Gå til innhold

a4driver

Medlem
  • Innholdsteller

    114
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Nøtterøy
  • Kjøretøy
    BMW X3 F25

a4driver's Achievements

  1. Coiler og skiltlysglass solgt.
  2. Den er grei.
  3. BMW E46 Deler - Alle deler er byttet under feilsøking, uten å finne feil, slik at alt fungerer. Orginal Bosch Luftmassemåler MAF Luftmengdemåler Delenr org del 13627566986 Bosch Delenr :0280218075 500,- (nypris 3480 for bosch, tipper bmw org koster 4***+) Innsugsbelg delenr 13717506181 100,- 4 stk tennspole / coil (orginal) passer til E46 sedan 316iN42 E46 touring 316iN42 E46 compact 316tiN42 E46 cabriolet 318CiN42 E46 coupe 318CiN42 E46 sedan 318iN42 E46 touring 318iN42 E46 compact 318tiN42 Selges for 200,- for alle 4. Valvetronic Motor org delenr 11377548387 500,- DME og EWS til E46 N42/B18 500.- pr stk (må rekodes av folk som driver med dette). Skiltlys glass E-46 org 51138236269 50,-for begge.
  4. Min 02 e46 316ti med N42/b18 hadde lignende problemer. Byttet begge kamakselsensorene og veivakselsensoren. Da gikk dette over for min del. Jeg sliter fortsatt med litt motortrøbbel, men ikke det samme som dette fixet.
  5. Hvis startsperra har slått inn må du kjøre en synkronisering mot DME. Ligger en egen funksjon for dette i de fleste seriøse diagnoseverktøy.
  6. N42b20 og n46b20 http://www.bildelsbasen.se/index.php?ex ... ter=N42b20 http://www.bildelsbasen.se/index.php?ex ... ter=N46b20
  7. Nei, ikke synlig. Men det går ann å måle motstand om man kjenner til verdier. Jeg kjøpte delen i da jeg tilfeldigvis var i tyskland da dette skjedde. kostet der nede 450(orginal). I Norge koster den ca 1000 mer. Allikevel så er det billigere å bytte for å ta sjansen enn å betale skjorta for feilsøking på merkeverksted. Det er nå min mentalitet.
  8. Hadde samme problem på min e46 1.8l ifjor. Da byttet jeg viftemotstand som står inni viften i kupeen og varmen kom tilbake. Ingen feilmeldinger kom på dette men viften blåste tidvis kaldt, og klarte ikke å holde jevn hastighet på vifta.
  9. Hvis det er N42 ser det 4 steder det skal låses. Begge kjedekassene/vanosene med et verktøy, veiva ved svinghjul og begge kammene på baksiden. Å gjøre dette på øyemål skulle jeg gjerne lært meg, men hvis man ikke kjenner målene, så vil nok det være vanskelig. Som trådstarter skriver har han nok montert sammen på øyemål allerede, slik at han kan ha hoppet over en tann eller fler. Verktøy til m43 http://www.ebay.com/itm/BMW-ENGINE-CAMS ... 4ac0c97dd4 Verktøy til N42 http://www.ebay.com/itm/BMW-ENGINE-TIMI ... b8&vxp=mtr
  10. Svinghjul skal også låses med et eget verktøy som er i settet.
  11. Du må ha et spesielt låseverktøy til dette. Har du m43 motoren fåes dette på biltema. Har du 1.8liters N42 må du handle på nettet fra england eller kina for å ikke betale skjorta.
  12. Svar; viewtopic.php?t=235976
  13. Her er min post nå med svar i siste post viewtopic.php?t=235976
×
×
  • Opprett ny...