Gå til innhold

bayerskemorrowerk

Medlem
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

bayerskemorrowerk's Achievements

  1. Hmm, ja, har vært oppe med toppdeksel ved bytte av pakning, tok en snartitt på kjedet, men da var ikke lyden så viktig enda, for hadde nettop kjøpt den Men har ihvertfall bestilt ny strammer, så får se hvordan dette arter seg! Takk for svar forresten!
  2. Hei! e39 523i 97mod Rett på sak, når motoren startes etter lengre stans kommer det ofte en raslelyd som minner om slakt kjede (def strammer) og en tikkelyd, tikkelyden forsvinner ofte etter en liten stund på tomgang, men kommer tilbake etter kjøring. Har en mistanke om at tikkelyden kommer fra noe annet en ventilløftere, da jeg ikke hører den verken fra luftfilter eller oljepåfyllingslokket. Har også lyttet med testoskop uten å kunne sanse hvor lyden kommer fra. Den høres best med pansere nede, og under bilen, samt forkant på venstre side (eksossiden) Lyden høres heller ikke ved pådrag, om den ikke gjemmer seg fra den noe røffe motorgangen. Minner om et slakt kjede på en motorsykkel, om noen kjenner seg igjen! Ellers har jeg kjørt oljerens, samt tilsetning i 5w-40 olja fra Castol. Ville tro tikkelyd fra ventiler hadde gitt seg da, samt at motoren såvidt har rundet 65000. DET ER IKKE VANOS Er takknemmelig for alle svar! (Bortsett fra dere som mener det er Vanos)
  3. Har en e39 97 mod som har en tendens til å slutte å blåse, gjerne når jeg bytter blæsten til andre dyser, altså fra feks ben til frontvindu. Noen ganger kommer den på igjen ganske fort, andre ganger tar det litt tid, og jeg må gjerne dra ut og inn sikringen for at den skal starte, noe irriterende nå i kulda! Ville tro man skulle høre vifta slite med å starte, lage ulyd eller slikt, men den går rett på full guffe igjen når den starter - uten vansker... Noen ideer eller erfaringer?
  4. Detter er en indikasjon på når du skal ha neste service, så grunnen til at du har to ferre nå er fordi du har kjørt bilen, og den nermer seg service... Denne blir resatt på service, og du vil få alle prikkene tilbake
  5. For stram? Eller det kan være slakke hjul eller noe skeivt som gnager på reima, skjekka du etter slakk når du byttet? Også får du jo alltids tak i feit olje/fett som manipulerer lyden
  6. den koster rundt 1000,-
  7. Det første jeg gjerne gjør er å tette rundt lister, eller mellom dør og karroseri med teip, så jeg får utelukket at det kommer fra andre steder, på den måten er du ihvertfall sikker! List tror jeg ikke er serlig dyrt, 2 sek
  8. Og selvfølgelig, forrige bilen var en 2.3 liter turbo med 1.1 bars ladetrykk, som hadde alt moment på rundt 2000 rpm, så en bmw blir ofte likt på høyere turtall
  9. Hehe, var et litt sært svar, men før kjørte jeg en 2.3 liter med et noe høyt ladetrykk som ikke likte seg i kulda! Tok litt i, så lå vel på noe mellom 1000 og 1500... Men sånn har alltid regelen min vært, har bilen gått noe lengre, tilsvarer dette mer slitasje, og slitasje øker fortere jo mer slitt det er, så da er det ikke nødvendig å presse motoren mer enn den trenger Jeg hadde digital kjørecomputer på den og, og da satt jeg meg en grense på 1.2 liter forbruk ved gasspådrag og kald motor, jeg vet det, veldig sært, men ting holder lenger, og jeg sparer ikke mer enn 5 sekunder på den akselerasjonen opp til 50-60 som trafikken går i her... Og desto lenger holder motoren... Man må jo også huske at formen på stempelet ikke er tilpasset sylinderen før enn viss varme, gjerne bredere på en side enn på varm, og desto økt slitasje! Men skal ikke stå for hardt på mine egne meninger, men vi alle har våre grenser!
  10. Jaok! Kult uten klarlakk og, men klarlakken gir en mye renere finish syns jeg, også tar det ikke like lett imot riper! Matt lakk er jo ikke akuratt det mest slitesterke materialet... Tror det hadde vært kult med matt sølv, og en lett sveip med 320 papir diagonalt langs listene, så den ser børstet ut?
  11. Stemmer det, med en noe annen type motor!
  12. søk på grisepikk på google bilder så får du opp masse haha, skulle ikke trodd det egentlig...
  13. Stemmer det ja, men derfor jeg tenker at om ikke kontakten eller noe lignende tåler vann, ettersom det er brudd eller delvis brudd som skaper overslag... Hadde jeg vært deg hadde jeg startet med å skru den inn, og måle motstanden ettersom motoren blir varmere på tomgang, om det ikke fungerer, er det nok motstanden, så kan du begynne å måle spenning inn til motstand, osv... Du har også testet om motstanden du prøvde fungerte når du satt den tilbake i 36en?
  14. Når du sier kraftig avleiring, snakker du da om mykt skum, eller virkelig fastbrent gjørme? En ting jeg aldri har kjønt er når folk snakker om kaldkjøring, så syns de ikke 3000 er for mye, og da lurer jeg litt på hvordan kjørestilen ellers er? :S Med forrige bil dro jeg den maks til 1000 rpm ved kald motor, og med denne er jeg nesten nødt til å bresse opp til 1500, i hverstefall 2000, noe jeg syns er for mye... Ligger du da vanlighvis på 4-5000 rpm? Normalt trenger jeg aldri dra den mer enn til 3000 ved varm motor, som unntak når jeg skal gi på litt eller kanskje en noe rask forbikjøring...
  15. Nei, det tviler jeg STERKT på! Uansett er gjerne vannpumpa delt opp i to deler, det er gjerne splitta opp i huset, slik at det som kan se ut som blokka er en del av vannpumpa. Må si jeg ikke er helt sikkert på dette med bmw, men regner med at det er slik. Det er vanlig at det lekker mellom disse komponentene, hvor de er festet i hverandre.
×
×
  • Opprett ny...