbart. Der skrudde jeg av tenningen og startet motoren igjen. Motoren gikk på alle 6 og lampen som indikerer motorfeil var borte. Har nå lest av feilkoder på bilen. Der var det to feil og en med status "pending / I påvente av" Feil: P0369 - Camshaft Position Sensor B Circuit Intermittent Bank 1 P1619 - Map cooling thermostat control circuit signal low Pending: P1347 - Misfire cylinder 3 with fuel cut - off Jeg er rimelig habil bak datamaskinen, men når det gjelder bilen er jeg så totalt motsatt som det går an å være. Vet ikke om oljeforbruket kan ha en sammenheng med feilkodene også, men har noen av dere noen formening om hvordan jeg kan gripe an saken. Til informasjon så har jeg tilgang på folk som kan å skru. Dersom det er eliminasjonsmetoden som må gripes an, er det fint om listen kommer fra billigst til dyrest
  3. lampen som indikerer feil på nivåreguleringen sluttet etter at ledning til sensor ble byttet. Den var gnisset over og ga feil innimellom. En feil kommer sjeldent alene og det fikk jeg merke forrige uke. Den ene belgen bak eksploderte. Begge belgene er nå byttet og lampen slukket
  4. Takk for raskt svar. Da har jeg litt å gå etter. Kan også nevne at lyktene ikke justerer seg når bilen heves/senkes bak. Dette medfører at møtende billister sikkert er litt irriterte på kveldstid noen ganger, mens jeg ikke ser mer enn 10 meter foran meg andre ganger. Kan jeg derfor konkludere med at det er sensoren som gir fra seg signaler som er på jordet i og med at lysene ikke påvirker høydejusteringen? Mvh En som fyller olje oftere enn bensin, men det er en annen historie.
  5. Hei, Er det noen teknikere som kan hjelpe meg med en nøtt. Hadde bilen på service for en ukes tid siden. Byttet blandt annet frontrute. Ettersom den skulle stå å tørke ble bilen hengende på bukk over natten. Da jeg fikk igjen bilen lyste den gule lampen for nivåreguleringsfeil selv om bilen så helt fin ut og ikke var skeiv. Noen ganger pumpes den opp slik at det ser ut som om jeg har hijackers bak og bilen blir stiv som en pinne. Den blir ikke høyre/venstre-skeiv, men for/bak. Det rare er at når den står sånn, slutter nivåreguleringslampa å lyse. Virker som om den tror alt er i orden da. Dersom jeg kjører en stund så senker bilen seg til normalt nivå, men da begynner lampen å lyse igjen. Andre ting som kan nevnes, men som jeg ikke aner om påvirker dette, er at det er etterfylt servo-olje. En annen ting jeg lurer på er om nivåreguleringen blir påvirket av innstililngene på xebnon-lysene eller om det bare er lyktene selv som regulerer høydenivå.
×
×
  • Opprett ny...