Gå til innhold

ThomasEK

Medlem
  • Innholdsteller

    160
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Østfold, Spydeberg

ThomasEK's Achievements

  1. ?
  2. Så på Youtube at mange har brukt M6 Diff på E39 540?? Noen som har info om utveksling, passform på de? Tusen takk for info 540ESS
  3. Tusen takk for info/hjelp Så 540 med automat hadde 2,93 utveksling og M5 hadde 3,15 tror jeg.. Husker ikke helt nøyaktig M5 utveksling. Men vil det påvirke turtall å bensinforbruk veldig mye? eller bare snakk om Par hundre ekstra omdreininger i f.eks 100km/t ? Fins jo alltid mulighet å demontere diffen og så levere den på et verksted sammen med den nye Quaife diffen. Er jo en del billigere verksted priser i Sverige å
  4. Så på den Quaife diff'en, er den lett å bytte selv med vanlig verktøy å hobby mekaniker erfaring? Eller noen andre differ som passer? E34 540 f.eks?
  5. Flytter til Sverige neste mnd, da skal guttedrømmen kjøpes inn Sett på 540'er der borte og ligger fra 20 000 til 35 000svenske i god stand, så skal endelig få handlet meg en Men lurte på om det er noen spesielle svakheter med 540? Å lurte på om alle kom uten diffbrems/sperre? Vett de hadde noe form for antispinn, men betyr det at den bare vil spinne på et hjul ved lek? Altså en 4,4 V8 med 285hk som BMW mener har nok grep på et dekk?? :S
  6. Takker for svar! Ble en del klokkere ja Har peil på M50 maskiner, har hatt både M20B25 og M50B20 i de tidligere E34'ene Er vel risiko sport å kjøpe bil i det hele tatt Men kan skru bil, så fikser ting som er ødelagt eller slakk i.. Så derfor jeg tenkte å finne en finest mulig i den prisklassen, som går an å fikse opp litt.. Men takker for råd å tips, er vel fortsatt 523 Manuell som lokker mest.. Men er vel kanskje den som er det beste kjøpet også? Med tanke på Forbruk/ytelse..
  7. Min 2000 520i (M52TUB20) bruker 0,70 - 0,75 l/mil ved snill langkjøring. Ved blandet/bykjøring ligger den på rundt 0,90 l/mil. Høres veldig bra ut! Takker for svar..
  8. Okey? Har hørt rykter om bytte innsug og hjerne så er plomberinga vekke? En annen nevnte at du måtte ha dysene og.. Men dette stemmer ikke da?
  9. Det er ikke verre nei bra, må jo ha råd til å bruke bilen og.. hehe Men ja, har sett meg ut 523i... Selv om denne tråden blir litt feil å spørre i, så spør jeg ivei: 523'en er en plombert utgave av 525, hva som må til for å gjøre om 523 til en 525? Å får du dette godkjent hos biltilsynet uten å gjøre noe annet med bilen? Altså at det står i vognkort at den er "ombygd" til 192hk..
  10. Men fortsatt ingen som vil svare meg på forbruk på de forskjellige utgavene da 520i/ia, 523i/ia eller 525i/ia Bruker de så mye at det er flaut å svare eller? xD hehe.. 525 12v E34 manuell brukte ca 0,74-0.8 på langkjøring og oppimot 1,4-1,5 på hard kjøring ^^, Må jeg forvente noe det samme av M52 maskinene?
  11. Takk Skal gjøre det Vil vel si at E39 og E34 er de fineste BMW modellene, E30 M3 kommer på sterk 2.plass å deretter E38 Gleder meg vilt til å få bimmer igården igjen, har lest på kimvolle sin tråd å sett den råå blåe E39'en hans... Men interessen for E39 kom når jeg så 535'en til Terje.... denne: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=29405897 Alt med den er helt rett! Edit: Var "mycket" bra informasjon på Autopower.se Ble litt klokere nå, men her snakte de jo bare om feil da... hehe, så litt deprimerende å lese
  12. Flere store felger: Kan vel ikke si at det er så mange der som er fine Men er jo litt tøft da..
  13. Ok, har sett en del fine til rundt 30-35 000kr Så satser på en 523 i den prisklassen
  14. ok.. 40 000 mer enn jeg har det hehe.. Hvordan er forbruket på en 528 manuell?
×
×
  • Opprett ny...