Gå til innhold

Sammoht

Medlem
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sammoht

  • Bursdag 09/29/1980

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

Sammoht's Achievements

  1. Ja, da er problemet nesten løst. Reklamerte på støtdemperne og fikk dem byttet. Verkstedet sa de var punktert, og jo.. bilen har vært lavere framme enn normalt. I tillegg var traversforingene slitt, så disse ble også byttet. Fikk bilen tilbake, og ingen risting. Dønn stabil på veien. Men etter noen dager kom det vibrasjoner igjen på lav fart, og rundt 30-40 er det som å kjøre på bølgete asfalt. Som en slags harmonisk svingning. Utover det er bilen bedre enn før. Ingen risting på ratt og det går faktisk an kjøre over 80 kmt uten at det går ut over komforten. Så til min store frustrasjon: Er det noe annet som kan være galt, noe som gjør at støtdemperne og traversforingene slites ut igjen raskere enn normalt? Jeg merker at baken på bilen får et kraftigere dunk bak enn framme når jeg kjører over kanter/humper. Som om opphenget bak er hardere.
  2. Topplagera byttet, ingen endring. Dette begynner å bli mystisk
  3. Da leste jeg det du skrev feil. Det jeg har lest og det de sa var at når en ryker så kan fort neste ryke. Hva det innebærer i detaljer skal jeg ikke spekulere i, men greiest å bytte alle når man først er i gang og spare seg for flere utgifter. Nå fungerer bilen, så ja: diagnose og konklusjon var korrekt.
  4. Otis: Leste du skikkelig? Jeg skrev ikke noe sted at coil var slitt. Det var en defekt coil. Verkstedet ville bytte alle samtidig, da en etter en kan ryke når den første har gjort det. Sammyen: Verkstedet tok diagnosen, og fikk opp beskjed om at coil x var defekt. Jeg har ikke utskriften enda. Venter fortsatt på bilen, da de tok seg fri både nyttårsaften og 2. januar.
  5. Foringene er fine, så neste forsøk blir å bytte topplagera på støtdemperne. Skriver her igjen når byttet er gjort.
  6. Problemet var defekt coil. Dette får motoren til å tenne feil og gå ujevnt. Det anbefales å bytte alle dersom kilometerstanden er høy.
  7. Takk for innspill. Bilen går til verkstedet på mandag, så håper jeg problemet lar seg løse.
  8. Motoren svaier med turtallet, mens ulyden fra akselen hylte/skrapte i takt med farten. Men det var stille mens jeg bremset, før det forsvant helt etter 3 kilometer.
  9. Hei. I dag skjedde det noe på motorveien. En mettallraslelyd som kom og gikk. Tenkte ikke så mye over dette, men da jeg skulle kjøre igjen etter noen timer svaiet bilen da jeg startet den. Den svaier med turtallet, og svaiingen høres også på motorlyden. Så begynte varsellampe for motorfeil å lyse. I situasjonen jeg var i måtte jeg kjøre bilen, og krysset bare fingrene for å komme hjem. Underveis kom metallyden tilbake. Hørtes ut som den kom fra drivaksel, for lyden sirkulerte sammen med farten (ikke turtallet). Etter en stund ble lyden ekstremt intens før noe ga etter og den bare forsvant. Motorlyset og svaiingen forsvant derimot ikke. Svaier på tomgang og rister noe helt enormt når turtallet økes. Noen som har peiling på hva i huleste dette kan være?
  10. Har vært på latsiden og ikke få sjekket disse tinga enda. Men jeg kom på en ting til, og det er at bilen er lavere fremme enn den skal være. Kan dette indikere at noe er galt? Kan fjærene være feilmontert for eksempel, og er det mulig at for mye belastning på støtdemperne kan forårsake symptomene?
  11. Bolten har delenummer 51118194679, og jeg mangler en fordi Bavaria har montert på fangeren i sin tid uten bolt på ene siden. Jeg må få tak i en ny, og av prinsipp vil jeg ikke kjøpe den hos Bavaria. Er det noen som kjenner dimensjonen på bolten slik at jeg kan finne en tilsvarende f.eks. på Biltema?
  12. Takk for tips.Reima skal være ok, men har funnet ut nå at det kan lekke av kjølerør knyttet mot servoen. Lurer på om jeg bare skal prøve å bytte olja først. Er dog usikker på hvordan man gjør det...
  13. Gir snart opp hele bilen. Er det en enkel måte å sjekke om topplagera er slitte? Demper og spiralfjær er byttet på begge sider for minde enn 2 år siden. Tror faktisk problemet kom etter at dette ble byttet.
  14. Har en stund hatt ulyd på servoen. Uler når man svinger, og tung på rattet når bilen står i ro. Sjekket om det var for lite olje på, og oppi beholderen er det en grå meget tyntflytende væske. Regner med at om jeg skifter ut dette og heller på ny, så kommer bare problemet tilbake. Kan det på noen måte lekke vann inn i beholderen? Er det videre noen som vet hvordan man tømmer beholderen? Er det en tappeslange et sted?
  15. Takk for tips. Jeg gjør ikke sånt selv (har ikke plass og utstyr), men da har jeg noe mer å gå på ved neste verkstedsbesøk.
×
×
  • Opprett ny...