Gå til innhold

kristianha

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

kristianha's Achievements

  1. Da var jobben gjort. Nye glødeplugger montert uten problemer. Swirl flaps tatt vekk og plugget igjen med "blanking plugs" kjøpt på ebay. Innsugsmanifoilen er vasket med ovnsrens og hølytrykkspyler. Egr ventil er strupet inn med en skive med 8mm hull i. Jeg kan konstatere at jeg har fått en "ny" bil. Den går helt utrolig bra i forhold til før. Nå gjenstår bare og koble til PPC fra BSR og vips skal motoren gi 195 hk og 418nm. Mye gøy på en dag!
  2. Da har jeg fått bilen tilbake fra diagnose. To feil ble funnet: 1. Glødeplugg defekt sylinder 1 2. Luftspjeld innsugsmanifoil låst Har bestemt meg for å like gjerne ta vekk innsugspjeldene og blende med blendeplater i aluminium bestilt på ebay. Når det gjelder glødepluggen gruer jeg meg veldig til å løsne den etter å ha lest utallige skrekkhistorier om ødelagt topp osv. Noen som har gode tips om hvordan få den løs? Bør jeg skifte alle 4 eller kun den defekte? Bilen er en 2005 X3 som har rullet ca 120000 km. Diagnosen ble, etter anbefaling fra gsbildeler, foretatt hos Bilreparasjoner AG i Fabrikkgaten (Bergen). Kan anbefales! Prisen for diagnose inkl resetting av luftmassemåler ble 625 kr.
  3. Noen som har et sett (4stk) slike blendingsplugger i str. 22mm liggende?? Eventuelt noen som vet om dette er å oppdrive i Norge?
  4. Flotte 17" originale alufelger med gode 235/55-17. 2 av dekkene er nye for 2 mnd siden og svært lite kjørt, de andre har ca 5 mm mønster igjen. De nye dekkene: Hankook Dynapro HP 23 Dekk som er kjørt 1,5 sesong: Falken ZE912 Felgene er 17" med en boltsirkel på 5-120 og innpress ET40 Selges meget rimelig for kr. 2500, mindre en de to nye dekkene kostet for 2 mnd siden. Befinner seg i Bergen http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29020540
  5. Ja, sikkert lurt å starte med diagnose. Som en kuriositet testet jeg bilens akselerasjon med og uten MAF koblet inn. Resultatet var mildt sagt overraskende. Resultat (ikke 100% nøyaktig): 4. gir på rett vei Med MAF koblet inn: 80-120 km/t - 12.18 s Med MAF koblet av: 80-120 km/t - 8.31 s Må si jeg er spent på å finne ut hva som kan være feilen.
  6. Har nettopp kjøpt en 2005 X3. Har så langt skiftet luftfilter, MAF sensor, Veivhusventilasjonsfilter og jeg har renset Egr ventilen. Noen andre ting som bør sjekkes? Noen i Bergen som har lyst til å stille diagnoseverktøy til disposisjon.
×
×
  • Opprett ny...