Gå til innhold

laxzzi

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

laxzzi's Achievements

  1. Bump, ny pris!
  2. Bump Bare å komme med bud hvis du er uenig med pris
  3. Selger min diff grunnet at jeg hadde mistanke om feil på den, men etter bytte viser det seg at denne var i god stand og feilen lå en annen plass, og gidder rett og slett ikke bytte tilbake. Litt info: KM: 134 500 Modell: 318d E91 År: 2007 Utveksling: 2.47 Org.delenummer: 33107566198 Diffen er tappet for olje. 2000kr Pris kan diskuteres! Om det er ønskelig kan jeg ordne bilder.
  4. Tusen takk for alle svar!
  5. Tusen takk for svar Hva heter denne delen da? Prøvde å kikke litt i delekataloger på gsbildeler.. er det den som heter viskosekobling?
  6. Hvor sitter dette? Må hele vifta byttes ut, eller er det en liten del ved siden av?
  7. bump! Ingen som vet?
  8. Ihvertfall på min 318i e36 går den helt på toppen av motoren mot deg. Rett til høyre side av der du fyller på olje.. Om det er likt da selvsagt.
  9. Har lite peil, men passer disse til 318i '91 mod? Og hva er prisen for baklyktene?
  10. Hei! Har prøvd å lese litt rundt på forumet, men fant ingen som hadde AKKURAT samme problemet.. Bare problemene hver for seg, og det er vanskelig å definere lyder over ord. Bilen det gjelder: 318i e36 '91 mod Problemet er som følger: Når motoren har blitt ordentlig kald ( over natta / slutten av arbeidsdagen ) så kommer det en merkelig lyd fra motorrommet. Den kan minne om når du prøver å snurre en vifte for fort rett og slett. Ingen plystrelyd fra reimer. - Denne lyden varer i et sekund og det er en svak støy som kan høres når man gir litt gass, men gir seg etter 1-2 minutters kjøring. Problem nummer to som muligens har sammenheng, er at den blir varm når den står på tomgang. Stopper jeg en plass, går det alt fra 5 til 15 minutter før nåla klatrer sakte opp mot 120grader. (Sakte er at det hadde tatt 3-4 min før den var på rød. Den går ikke rett opp) At det er et kulelager, er jeg muligens obs på, men det jeg lurer på med denne posten er akkurat hva det kan være. Da jeg ikke er så kjent med bilen, og hvilke deler som kan være problemet. Deler som er byttet (problemet var før og etter) - Vannpumpe - Viftereim - Servoreim - Termostat Systemet er luftet ordentlig og det er vann opp til "kald" når motoren er kald. (Den bruker ikke vann) Vifta i motorrommet snurrer hele tiden når den går på tomgang, og kan lett stoppes. (Har ikke testet forskjell på varm og kald om det skulle ha noe å si med tanke på slurevifte(?)) Kan også legge til at varmen fra varmeapparatet synker når den går på tomgang, men varmer for fullt hvis jeg legger turtallet på 1500 når jeg står stille. Tempmåleren stiger ikke før etter 5-15 min uansett. Håper at dette var oversiktlig, og at dere vil hjelpe en nykommer på dette forumet, og tusen takk for alle svar! - LaxZzi
×
×
  • Opprett ny...