Gå til innhold

Ahagmann

Medlem
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ahagmann's Achievements

  1. Ny spenningsregulator løste problemet!
  2. Jeg kan tilføye at jeg kjøpte en spenningsregulator fra Limashop istedenfor å bytte ut børstene som satt på den originale. Det har jeg angret på. Flimrende lys, ujevn gange på motor. Det går heller ikke ann å velge vifteretning på varmeapparatet når motoren går. Kun når motor er av og tenning på. Tror dette er fordi at styremotoren ikke takler den ujevne spenningen. Har bestilt en annen regulator fra Ebay, så får vi se om det fikser biffen... http://www.ebay.co.uk/itm/VR-B238-VOLTAGE-REGULATOR-FOR-BOSCH-ALTERNATOR-BMW-1197311506-1197311516-/271351136038?0
  3. Billig og vannpumpe er to ord som etter min mening ikke hører sammen. Personlig så kjøpte jeg en original vannpumpe fra BMW da jeg hadde bestillt en med stål impeller som tok veldig lang tid å få sendt fra USA. Den fra BMW hadde dog kompositt impeller. Men jeg har ihvertfall en vannpumpe med stålimpeller liggende hvis du vil ha, den er av typen GRAF. Den koster 360 kr på ebay + frakt. Selger den for 350 kr hvis du vil... Send med en PM hvis du er interessert. http://www.ebay.com/itm/BMW-e34-e36-e39 ... 5e&vxp=mtr BMW delenr: 11517527799 Du kan jo sjekke om det er dette du skal ha også... Du kan jo alltids høre litt rundt på forumet her om folk her har noen erfaringer med GRAF før du bestemmer deg...
  4. Billig og vannpumpe er to ord som etter min mening ikke hører sammen. Personlig så kjøpte jeg en original vannpumpe fra BMW da jeg hadde bestillt en med stål impeller som tok veldig lang tid å få sendt fra USA. Den fra BMW hadde dog kompositt impeller. Men jeg har ihvertfall en vannpumpe med stålimpeller liggende hvis du vil ha, den er av typen GRAF. Den koster 360 kr på ebay + frakt. Selger den for 350 kr hvis du vil... Send med en PM hvis du er interessert. http://www.ebay.com/itm/BMW-e34-e36-e39 ... 5e&vxp=mtr Du kan jo alltids høre litt rundt på forumet her om folk her har noen erfaringer med GRAF før du bestemmer deg...
  5. Hei. Har en ZF 5HP18 som skal ha livstidsolje, altså med LT 7141 standard. Tenkte jeg skulle flushe kassa selv i sommer. Ser at mange bruker Royal purple max ATF og er godt fornøyde med det. Regner med å bruke ca 16 liter? når jeg skal flushe da koster det 2076 kr inkl. frakt + 25% i tollavgifter for å få oljen fra USA via ebay til Norge. Dette blir jo dyrt, hvis de hadde hatt oljen i England eller Tyskland så kunne jeg jo ha sendt den til Sverige og sluppet tollen. Men jeg finner ikke Royal purple i noen EU land på Ebay. Noen andre som har det? Men jeg ser uansett at det finnes alternativer, er det noen her som har prøvd Ravenol ATF olje med LT71141 spec? http://www.ebay.com/itm/180966294690?ss ... 1423.l2649 Ender opp med 543 kr inkl. frakt for 16 liter isteden med Ravenol fra Tyskland til Sverige (ikke noe toll innen EU osv...) Noen som har noe erfaringer med Ravenol oljen? På forhånd takk for svar
  6. Tempen ligger jo noe under normalen ved kjøring, og når jeg stopper opp og lar den gå litt på tomgang så stiger den og går 2 hakk over normalen mot den røde siden. (varmere) Ellers virker ikke bilen mer nevneverdig tregere eller noe. Høres veldig ut som viskose Viskosen min er dau (har bestillt ny) det samme med kondenser vifta, men jeg ligger likevel helt korekt på mtp temperatur. Har riktignok byttet termostat og vannpumpe. Har heller ikke en eneste luftboble i systemet. Jeg setter en tier på termostat, bytt pumpe i samme slengen med metall impeller.Bytt også gjerne til termostathus i alu...
  7. Hvis du får tak i en bra oversikt over ledingsnettet i bilen din så kan du ihvertall ohme med et multimeter fra airbag modulen og kontrollere at det ikke er noe brudd et sted i ledningsnettet ut til alle airbag komponentene. Det er ikke alltid at feilmeldingene er så ille som de høres ut, noen ganger kan en komponent trigge flere feilmeldinger. I mitt tilfelle så var det en feil på sensormatta i passasjer setet. Kjøpte en liten boks som kobles til kontakten under setet som simulerer at det sitter noen der. Det som da skjer er at hvis du kræsjer så flyr airbagen uavhengig om det sitter noen i passasjersetet eller ikke. Men dette her med spenningsfeil høres jo litt rart ut da. Ville kanskje levert bilen til et verksted som spesialiserer seg på bilelektronikk hvis du ikke finner ut av det...
  8. Takket denne karen på youtube så byttet jeg begge lagre, slipringer samt spenning regulator på min Bosch 120A. http://www.youtube.com/user/WestronicsIrl/videos?view=0 Jeg brukte disse videoene for å overhale min dynamo: Stort kulelager: (fra 06:00)Lite kulelager og slipringer: Karbon børster på spenningsregulator: Min rekkefølge: 1.Ta av plastikkhette bak, skru av spenningsregulator 2.Dele dynamoen. 3.Bytte stort kulelager 4.Bytte lite kulelager 5.Bytte slipringer 6.Bytte karbonbørster på spenningsregulator (kan strengt tatt gjøres når som helst da denne blir tatt av først) Han har også en butikk på ebay: http://www.youtube.com/user/WestronicsIrl/videos?view=0 Denne butikken er også knallbra: http://www.lima-shop.de/en/ (Jeg bestillte alt herifra) Det eneste jeg ønsker å tilføye er at man BØR bestille en plastikk toleransering til det store kulelageret da disse har en tendens til å bli skrøplige over tid og kan sprekke når du tar ut det store lageret. Jeg bestillte ikke denne samtidig som lagrene og endte opp med at bilen måtte stå helt til jeg fikk bestillt en slik, det er bare dumt når den koster 2,95 euro! Også viktig å bruke godt med CRC på de fire skruene med kryss spor som er under reim hjulet på dynamoen. Disse satt veldig godt hos meg. Måtte bytte ut to av de, kjøpte på en jernvarehandel. Bruk en slagtrekker hvis nødvendig. Min dynamo har delenr 0123 515 022 og til denne så brukte jeg denne : http://www.lima-shop.de/en/product_info ... 0-d43.html Til min dynamo så trenge jeg disse lagrene:6304 EHSR 2RS1 c3 - 17x52x17 mm og 6203 2RS1 c3 - 17x40x12 mm. Lykke til. Dette er lett og mye billigere enn å kjøpe en ny dynamo
  9. BWW E39 knirkeforingsverktøy leies ut. 250 kr per uke Holder til i Moss i helgene og Larvik i ukedagene. Kan også sendes i post mot at mottaker betaler og sender tilbake, depositum på 500 kr må også betales. Kan benyttes på BMW E38/E39/E52/E53/E60/E61 Send PM hvis interesse
  10. Selger følgende fra min BMW E39 1998 523 IA (M52 motor, enkel VANOS) -Originale lykteglass par foran m. oransje blinklys (400 kr) -Originale baklykt par m. oransje blinklys (300 kr) -Originale oransje sideblinklys par (100) -Vannpumpe fra GRAF (ny) 450 kr/bud -Bosch lambda sonde/oksygen sensor før katalysator (ny, tror BMW bruker Siemens orginalt, men har fått bekreftet at denne også passer utmerket.), 1000 kr/bud (koster 2139kr hos mekonomen) -Termostat hus (ny orginal), 150 kr/bud Det som er nytt tok så lang tid å få etter at jeg bestilte at jeg måtte kjøpe fra BMW direkte da jeg ikke hadde til til å ha bilen stående i defekt tilstand. http://images.bimmers.no/files/62mzyqtook6rm2gvy0v2.jpg http://images.bimmers.no/files/jc8mcahbmx881olpgl1q.jpg http://images.bimmers.no/files/3mrao4mu1bx1b72khqgv.jpg http://images.bimmers.no/files/5lvwge1u2zso9y0wtzvr.jpg Alt er i god stand, ingen skader.
  11. Ingen som har hatt lignende problem?
×
×
  • Opprett ny...