Gå til innhold

kpx

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kpx

  • Bursdag 06/07/1985

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

kpx's Achievements

  1. Takk for svar folkens! Lette etter denne brukeren/tråden, men fikk det av en eller annen grunn ikke til, men nå har du jo svart her ser jeg, TRF-Racing, så nå fant jeg tråden også. Interessant lesing. Skal få bilen transportert til min far etterhvert, hvor det er tilgang til løftebukk++. Kan oppdatere litt hva vi ender med om folk er interessert. Vet noen tilfeldigvis om noen som selger Haynes eller tilsvarende bok som omfatter E46 touring med dieselmotor? Har bare funnet bøker som dekker bensinmodellene hittil, men har en kopi av BMW TIS liggende. Leo: Hadde du feilmeldingen om "low rail pressure" da du opplevde startproblemer? Som nevnt har diagnosen ikke funnet feil på glødingen, men trykket, så har litt vanskelig for å tro at det skulle hjelpe å bytte gløderele..?
  2. Har fått koblet til en diagnoseplugg med CarSoft og lest ut live data fra når den ikke vil starte. Den viser følgende FØR jeg drar rundt starteren: Atmospheric pressure: 1015 mbar Charge pressure: 994 mbar Rail pressure: 10.9 bar Nominal rail pressure: 515.1 bar NÅR jeg dro rundt starteren hoppet "Rail pressure" opp til 50-60 bar, men motoren startet ikke. Når jeg sluttet å dra starteren falt "Rail pressure" umiddelbart tilbake til rundt 10 bar. Hva skal disse verdiene egentlig være? Etter hva jeg har lest rundt på andre forum er det støre sannsynlighet for at dette har med å gjøre "Pressure regulating valve" eller en lekkende injektor. etter hva jeg har forstått ville pumpeproblemer trolig resultert i mer jevnlige problemer, ikke bare ved kaldstart. Er det noen som har noen ytterligere hjelpende kommentarer, så mottas alt selvsagt med stor takk.
  3. Vært på Auto Pluss i Trondheim idag og tatt diagnose av bilen. Det viser seg å ikke være noen feilmeldinger som gjelder gløding, men derimot en feilmelding ved navn: 4B90 - Rail pressure monitoring on eng start. Altså er det vissntok manglende dieseltrykk som er problemet. Noe mer kunne de ikke gi meg av informasjon for det jeg betalte for diagose, og jeg ble anbefalt å ha bilen inne på verksted hos dem slik at de kunne feilsøke for 800 kr timen. Det så jeg meg rett og slett ikke råd til før jeg har prøvd litt selv. Er det noen som har hatt et slikt problem tidligere? Er dette målingen gjort av trykkmåleren inne på røret (common rail)?
  4. Jeg opplever også at min E46 320d 2003mod er tregere å starte jo kaldere det blir. Må file kanskje 10-15 sek ved -8grader. Glødelampen lyser imidlertid bare i ca 1 sekund når jeg slår på tenningen, uansett utetemperatur. Dersom glødeplugger var defekt, ville den glødet 1 sekund uansett, eller er det en egen temperaturføler som styrer glødetiden som kan være defekt? Er denne temp.-føleren i glødereleet? Vurderer å ta den på verksted i Trondheim et sted for å få diagnosert dette men kan sikkert bytte pluggene/rele selv bare jeg vet hva jeg skal bytte, noen anbefalinger? (EDIT: Har forresten nettopp byttet til 100Ah superduper-sølviod-batteri fra Biltema, så det er full fart på starteren.)
×
×
  • Opprett ny...