Gå til innhold

Tomisimo

Medlem
  • Innholdsteller

    99
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    to_cru@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Nesodden

Tomisimo's Achievements

  1. det har vært en stund siden jeg oppdatert her. Bilen er solgt, etter mye småproblemer med den blei jeg endelig lei av det. Bensinpumpe har vært bare start på endeløse feil. Knock sensor, bensin filter, abs pumpe, abs sensorer fremme, feil koder skyldes kontakt feil. Alder tar på en bruksbil, og når tiden ik strekker og ingen sted å stå, da blir det fort dyrt.
  2. Dro ut en kveld og tok noen bilder i gate lys, her er noen av dem. Så dagen etter, bensin pumpe havari, henter bilen idag fra verksted, delene er bestilt. Verksted skal ha 5600kr for å bytte bensin pumpe, pumpen koster 3400kr alene, bestilt en fra usa med bensin filter, alt for under 900kr med frakt og moms. snakk om pris forskjell her.
  3. Heftig, syns Scorpion låter najs, tenker også enten det enten eisenmann litt senere. her er video av Scorpion på kompisen sin bil, M3 motor http://s91.photobucket.com/albums/k313/Tomisimo/?action=view&current=YellowM3Touring.mp4
  4. Bilder bilder bilder
  5. Her er det, - jeg vet ikke hvorfor men min bil likte ik transaksjonen til E85, først va det blandings feil og råde sensor slo seg inn, noe som førte til misstenning lettere rådebank og motor stopp. Har fikset det, 2timer arbeid kostet meg 2800kr, og 2 dager etter at jeg hentet bilen fikk jeg stans igjen på vei til bursdag a en kompis av meg, med gaver, kake og dama midt i tunnelen. Fikk telefon fra verkstedet idag og jeg må legge ut for feilsøking 2000kr til, og det viser seg at bensinpumpe er gåen, noe som vil koste meg 5600kr med pumpe. såe jah, hakke spart mye på det her akkurat. Jeg vet ikke, men det virker som jeg trudde, Etter lange samtaler med mekanikere på 2 forskjellige verksteder kom vi fram til dette. For å kjøre på Etanol. trenger man å overhale drivstoff systemet, som pakninger i dyser, dyser som er egnet til det, pumpe som tåler sprit, ny tuning på ECU og øke trykk i systemet. er en must. også neste steg om man vil er å gå over til høy C/R stempler for å akkommodere for høyere oktan og lavere antenning punkt for at det skal lønne seg forbruksmessig og bilen skal bruke omtrent det den har brukt på vanlig bensin og for å gi økning i hestekrefter. så for de pengene jeg legger ut nå, kunne jeg byttet inn 2.8L med 6trins kasse. Trur jeg gjør det rett neste gang, når jeg får stabilisert økonomien min igjen.
  6. vell, god "poke" goes a looong way, når du har hjulene på kanten med skjermbuene får bilen en massiv nedplantet utseende, som bare lar deg undre hvorfor gjør den det. Når felgkanten er på lik linje med skjermen. Her er en fin eksempel av hva jeg mener. Gir deg bare noen tips, liker bilen din så godt vettu endre: 2000spenn, vel, får ikke mye ytelse for de pengene, men M3 speil og få dørhåndtakene lakkert med det samme vil gjør seg
  7. Nav vil ha det helt fint med spacer, har lest mange tråder på StanceWorks ang den tema og det er bare en myte, Hjullager er slitedel, og de som klager på det bør skifte delene oftere før de går til syden. Men ser bra dette ellers, stå på
  8. jupp Scorpion eksos er det nærmeste du kommer til Eisenmann, har hørt på begge side ved side og hørt ikke mye forskjell før topp turtall. Ja, du trenger en par spacera
  9. Skal hente bilen neste uke fra verkstedet, så får jeg snakke med mekenikeren, og spør hva de har gjort med biln. skal oppdatere på her, siden det er nytt for oss så kanskje vi kan samle all kunnskap her og lage full oversikt så dette ik skjer med noen andre.
  10. Ok, så jeg påbegynt konvertering, kjørt på 40/60 Blanding, etter 2 tanker bilen døde, den er fikset nå og etter 2800kr i reparasjoner har jeg ikke spart mye hehe. Fikk beskjed at dysene må byttes, pakninger på dysene tåler ikke *Etanol. DEt er M52TU motor i e46. Så jeg ser rundt etter dyser som vil passe nå.
  11. Hvis du hadde lest helle tråden så hadde du forstått hvorfor har jeg gjort det. Tok ut baksete for å spare vekt, det subber i bakskjermene pga senking, tidligere eier har puttet på senkesett fremme og bakk, men så fant han ut at det subber så han puttet orig.fjærer bakk, så fikk jeg senke fjærer på kjøpet, men ikke orig,fjærer foran. Bilen va helt ut av balanse og farlige kjøreegenskaper, de som prøvd den combo vil forstå hva jeg snakker om. Så jeg hadde ik noe valg enn å putte på senke fjærer bakk. Etter at jeg tok ut sette, har den sluttet å subbe m mindre jeg har halv tank. Mine ruter er sotet, så du ser ikke at dem er borte. Men du får ha dine egne meninger.
  12. jeg ser ingen vits i å dra m meg dødvekt, når det ingen som sitter i bakkseten uanz. 320 er litt dau, så all vekt hjelper. og ikke minst så er den 15min å montere tilbakke om jeg får behov får det. men takk.
  13. Okei,så bilen va satt på slanking, bakk sette Deleted, har veid alt idag og fant ut at nedlegbar bakk sette i en coupe veier ca25kg, også tok ut Donut den veier 10kg, til sammen er bilen 35kg lettere, det va gøy, merket forskjell, nå sitter jeg å lurer på om hva mer kan jeg leve utten med Også tok og vasket mottorrom, ser ny ut nå, brukt bare 3timer på det. Neste på listen blir Odyssey PC680 Battery tenker jeg og CSL replika lokk.
  14. ja jeg vil gjerne kjope en som du har, men har andre prioriteter nå, kan leve med en vanlig spiller en stund til. Har du den overgangen og deksel? jeg kan kjøp det av deg
  15. jeg har tenkt på saken, men det blir ikke å skje før neste sommer, disse dekkene skal av og nye på, kanskje kjøper mindre dim da. Har planer for andre felger, så disse kommer for salg i vinter.
×
×
  • Opprett ny...