Gå til innhold

sanden

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

sanden's Achievements

  1. Hei, hvor holder du til? Eventuelt mulig med frakt?
  2. Opp
  3. Takker for svar. Bare å komme med mere info tar imot alt som er nyttig om byggingen.
  4. Hei. Dette har sikkert vært spurt om mange ganger før, men sliter med å søke fram noe nyttig info her. Jeg holder på å bygge en S38B36 Turbo motor, så spørsmålet er om noen kan skrive en Guide eller liste over deler som trengs/ bør brukes for en holdbar 6-800hk motor. Skriv gjerne med navn/dele nr på delene og hvor de kan kjøpes og er rimeligst. Er det noen som kjenner til noen gamle tråder om samme spørsmål her inne så legg gjerne linken på denne tråden. Er meget interessert i sterkere rådelager og bærelager, type hvor får jeg tak i dem? H-profil råder, lengde, fabrikat og hvor de skaffes? Smidde stempler, type og hva som er best. Hva slags komp bør en slik motor ligge på? Har sett PPF har en del men er vel flere steder man kan finne alt som trengs. Men skriv gjerne dele liste fra A-->Å. Håper på mye nyttig info. Mvh Tor Marius
  5. Er det noen som vet hvor man får kjøpt kabel for å koble sammen Alpha-N "hjernen" med PC?? Eller er det noen som har en slik kabel til salgs? Trengs så fort som mulig.
  6. Ja jeg regner med at det blir ikke noe billig sikkert. Skulle bare fått juster den slik som dem var justert i DTM på 90 tallet å da hadde dem vel ikke justerbar tenning for der kjørte dem jo med Alpha N.
  7. Så jo ut som en grei løsning det der for å få justert tenningen orntelig, er det noen du vet om som har prøvd dette? å er dette noe bjørnstad f.eks kan justere sammen med Alpha'n hvis jeg reiser dit med bilen? Har desverre alt for lite peiling på det elektroniske å insprut sytemene og det der så takker for all info jeg har fått her. Skulle absolutt fått justert bilen i sommer så den funker som den skal.
  8. Er det det man bruker når man lager chip eller til å programere en chip du har? Vet du om noen som driver med sånt? Men må selvfølgelig vite hva tenningen skal være først da, det er sikkert ikke bare bare å fine ut når den ikke er justerbar. :/
  9. Ja stemmer det, var der i juli i 2009 ja. Var Alpha N og carbon boks på den da også, det har hvert på bilen siden før jeg kjøpte den. Den får alt for mye bensin slik den er justert nå, å vil tro jeg hadde fått både mer effekt og renere gange i motoren hvis den hadde hvert juster riktig. Leste noe i går der det sto at de kjørte med 330hk på samme type oppsett på S14 så skal jo være mulig å få den til å gå noe bedre og finere. Men det spørs om jeg må ringe Bjørnstad å spørre hva dem kan gjøre for meg.
  10. Her er bilde til deg. Har ikke fått lagt opp noe på profilen enda heller desverre. Det er gamle bilen til Nilskog hvis du kjenner til den. BMW Treff Våler 2008 Gatebil Våler 2009
  11. Ja sitter TPS og luft temp føler etter som jeg har forstått på bilen. Jeg holder til på toppen av Gudbarandsdalen midt mellom Trondheim og Lillehammer ca. Så Bjørnstad er vel det nermeste for meg, så hvis jeg kjører bilen dit så lærer jeg kanskje litt om hvordan man justerer dette. Er det noen som vet hvor mye man kan få ut av en S14 2,5 med plenum kammer, grenrør, effektanlegg, carbon insug og Alpha N? Har vurdert å bytte til en fullverdig sprut eller den programerbare ECU'n som køhler har, men vil gjerne gi MAXX'n et forsøk først for det skal jo kunne fungere greit med den også fordi om det ikke er den beste løsningen idag.
  12. Hvordan er det med å få tak i annen chip som endrer tenningen? Er det en mulighet?
  13. Vil det si at man kan koble seg på bilen med bærbar pc å finne ut noe av det selv? Jeg har snakka med Køhler om han ville mappe det for meg men han ville helst slippe, han ville heller monter programerbar ECU sammen med TPS å kutte ut Alpha N systemet. Men det må jo gå å få det til å fungere når dem klarte å få ut 330hk med dette systemet på samme motoren først på 90. Kom gjerne med nav på personer som har justert denne typen før da jeg enda ikke har funnet noen jeg kan spørre som kan noe med dette.
  14. Hei. Noen som kjenner til noen som kan og er god på å mappe Alpha N system på en S14 2,5 her i Norge? Er mange som sier at dette er et vanskelig system og noen sier hvem som helst kan mappe det. Noen med erfaring? Har en S14 2,5 som dette systemet sitter på men den har aldri hvert mappet siden det ble montert så står bare på et slag oppstarts program som sikkert fulgte med da det ble montert. Slik den går nå får den for mye bensin og går urent. Høres ut som det er en del effekt å hente på å få tunet den inn orntelig. Noen som kan hjelpe meg med å finne rette person til å mappe bilen? Takker for svar og hjelp. Info om Alpha N er også av interesse så bare å skrive for den som har erfaring og prøvd dette.
  15. Beklager sent svar, jeg var ute etter veiva men fant ut den ikke var samme som 2001 mod så da har jeg ikke bruk for den desverre.
×
×
  • Opprett ny...