Gå til innhold

erleb

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

erleb's Achievements

  1. I vognkortet står det standard dekk dim: 185/65 R15 felgdim: 5.5JX15 Min.LI: 84, Står ikke noe på innpress, men fyren fra NAF sa at felgene og dekkene skal være lovlig.
  2. Ble stoppa i trondheim i forrige uke og sendt til BT. Var på EU kontroll i dag. Fyren som kontrollerte bilen i dag sa at bærekulene forran var slitt, og det kan ha noe med subbingen å gjøre. I følge haynes boka, så tror jeg at jeg må ha verksted til å gjøre dette for meg. to andre toer feil som jeg er usikker på om jeg kan gjøre selv er: Rør/slanger: bremserør svekket pga rustangrep: venstre del bak. Park.brems: Forskjell i bremsekraft > 50% av høyeste verdi. Kan jeg gjøre noe av dette selv? Skal gå greit å skru, men usikker om jeg vil bøye bremserør.
  3. Er du sikker på at valsing er løsningen? Venstre hjul skraper på sideveggen mot motoren når jeg ratter maks til venstre, Behøver ikke valse rett opp og rundt som de gjør her http://www.automote.no/Customers/bilbyg ... 40_149.jpg Det vil vel kanskje funke å finne ei slegge og bare hamre løs innpress er 46, står "7jx16 h2 is 46 b". Takk for all hjelp jeg har fått
  4. ok, impress har med dekk dimensjoner å gjøre, og TUV er papirer
  5. Jeg var nettop ute og sjekket. Ser ut som senkingen ikke har noe med det å gjøre. er bare hjulene som er overdimensjonert. Som du sier så høres det fornuftig ut å valse, det vil vel si å presse inn skjermen med makt så den ikke kommer i kontakt med hjulet. Forstår ikke hva innpress er, og heller ikke TUV, googler nå
  6. Jeg ble nettop stoppet, ble sendt til biltilsynet, og må rette noen feil. Jeg har 3 - serie E36 3 serie (91-97) sedan 318iM43, som det står på GS Feilene er som følgende: 1. Stoppet med 225/50R16 hjul. Hjulet kommer borti innerskjermen 2. Er satt på senkesett, har dokumentasjon, må bare få dette godkjent 3. Oljelekasje fra motoren Spørsmålet mitt er derfor hvordan skal jeg unngå at hjulet kommer borti innerskjermen? Jeg vurderer å kjøpe orginale/kopi fjærer og dempere, eller hva som trengs. Har senkesett nå. Alternativt må jeg kjøpe nye hjul, men det tror jeg blir for dyrt. Bryr meg ikke om bilen må heves. Hva vil være billigst for meg? Alt av arbeid gjør jeg selv. Oljelekasjen kan da ikke være så hast med. Står jo at jeg har 3 uker på å fikse dette, men de kan da ikke stille krav til dette? Eventuelt noen som vil bytte fjærer/dempere felger/hjul. Først vil jeg vurdere å kjøpe nytt, hvis det blir for dyrt, så kan jeg bytte.
×
×
  • Opprett ny...