Gå til innhold

kvaand

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

kvaand's Achievements

  1. Ja dette løste problemet. Ingen lugging/jaging lengere nå.
  2. Utført rens for soting i innsugsmanifold og innsugsventiler hos Strandveien. Diesel intake cleaner. Har vært som en drøm en uke nå.
  3. Da mener de at feilen er funnet. Tette kanaler i innsuget. Mener han sa det var 8 tynne kanaler fra innsuget og inn i toppen, 4 av de var tett. Koks pga for langt intervall mellom oljeskift. Løsning 1: kjøre en rens som skulle være bra. 2: av med toppen og sende den til rengjøring. Håper alternativ 1 hjelper.
  4. Har ikke hatt tid til å gjøre så mye. Regenerert part filter for noen uker siden. Ble ikke noe vesentlig bedre. Veldig usikker på hva jeg skal prøve nå. Blir en tur til Tyskland on noen uker. Får se om litt turtall og fart hjelper. Hvilke sensorer er det som bør sjekkes?
  5. Ikke på bestemt turtall. Men bestandig når forbruksnåla ligger på 0,5. Dette uavhengig av gear/ turtall/temp.
  6. Regen av part filter i dag. Får se om det hjelper.
  7. Så sant. Skal iallefall gå for en regen. av part. filter neste fredag.
  8. Mye problemer med egr. Var jeg deg ville jeg la den være blokkert. Hadde gjort det på min e91 hvis det gikk uten å få feilmelding.
  9. Neste steg var å sjekke luftmengdemåler. Skulle koble i fra kontakten og høre om motor endret gange. Hvis den gjorde det var den gåen. Neste var å få de til å tvangs regenerere part. filter. Noe de kunne gjøre.
  10. Har en følelse av at problemet er større ved høyere utetemp. Mulig løsning kan være å blokkere egr. på eksos siden. Men da blir det vel en haug med feilmeldinger..?
  11. Turbo kastet olje var beskjeden. Intercooler, EGR, innsug osv. ble renset ved turbo bytte. Daukjøring..? Ikke akkurat. Har ikke sjekket kat og part filter.
  12. Kan denne være årsak til at bilen lugger når jeg tar løs i 1. gir?
  13. Ja fikk tilbake det samme problemet. Med at den fusker. Ba de sjekke turbo og innsug. Alt normalt var beskjeden. Tok en software oppdatering. Ble bra noen dager. Så var vi tilbake til fuskinga. Tenkte å få de til å sjekke magnetventil til egr (tror det skal være en slik) men har ikke fått tid ennå.
  14. Hei. Da er vi i samme båt. Fikk beskjed om at turbo slapp igjennom ojle (strandveien auto). Skiftet turbo på EMM sport. 20 000 kr. Ble bra i 6 måneder. Se mitt innlegg
  15. Kjøpte en 320D i fjor. Ikke lenge etterpå merket jeg at den lugget/gikk ikke jevnt ved lett gass pådrag. Etter å ha rengjort EGR 2 ganger (som hjalp ca 48 timer) fikk jeg beskjed om at turbo slapp igjennom olje. Skiftet turbo og veivhusventil og da var det vellstand i ca 6 måneder, til jeg fikk tilbake problemet. Den ble veldig ille etter bare noen dager. Kjenner jeg mister litt motorkraft når gassen holdes i ro (bare for å holde bilen i gang) Når jeg da trykker inn gass pedalen kjennes det ut som om bilen må "svelge" unna før den kommer. Tok en totalkoding av bilen og den ble bra i noen dager. Fikk beskjed om at det ikke var mer olje i innsug enn hva som var vanlig. Skifte av ventilkåpa var neste steg......Har en følelse av at det ikke vil hjelpe. Noen forslag..? Erfaringer...? Den har rullet 115' nå.
×
×
  • Opprett ny...