Gå til innhold

Ebbi

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Ebbi's Achievements

  1. Har hatt en del vedlikeholdsutgifter den siste tiden. - registerkjede og tannhjuler er byttet. - 4 nye plugger - 4 nye coiler - bremser foran (klosser og skiver) er byttet. - 4 nye sommer dekk kjøpt i juni/juli 2010. - veivhuset m/slanger er byttet - motorrens, olje og filter byttet nylig Bilen er godt vedlikeholdt og tatt godt vare på. Siste måneden har jeg hatt problemer med at det kommer ut noe røyk ut av eksosen. BMW verksted mener det er ventiltetninger som forårsaker det. Reparasjonsdelen koster 600,- NOK. Utførelsen av arbeidet koster omtrent 10 tusen. Noe jeg synes er helt utroligt. Jeg er ikke bilkyndig og har dessverre ikke mulighet til å gjøre dette selv. En som er bilkyndig vil derfor ha stor utbytte av å kjøpe denne bilen. Bør sees og prøves. Bilen går bra og er i daglig bruk. Selges pga. overgang til mindre bil (ikke stasjonsvogn). Bilen er sølvgrå. Km 170000 Multifunksjonsratt Alarm system Sportsseter Regnsensor Xenon lys Air condition Hifi system harman kardon -original Metall felger sommer, nye dekk Metall felger vinter, piggfrie ESP Delskinn Røykfri Små skjønnhetsfeil Bensinmotor m.m Flott bil som har masse av utstyr. Ta kontakt dersom du er interessert. Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse. Pris: 100 000,- NOK (-rep. utgifter) Kom med bud!!!!! Sted: Haugesund/Karmøy
  2. Er det andre som har opplevd noe lignende. Jeg blir litt oppgitt. Har lest og lest om dette. Det siste jeg leste var at det kunne til og med være oljelokke som ikke var tett. Har snakt med ulike verksteder og alle synser på forskjellige ting.
  3. Jeg har byttet veivhusventilasjonen og en slange (den som ligger over manifolden). Den var litt klemt, så jeg byttet den ut. De andre slangene sjekket jeg grundig. Ingen var tett. Jeg vasket dem og kjørte luft gjennom for å sikre meg at de var i orden. I forbindelse med denne reparasjonen måtte jeg også bytte coiler og plugger. Utfordringen er at den fortsetter å ryke mye og jeg må stadig fylle på ojle (ojlelampen kommer opp med gjevne mellomrom). Når jeg gir gass tar det tid før bilen reagerer, som om noen holder igjen. I forrige uke lyste motorlampen også. Koden refererte til høyt avgasser nivå i katalysatoren. Det er tydelieg at den feilen bare bygger på seg til andre deler... Det du skriver er nytt for meg. Kanskje jeg bør bytte toppdeskselpakning og sjekke vakumpumpe før jeg setter i gang med ventiltetninger. Hvordan var det med oljen hos deg? jeg må stadig etterfylle...og ikke lekker den ojle heller. Alt går vel i eksosen.
  4. Nei...satser på å gjøre det snarest mulig...utfordringen er at det er eneste bil vi har. Den frakter barn til barnehagen, samboer og meg på jobb. Vi er veldig avhengig av den...jeg må gjøre det en helg.
  5. Er det normalt å måtte bytte ventiltetninger? sitter igjen med en følelse at det ikke er det...ikke vet jeg!
  6. Setter pris på alt av råd, info, kunnskap og tips. Alt som kan være til hjelp.
  7. 444
  8. Takk for informasjonen...skal se hva jeg får til...
  9. Ja, jeg gjorde rent. Stemmer det med katalysatoren...frykter det samme. Har ikke så mange valg og er nødt til å bruke den til jeg finner ut av dette. Er det mulig å se om det er ventiltetninger eller stempelringer? hva må jeg se etter? Lekkasjetest? hva mener du med det? Beklager hvis spørsmålene er av det enkleste laget. Jeg er ikke bilkyndig og har i grunn lært etterhvert som problemene har dukket opp.
  10. Jeg har følgende bil: BMW E46 - N42 B18 A - 2002 modell. Jeg er på jakt etter en motor som passer til denne modellen. Selvfølge er at motoren er i god stand. Er det noen som vet hvor jeg bør lete, hvem jeg evt. kan kontakte for å høre om de har? På forhånd takk!!
  11. Har problemer med min BMW E46 - N42 B18 A - 2002 modell. Den er kjørt 166 000km. Det har slik at jeg må stadig fylle på olje. Motoren leker ikke olje. Hvor blir det av oljen? I følge et BMW verksted måtte det være veivhuset som var defekt. Jeg gikk til innkjøp av den og byttet den ut. Jeg sjekket alle slanger, vaskte dem og kjørte luft gjennom for å forsikre meg at de var åpne. I forbindelse med denne operasjonen fant jeg ut at det var en god del olje i manifold. Dessverre har ikke bilen blitt bedre etter bytte av veivhus. Jeg er blitt anbefalt å bytte ventiltetningene. Men jeg er ikke overbevist om at det er løsningen. Grunnen til det er at jeg opplever veldig mye synsing, spesielt av de på BMW verkstedet. Et annet forslag som er komt opp er at det kan være motoren som har takket for seg. Det røyker mye av bilen. Når jeg gir gass (vanlig, ikke råkjører) oppleves det som om bilen får utrolig mye motstand (i et par sekunder). Deretter slipper det og bilen blir normal. Som om noen holder igjen. Motorlyset kommer opp i blant, koden jeg får opp er i forbindelse med gass nivåer, katalysator. Frykter den også vil bli ødelagt. Har forstått det slik at mye av oljen går i eksosen. Det betyr katalysator som kan bli tett med tiden. Noen som kjenner til dette og har forslag til hva jeg bør se etter. Evt. vet noen hvor jeg kan få kjøpt en tilsvarende eller litt større motor til denne bilen. Vet noen hva som feiler motoren? På forhånd takk....
×
×
  • Opprett ny...