Her er det,
- jeg vet ikke hvorfor men min bil likte ik transaksjonen til E85, først va det blandings feil og råde sensor slo seg inn, noe som førte til misstenning lettere rådebank og motor stopp. Har fikset det, 2timer arbeid kostet meg 2800kr, og 2 dager etter at jeg hentet bilen fikk jeg stans igjen på vei til bursdag a en kompis av meg, med gaver, kake og dama midt i tunnelen. Fikk telefon fra verkstedet idag og jeg må legge ut for feilsøking 2000kr til, og det viser seg at bensinpumpe er gåen, noe som vil koste meg 5600kr med pumpe. såe jah, hakke spart mye på det her akkurat. Jeg vet ikke, men det virker som jeg trudde, Etter lange samtaler med mekanikere på 2 forskjellige verksteder kom vi fram til dette. For å kjøre på Etanol. trenger man å overhale drivstoff systemet, som pakninger i dyser, dyser som er egnet til det, pumpe som tåler sprit, ny tuning på ECU og øke trykk i systemet. er en must. også neste steg om man vil er å gå over til høy C/R stempler for å akkommodere for høyere oktan og lavere antenning punkt for at det skal lønne seg forbruksmessig og bilen skal bruke omtrent det den har brukt på vanlig bensin og for å gi økning i hestekrefter. så for de pengene jeg legger ut nå, kunne jeg byttet inn 2.8L med 6trins kasse.
Trur jeg gjør det rett neste gang, når jeg får stabilisert økonomien min igjen.