Gå til innhold

Larsemann82

Medlem
  • Innholdsteller

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Jessheim

Larsemann82's Achievements

  1. Jeg var kansje litt godtroende da det er firmaer som jeg har lest mye posetivt om på forumet? Er det virkelig ingenting å hente på full eksos med racekat og omprogramere etterpå? Jeg er ikke noen ekspert på å bil, men har bare lest mye her på bimmers. Så er det noe av dette som stemmer? -Ikke vet jeg, men bmw programerer kansje hjernen så motoren har litt for mye sikkerhetsmargin? -Omprogramering øker vel også turtallsperren? -forskjellig lengde på original grenrørene, og litt for små rør. -effektap i original katalysator i forhold til racekat. -effektap i den nest bakerste potta også? Jeg er heller ikke noen ekspert på bil, men synes du tenker riktig. Dessverre er det mange besserwissere av de "høye" offiserene her inne, som gjerne slenger rundt seg med spydigheter for å nermest drite ut den som måtte lure på noe.
  2. Heisann! Ble litt av en diskusjon det her:) Prøvde ikke å henge ut selger, men heller advare andre for å spare de for en bomtur. Jeg vet godt at en så gammel bil sjelden er rustfri. Og jeg hadde fint akseptert noen bobler og steinsprut. Det eneste jeg forventer av noen som selger bil, er ærlighet. dvs at bilen er som de sier. "Problemet" med denne var at selger opplyste at bilen kun hadde et lite sår på panser med litt rust. Da tenker jeg: Supert! Kanskje jeg kan gjøre et godt kjøp. Bilen hadde gravrust flere steder. Bakluke, bakskjermer, framskjermer, kanaler, A-stolpe ++. I tillegg var det jalla-lakkert et par steder (sprayboks, feil farge). Hva finner man under der? Hvis kjøper av bilen har peil på rust-fiks og lakkering, får vedkommende seg sikkert en bra bil. Bilen virket bra teknisk. Mye nytt på understell og bremser. BTW: Har kjøpt meg bil. En 02 mod som ikke har en eneste rustflekk (skruene til skiltet bak var rustfrie....). Så de rustfrie bilene finnes, det er bare ikke så lett å finne de:)
  3. Hvor står bilen? Når var siste service? Komplett servicehefte? Hvilke vinterfelger? Tilstand på dekk? Riper/steinsprut/rust?
  4. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34308580 Var å titta på denne i dag. Fikk opplyst at det ikke var noe rust bortsett fra en steinsprutflekk på panseret. Bilen har rust på bakluke, kanaler, hjørnene bak ++. En del av rusten er i tillegg hobbylakkert i feil farge. Synd det var så mye rust for bilen virka teknisk veldig bra.
  5. Sikkert lurt med bruktbiltest ja, men man merker/ser som regel om bilen har store mangler/feil så lenge man er litt bilkyndig. Jeg tror bilen din må ha vært på dårlige merkeverksteder. Mine erfaringer (spes med BMW), er at de finner det meste av feil under service. De vil jo tross alt tjene mest mulig penger...
  6. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36056244 Noen som kjenner til denne? Syns den var lekker, men den mangler dessverre servicehefte. I tillegg opplyser selger at bilen er avreg men EU-godkjent.
  7. Ingen flere som kan gi meg inputs ift 525d?
  8. Takker! Da fikk jeg litt bedre kontroll:) Andre som har innspill? Gjerne ift 525D.
  9. Solgt? Hva er prisen i dag?
  10. Vurderer og kjøpe en E39 til rundt 100K (maks 120K). Skal være stv med automat. Kan noen forklare meg når de forskjellige faceliftene kom og hva de innebærer? Er mest sugen på 525D, men vurderer også 520i/523i/528i hvis prisen er bra. Prøvekjørte en 97 528i i går, men ble litt skuffet over motorkraften sammenlignet med de dieselbilene jeg har hatt. Skal dog sies at jeg ikke kjørte pedalen gjennom gulvet siden eieren satt på... Blir 520i (170hk) og 523i slapp sammenlignet med 528i? Hvordan er automatkassene i 525D? Tåler de litt km? Den jeg ser på har ikke hengerfeste. Er det ellers noe spes man burde se etter? Er kjent med rust på bakluke og dører. Comments?
  11. Sjekka litt rundt i fjor da jeg skulle lakkere en del på 320`n. Sjekka med 3 ulike firmaer og fikk priser fra 14000-17000 inkl mva/kvittering. Dreide seg om frontfanger, kanalskjørt, framskjermer og panser. Ingen bulker. Endte opp med å få gjort det svart for 6000:)
  12. Ja, bruktprisen på disse er rimelig drøy. Hvis man søker 330x 2002-2005 på finn ser man en del folk som setter prisen sykt høyt. De to jeg har sett meg ut er strengt tatt blant de rimeligste mtp km og utstyr. Stusser litt på at 4x4 ikke ligger noe høyere enn RWD, noe som er tilfellet på de fleste andre merker. Årsaken kan kanskje være at E46 4x4 relativt sjelden. Jeg er også veldig usikker på verditapet.... Nå skal vi IKKE gjøre denne tråden til en bensin vs diesel diskusjon, men synes 325i blir for slapt. 330i kunne nok funket bra, men er alt for glad i dreiemoment og lavt forbruk til å velge en slik(så lenge den ikke er en god del billigere). Men jeg ser helt klart poenget i at 6`er bensin er mer "riktig" på en entusiastbil. Hadde en 03 320DAT M selv i fjor. Snasen bil, men er litt sugen på 4x4 og 6`er diesel for tida. Som dere skjønner er jeg veldig usikker, så bare fyr løs med innspill!
  13. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34999476 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34915949 Har sett litt på disse 2 bilene. Noen som har kjennskap til disse? Fine biler begge 2, og de er i mine øyne "riktige" (full M, skinn, auto, navi ++). På den blå ble det i 09 montert nye dempere og fjærer (std, ikke m-tech). Den er derfor litt høyere enn den andre, som kanskje gir litt bedre komfort men ikke like fett stuk som den svarte. På den svarte står det at det er byttet dieselpumpe, girkasse og turbo. Mindre risk for at det skal rase med det første vil jeg tro. Hvilken ville dere gått for (forutsatt at begge bilene er like pene/like god stand)?
×
×
  • Opprett ny...