Gå til innhold

J-Hols

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

J-Hols's Achievements

  1. Okay, takk for gode svar! Jeg skal innom å skifte veivhusventilasjon samt oljeservice på torsdag, så da skal jeg be dem ta ut fjærene og se om de er knekt i bunn. Jeg kommer nok til å kjøpe orginale fjærer ja, da alt annet på bilen er orginalt.
  2. Det er på begge sider ja. Men litt mer på ene enn den andre. Skulle jo tro at verkstedet viste hva dem drev med.....
  3. Men var som sagt på verksted sist uke. Der så dem jo spesielt på fjærene, og dem var helt fine. Skiftet i 2006. Så det må jo være noe annet?
  4. Hei, Min 328i har sunket ca. 3-5cm bak over det siste halve året. Var på verksted sist uke for å sjekke om noe var galt, men de fant ingenting og hadde ikke noe svar på hva som kan være årsaken. Noen som har en ide om hva dette kan skyldes? Merker ikke noe spesielt når jeg kjører, men det ser ikke veldig pent ut når den ligger så lavt bak kontra fremme.
  5. Analogt....
  6. Ja, jeg fulgte en oppskrift som ligger her på bimmers. Full varme full guff. Fikk noen luftbobler opp, men ikke mye. Skrudde igjen og kjørte en tur med full guff på. Etterfylte væske dagen etter. Kan jo såklart prøve igjen.
  7. Jeg har som sagt luftet radiatoren/kjølesystemet Var nesten ingen luft der, og nå er det vertfall ingenting. Så antar at det er noe annet som er gåent?
  8. Hei, Jeg er mye til fjells å har begynt å lagt merke til at jeg ikke får det så varmt som ønsket i bilen. Etter litt prøving og studering har jeg funnet ut at varmeapparatet lever sitt eget liv. Gir kun full varme når jeg står med varm motor på tomgang, evt kjører i 1. gir. Ligger jeg i 3-5. gir, er det bare lunken luft som kommer ut. Temepaturmåleren ligger midt på der den alltid har ligget. Sjekket frostveskenivå og prøvde å lufte på radiatoren. Kom etpar luftbobler, men ikke mye. Ingenting endret seg etter det. Noen som har råd til hva som kan være galt?
  9. Dekkmann fikset saken fort og enkelt. Dem hadde rett type adapter, og fikk de av uten store problemer. Inn gikk fire vanlige hjulmuttrer.
  10. Det var 50 ulike adapter til det settet, så det blir nok vanskelig sa dem. Noen som har erfaring med grisepikk? Far min hadde liggende utstyr siden han en gang i tiden hadde knekt en bolt på boblen sin. Eneste som er sikkert er at vanlige hjulmuttrer skal inn istedenfor låseboltene.
  11. Tiden er inne for å få på piggdekka på nyebilen og jeg finner raskt ut at adapteret er for slitt til å få opp låseboltene. Det er en bull lock felglås fra svenska fälg. Hvor får jeg tak i adapter til dette? Enten på nett eller forhandler i nærheten av Bergen?
  12. Ser at slitte ledninger i overgangen fra bagasjeluka til karroseriet kan føre til slike problemer. Noen som har vært borti det?
  13. Fikk en bekjent til å feilsøke, og da kom det fram at alarmen var gått 30 ganger på bakluken. Så er nok her feilen ligger. Noen som har en ide på hva det kan være? I går ville heller ikke instrumentlysa, knappene og skiltlysene bak slå seg av selv om jeg slo lysbryteren på null. De går kun av når jeg låser bilen. Så nå står den enten med lys på evt. en alarm som går av ofte. Hadde vært svært takknemlig om noen viste råd!
  14. Bump! Synspunkter ønskes
×
×
  • Opprett ny...