Hehe, var et litt sært svar, men før kjørte jeg en 2.3 liter med et noe høyt ladetrykk som ikke likte seg i kulda! Tok litt i, så lå vel på noe mellom 1000 og 1500... Men sånn har alltid regelen min vært, har bilen gått noe lengre, tilsvarer dette mer slitasje, og slitasje øker fortere jo mer slitt det er, så da er det ikke nødvendig å presse motoren mer enn den trenger Jeg hadde digital kjørecomputer på den og, og da satt jeg meg en grense på 1.2 liter forbruk ved gasspådrag og kald motor, jeg vet det, veldig sært, men ting holder lenger, og jeg sparer ikke mer enn 5 sekunder på den akselerasjonen opp til 50-60 som trafikken går i her... Og desto lenger holder motoren... Man må jo også huske at formen på stempelet ikke er tilpasset sylinderen før enn viss varme, gjerne bredere på en side enn på varm, og desto økt slitasje!
Men skal ikke stå for hardt på mine egne meninger, men vi alle har våre grenser!