Gå til innhold

Paul.R.

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Tønsberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Paul.R.'s Achievements

  1. Kommer nok ikke til å fikse bilen.. Synes ikke helt den er verdt det. Bilen er ikke strøken fra før av, og mekanisk fungerer den som før.
  2. Mange meninger om pris på denne skaden ser jeg.. Og ante meg at det er lurt å få litt høre litt erfaringer før takstmannen dukker opp, så takker for det. Oppdaterer etter jeg har fått besøk av takstmannen ja.
  3. Hei! Ble i går påkjørt av en fyr som ikke registrerte at jeg stoppet for en fotgjenger (han hadde også vikeplikt og jeg var nesten helt stillestående). I samtale med forsikringsselskapet fant vi ut at vi setter en takstmann på saken, som kommer for å se på skadene på min bil. Jeg mistenker nemlig at skaden er dyrere å fikse, enn bilen er verdt.Tenkte derfor å være litt forberedt på hans bedømmelse av skaden. Så mitt spørsmål er: Hva tror dere denne bulken + lakkskadene vil koste å reparere? Takker for alle svar. Bilen: Bmw e39 520iat 2000 mod. 175000 km
  4. Bilen min lekker, eller i verste fall, forbrenner frostvæske. Etter å ha jevnlig etterfylt frostvæske (ca 2- 8 dl med 1- 2 mnd mellomrom mellom hver gang, avhengig av kjøring) og forsøkt å lufte kjølesystemet, tror jeg nå at bilen lekker frostvæske ett sted. Har også tenkt på gåen toppakning. Et merkelig fenomen som jeg forbinder med toppakning er fravær av sot i eksospotta (men har vært slik siden jeg kjøpte bilen okt/2010).. Bilen går ellers fint, fuktig eksos, men ryker ikke hvitt fra eksosen, har ikke sett tegn til frostvæske i olje. Motor har heller ikke overopphetet. Motortemperatur virker fin. Varmeapparat gir ikke varme, så mistenker dårlig sirkulasjon + en lekkasje et eller annet sted. Termostat og termostathus er nylig skiftet. Skal ta den inn til diagnose, men noen tanker om hva som kan være galt? Legger ved et par bilder av den merkelige eksospotta mi.. Takk for hjelp. Mvh Paul
  5. Diagnose viste gåen coil på cyl 4. Bytta den, og alt er som normalt igjen . Takker for all hjelp!
  6. Stemmer det . Poster resultat på diagnose etterhvert..
  7. Leste innlegget og bestilte diagnose på verksted like etter. Tror fortsatt det er en av coilene, men ettersom coiler er såpass dyre (har én gått, bytter jeg alle) er det greit å være sikker, ja. Takker for svar! Mvh Paul
  8. Hei! Trenger litt hjelp. Fikk for noen dager siden gul lampe og svært ujevn gange på motor, da spesielt på tomgang (har ikke veldig peil på bil, men jeg opplever problemet som en tenningsfeil). Bilen "hakket" også en periode når bilen girer opp fra lavt turtall. Går bedre når jeg gir på. Har akkurat skiftet tennplugger, men ikke coiler. Kan denne ujevne gangen skyldes defekt coil? Og hvis det er defekt coil, anbefales det å skifte alle, eller holder det med å skifte bare den av de som er defekt? Bilen er en BMW e39 520i, 2000 mod. Takk for hjelp! Mvh Paul
  9. Ja, det er mye som kan gå galt på disse bilene etter 11 år på veien..:/ Har ikke så veldig peil på bil generelt, men lærer stadig og kan snakke ut fra mine egne erfaringer med min bil.. Kjøpte en 2000 mod 520iat i oktober ifjor (da med 157.000 km på telleren) og har selv måtte/ må utbedre følgende: Snart: Nye lykthus pga masse kondens (noe jeg kan se på 30 % av alle andre e39 også..), og vifte til klima a. Mai: Ny kamsensor Februar: nye reimer og strammehjul Januar: Nye dempere foran + ny termostat Da jeg prøvde bilen hos selger første gang måtte den ha ny abs/tc sensor og hadde ødelagt cd- veksler (noe han fikset selv).. Synes i likhet med deg at det har vært mye greier på kort tid (ca. 19.000 kr i arb og deler for min del). ...mens svigers sin Lancer knapt har sett et verksted siden de kjøpte bilen for ti år siden. Mitsubishi har lite premiumfølelse, men de stopper aldri.. Uansett håper jeg problemene snart tar slutt (for begges del), for bilene ser bra ut og er en drøm å kjøre!
  10. Var kam- sensoren som laget problemer..
  11. Har en 520i e39 som har ca. helt like symptomer som Duplex.. Burde jeg også sjekke veivsensoren el, er det noe annet som er årsaken? Symptomene kommer etter bilen har blitt varm; svært dårlig drag, motor er lite responsiv når jeg trykker inn gasspedalen, motoren stopper enkelte ganger ved full nedbremsing og er tungstartet når jeg skal ha den igang igjen..
×
×
  • Opprett ny...