Gå til innhold

rune152

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

rune152's Achievements

  1. sikring f57 ser jeg gar til "strømovervåkning"(direkte oversatt) er det det samme som ibs? sliter med å få målt krypstrøm... låser bilen, bakluken står åpen, men har trykt låsen i låst posisjon... venter en god halvtime, til det røde lyset ved girspaken slukker.. kobler av minuspolen... men i det jeg sitter amper-meteret på så slår den inn med 10 amp, for så å falle til rund 3-4 amp... hva gjør jeg feil? hører det klikker i ett rele eller en liten motor i bilen, så antar at bilen "våkner" når jeg kobler til amper meteret.. Det var lettere i gamledager..... hmm
  2. ahh... så langt tenkte jeg ikke.. takk for svar!
  3. Noen som vet hvorfor ladestrømmen faller når ibs blir koblet ut? bilen går med ladestrøm på 14.8 volt til vanlig og når jeg drar ut ledningen til ibs faller den til 14.1 volt..
  4. ødelegger jeg med å ha bagasjerommet åpent mens jeg venter på at bilen skal sovne? har låst bilen med alle dører igjen utenom bagasjerommet..
  5. ingen feilmeldinger, bortsett fra en gåen parklys pære og en airbag sensor/føler som er gåen. Ja har forsøkt å ta ut en og en sikring og målt, men ikke merket noen forskjell. måleren går rett opp i 10 -11 amp så faller den ned til rundt 5 amp, men stabiliserer seg ikke.
  6. Hei! Har en 05 mod 525dat som ikke klarer å holde på strømmen, går tom på 1-2 døgn, ikke uvanlig på disse bilene har jeg fått med meg.. Men mitt spørsmål er som følger: når er bilen "klar" til å måle eventuell krypstrøm? antar bilen må være i en form for hvile modus, før en kobler av minuspolen for å måle...? Har gjort et forsøk på å måle, og da måler den fra 10-11 amp og faller relativt fort ned til litt over 5 amp. men innbiller meg at den høye amperen kommer av at det er forskjellige ting som starter å jobbe idet jeg kobler ampermetere på.. hører det klikker i rele oller noe når jeg kobler til.. Batteriet er ok, nytt i oktober 13, men er ikke programmert i bilen. Ladestrømmen ligger på ca 14,6. noen som har noen tips?
  7. Noen som vet om det omprogrameres noe etter at man har ettermontert hengerfeste på en 2005 mod, 525dat? eller er det "plug and play" som på e 39?
  8. Ok. Hadde en MB i sin tid og den gang mener jeg at jeg hørte noe om at vist den "nøkket" når den girte så kunne det være et tegn på lite olje eller så.... Kassen i 520 min bruker litt tid på å gå i gir fra p til d, men mulig det er vanlig. Har ikke kjørt noen andre av denne typen så har ikke noe å sammenligne opp mot..
  9. Hei! hva er symptomene på at det er på tide å skifte olje i gearkassen? Kjører en del med campingvogn i sommersessongen og da kan det vel være greit at gear kassen får litt omsorg. 520 ia 99mod.
  10. Dette gikk som smurt! trekket kom av og på igjen uten problem. Så nå fikk jeg endelig montert ruten fast i heisen igjen. klarte å rive den løs fra heisen i vinter. Takker for alle svar!!
  11. ok. det høres bra ut. redd jeg er litt for treg i reaksjonen til at jeg klarer å trekke meg unna vist den smeller. takker for svar!
  12. Hei! Er det noen som vet om det er noen fare for at airbag i dør kan bli utløst når man fjerner dørtrekket? 520 ia touring 99 mod.
  13. OK, er det en stor/kostbar sak og ordne opp i?
  14. Hei Har en 99mod, 520ia med en merkelig "ule" lyd fra motoren. Jeg har desverre ikke god nok greie på motorer til å forstå hva som lager denne lyden. Lyden kan minne om en tog fløyte. lyden kommer akkurat i det jeg trykker på gass pedalen, men forsvinner relativt fort. Det jeg syns var litt merkelig, var at når jeg drar opp peilepinnen for oljen, så kommer lyden veldig høyt og forsvinner ikke før pinnen er på plass igjen. Noen som har noen mening om hva dette er?
×
×
  • Opprett ny...