
Dagi124
Medlem-
Innholdsteller
55 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Dagi124
- Bursdag 11/28/1988
Profile Information
-
Interesser:
Arendal
Dagi124's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Deler fra en 728(m52b28) og komplett LPG gassoppsett.
emne svarte i Dagi124 sin Dagi124 i BMW-deler selges
Opp opp opp, mye å hente her for 500-1000kr -
Hei, jeg har en del deler som ligger å slenger etter jeg tok motoren ut fra en 728 for å putten i min forrige 528. Disse delene har variabel stand og jeg kan ikke garantere for noen av de, de har ligget i en garasje+skjul og har vært ute av regnet (utenom eksosanlegg og frontfanger). Men det har seg slik at jeg må bli kvitt det, det mest verdifulle fra denne bilen er nok LPG settet, har tank, innsug/styrenhet/ledningsnettet etc, så alt utenom rør. Men den har jeg overhode ikke noen grunn til å ta vare på selv, da dette er langt utenfor min comfortzone når det kommer til å skru på biler. Ønsker da og bli kvitt det, Har også radiatorvifte\xenonkit (uten at jeg vet akkurat hvordan det er) og en del andre ting jeg helt ærlig ikke husker hva er engang. Dette er på Eydehavn i Arendal. HBO ; 500,- eller førstemann med 1000,- kan hente alt sammen fortløpende. Dette MÅ bort, så skambud mottas også. Kan kontaktes her, eller på 40059753
-
Wicky124 sin E39 M528iA... Low budget..
emne svarte i Dagi124 sin wicky124 i Bilder og filmer / Show-off
Blir veldig bra dette wicky! Godt du er fornøyd med kjøpet, kostet meg noen kroner og bli kvitt den fortest mulig, men det gjør da ingenting når begge parter er fornøyd 7 timer fra jeg la den ut til den var borte, kan da ikke be om mye mer enn det? =) -
Heisann, Selger da min 528IA, da den ikke ble EU-godkjent i desember. Bilen er i kjørbar stand, har en del bulker her og der. Grunnen til at jeg selger er at jeg trenger noe som er billigere i drift, og forsikringsmessig. Følger med både vinter(piggfrie)\sommerdekk som holder en sesong til, i tillegg til ett sett med m5 replika felger. Kmstand : 238000 Farge : Sølv Bilen står i Arendal. Skiltene blir levert til biltilsynet etter helgen. Mangler ved EU : (2) - Bremserør svekket pga rustangrep midtre (2) - Forskjell i bremsekraft > 50% av høyeste verdi (1) - Dugg/vann i lykt for nærlys (1) - Parklys defekter (1) - Skiltlys - defekter (2) - Ulyd i hjullager, foran begge sider. Litt utstyr : Avtagbart hengerfeste Lettmet. felg sommer Lettmet. felg vinter Metallic lakk Sommerhjul Vinterhjul Xenonlys Cruisekontroll Elektriske speil El.vinduer Kjørecomputer Klimaanlegg Midtarmlene Multifunksjonsratt Oppvarmede seter Radio/CD Regnsensor Sentrallås Servostyring Skinninteriør Sportsseter ABS-bremser Airbag foran Alarm Antispinn Sideairbager Startsperre Stålbjelker Bilder : Dersom det er interessant, kontakt meg på 40059753 eller dagiavgartha@hotmail.com.
-
Jeg fikk det i allefall ikke til 100% Mye pga lakkboksen, virket som fargen nektet å blande seg ordentlig, og var til tider noe frustrerende da trykket varierte... Men, ble da mye bedre enn å se på rust, selv om det var en shitty paintjob
-
Takker for svar, tatt til etterretning =)
-
E39'en trenger litt pleie på venstre hjulbue bak, dørkanten (innvendig) og litt på innsiden av bagasjelokket. Første gang jeg gjør dette men har prøvd å lese meg frem til prosessen ; Vil gjerne ha noen pekepinner dersom dette er helt feil : 1.Sandblåse 2.Vaske med aceton 3.Grunning 4.Sparkling 5.Pussing, 120 -> 240 -> 400 våtslip 6.Aceton(?) 7.Lakk 8.Klarlakk Har forøvrig skaffet bilens orginalfarge, hvordan får jeg best mulig finish? Snakker vi våtslip etter klarlakk eller før? Hvor mange lag med lakk\klarlakk, og hva er ventetiden mellom lagene? Noen andre gode tips\råd for og få dette til å se best mulig ut? Utenom å selge leveren min og gi pengene til noen som faktisk kan lakke da..
-
Ikke såvidt jeg vet, skal få sett på det.
-
Kom igjen nuh folkens!
-
Dersom vannet ikke kommer til den første slangen engang så vil jeg jo tippe at det er et problem med ekspansjonstanken eller viskosekoblingen, men det kan kanskje morty999 mer om en meg. Lånt fra en annen tråd her på forumet : "Bliver din bil ofte for varm når du holder stille, men holder temperaturen når du kører. Så er det ofte viskosekoblingen som er defekt. Logiken er at kølingen forudsætter luftgennemstrømning igennem køleren, dette forekommer altid med bilen i fart. Men med en defekt viskosekobling forekommer det aldrig i stilstand." Info fra koed. Skjønner ikke hvordan eksosen skal hindre vannet så tidlig?
-
Når jeg sier trykk, så mener jeg sjekke at det er vann i slangene.. Der det kommer luft ut skal det jo i hovedsak komme vann ut når du lufter motoren din.. Klem på slangene og kjenn, du skal kunne kjenne forskjell på vann og luft, og hvis du klemmer på den nærmest radiator og det ikke kommer vann ut i det hele tatt, da kommer ikke vannet rundt i kjølesystemet.. Da blokka på min gamle motor røyk rant alt vannet ut ved sylinder 6, og hadde derfor ikke noe trykk i slangene som ledet til radiator.. Dersom du er sikker på at du har luftet motoren riktig ; Bilen parkert i plan, varme på fullt, vifte på (1 eller 2)?, og helt på vann\kjølevæske til all luft er ute (det kommer ingen bobler ut av luftehullet nærmest ekspansjonshus). Og dette skjer, da må du jo ha en lekkasje? Luft skal da ikke kunne entre systemet ditt med mindre du har en åpning? Eller er jeg helt på jordet her nå?
-
Mulig du er inne på noe her! det hadde blitt byttet vannpumpe før salg (kjøpte bilen for litt over 2 uker siden) så kan være noen metalbiter fra gammel pumpe som ligger i blocka. Var også byttet til uorginal aliminium pumpe på den, såg jeg. så er jeg heldig så kanskje jeg får spylt ut noen biter! I førsteomgang kan du jo sjekke hvor langt du har trykk ved å klemme på de eksterne slangene, dersom du ikke har trykk ut fra blokka i det hele tatt ville jeg heller åpnet og håpet på å få ut noe.. Nå har ikke jeg veldig peilig på bil, så ikke foreta noen forhastede beslutninger Og er kanskje en fordel å skaffe en i støpejern dersom det er en mulighet for deg, vet jeg skal det neste gang jeg kjøper i allefall.. Liker ikke helt at de går så lett i stykker, i allefall ikke når bilen sliter med nok kjøleproblemer fra før av
-
Såvidt jeg ser er den stappfull, men kan være jeg trenger briller
-
Da jeg vendte om på min gamle m52b28 der blokka røyk fant jeg metallbiter i kjølesystemet etter det som mest sannsynlig har vært en uorginal vannpumpe.. Byttet termostathus\vannpumpe\termostat etc, og ingenting hjalp.. Da jeg byttet motor i bilen nå nylig, prøvde vi den nyeste vannpumpa (uorginal aliminium eller noe slikt), fremfor den av plastikk som stod i fra før. Bilen gikk varm med den vannpumpa som virket mest logisk å bruke, men var helt fin med den slitte plastpumpa.. Men dersom det kommer så mye luft der, kan da umulig være trykk i slangene som leder tilbake til radiator? Noe som er tett? Lykke til med kjølehelvette! =)