Dere skremmer vettet av meg med alt dere sier vil komme på min BMW i tiden fremover. Jeg kvitter meg garantert med denne bilen innen neste sommer! Hvis dette er tysk, vanlig BMW-kvalitet, blir det neppe mer av det merket. Når man ikke er bilkyndig og er helt avhengig av verksteder der bukken og havresekken regjerer, er slike verkstedsutgifter uholdbare. Så denne BMW'en er garantert til salgs neste år. Da er den neppe kjørt mer enn 120.000km, og er jeg heldig får jeg kanskje 100.000 for den. Ser jo samme bil til langt høyere priser på de fleste av dem på Finn.no.
Ett merkelig fenomen med denne BMW'en: - i april i år startet og flyttet jeg den noen meter. Da jeg neste dag skulle starte den, nektet den plent! Tilkalte NAF som fikk startet den etter mye plunder. Årsak: - den hadde blitt oversvømt av bensin fordi jeg kun startet og stoppet motoren et lite øyeblikk dagen før! Har du hørt på maken! Noe slikt har jeg ikke hatt trøbbel med siden 70-tallets forgasserbiler, og da snakker jeg om rmøkkabiler som Alfrasud, Lada, eldgammel Rekord, Boble, Peugot 505 o.l. Min gamle slitne Spacewagon hadde ALDRI slike problemer! Hvis BMW'en ikke tåler noe slikt, må noe være riv ruskende galt. Kort sagt; - fra å være i himmelen over kjøpet i 2010 er jeg nå kapitalt skuffet over kvaliteten på den, selv om den er 11 år snart. Som en av dere sier; - skulle gjerne hatt Volvo Amazon-kvalitet!
Sorry, folkens, men en bil med slike utsikter til kostbare reparasjoner er ikke noe for min lommebok, uansett om den er god å kjøre med, men tusen takk for all informasjon dere har gitt meg. Den har hjulpet meg mye til å avgjøre at denne bilen er til salgs innen 12 mnd.