Gå til innhold

menol

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

menol's Achievements

  1. heisann for en stund siden så røyk katalysatoren så den ble kappet ut og midlertidig fikset noe mellom. lurer på hvordan jeg skal gjøre det videre og om noen av dere har en del erfaring på dette. simons og borla har ikke effektanlegg til e39 528i. har nå sittet ganske lenge på nett å søkt uten mye lykke. gs bildeler har et anlegg http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 3&type=alt men det var ikke kat. så det vil vel ikke gå på eu godkjenning. men de sjekker vel ikke om det er kat. bare nivå på utslipp. og jeg har 520 med 2.8 motor. noen kommentarer/forslag på dette? neste alternativ er å kjøpe kat med rør fra gren. fant et nytt på ebay til ca 1500+frakt. http://cgi.ebay.co.uk/Bmw-528I-2-8-E39- ... 4cf52c459a det står jo der at det er petrol cat, men litt rart med 2 små til den prisen. for så å bygge videre manuelt med mellompotte og bakpotte. bakpotte kunne vært simons siden de har dette til e39. å da er spørsmålet om noen vet om en nettside med et godt utvalg av skikkelige deler. har alltids biltema, men kunne tenkt meg å fått det sveiset. setter pris på innspill siden jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre
  2. bytting av sensor var en bitch, men fikk det til
  3. de cellene som er filteret skranglet løs å lå på tvers inni der. så da gikk det nesten null luft igjennom. stemmer bra det at det ikke sitter lambda på kat'n. å uansett så hadde det vel bare øket forbruket siden det ikke hadde blitt noen effektiv justering i forhold til luft/bensin.
  4. tusen takk, skal sjekke etterpå
  5. noen som vet hvor veivsensoren sitter? eller har bilde som de kan legge ut
  6. kjøpte på koed ja. blir vel å kjøpe veivsensor der også, skal huske å se etter det da.
  7. aner ikke hva det korrekte norske navnet er, men heter hvertfall gauge a pillar pod på engelsk. ønsker å sette diskanter i a-stolpen, men vil helst ikke lage noe selv. finner bare til 3 serie eller andre merker på nett. setter pris på tips og hjelp
  8. tenkte på et anlegg gs bildeler har
  9. har du grøftelys til salgs eller følger de framfanger?
  10. tennpluggene så fine ut. heller ikke noe forskjell ved oppstart etter sjekk
  11. fant ut hva den 2. tingen var. lokket til bensintanken der bensinpumpen står var ikke skikkelig påskrudd så det rant ut mellom pakningene. imorgen skal tennpluggene sjekkes
  12. heisann. etter jeg fikk fjernet katalysatoren som kvelte motoren min så bruker jeg lang tid på å starte bilen. alt fra 5-15 sekund med kjinning. kan dette være motstand, tennplugger eller kondens i bensin? fyllte på en flaske med kondensfjerner idag. det har ikke vært så lang starttid før kat. ble fjernet. andre tingen var når jeg fyllte bensin idag. passerte 30L i tanken så begynte det å "fosse" ut bensin under bilen på fylle siden. rant ned langs tanken. kansje 2L som gikk til spille. har e39 to bensintanker? vet jeg har en på hver side, men vet ikke hvordan de er koblet sammen. aldri hadd dette problemet før, men har opplevd på enten e39 eller e34 at hvis d blir fyllt mye så kan det dryppe ut gjennom luftingen eller ganske langt opp i fyllerøret. så... noen tips? startmotor, bensinpumpe og bensinfilter er nytt. og senere idag når jeg var ut å kjørte så rant det igjen. mistenker det var fordi bilen sto litt skjevt. skal sjekke bilen imorgen, men noen som vet hvor jeg skal sjekke og ikke minst hva?
  13. det var katalysatoren som var tett ja, eller skadet. innmaten va løs når den ble tatt ut
  14. har fått kappa eksosen like før katalysatoren nå. virker veldig lovende. tok litt tid å få bilen opp på bukker å få kappet, men den stagnerte ikke på 2-3000 rpm lenger. turte dog ikke gå over 4k pga desibel jævli høy lyd uten noe demping. men virket ikke som noe begrensning på effekt. biltema imorgen å kjøpe noe stash for å sette sammen, å såklart ta en test tur
  15. er det forskjellig hjerne på b20 og b28?
×
×
  • Opprett ny...